TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירת שוק ההון


שבוע נוסף של יציבות עבר על הבורסה בתל אביב, בעוד שבארה"ב חזינו כשבוע ראשון של עליות, וזאת לאחר ארבעה שבועות של ירידה.
חזי קלפקה | 14/2/10, 11:25
שבוע נוסף של יציבות עבר על הבורסה בתל אביב, בעוד שבארה"ב חזינו כשבוע ראשון של עליות, וזאת לאחר ארבעה שבועות של ירידה.

בסיכום שבועי עלה מדד המעוף ב-0.11 אחוז, מדד 100 ירד ב- 0.32 אחוז, מדד הבנקים עלה בחצי אחוז, מדד התל טק ירד ב- 0.25 אחוז, ומדד הנדל"ן ירד ב-0.94 אחוז.המחזור היה דליל ביותר , וסטיות התקן ירדו בסוף השבוע לרמה של 15 אחוז, מספר שלא נראה מזה שנתיים.

בארה"ב, על אף הבעיה באירופה, וההידוק המוניטרי בסין, ראינו את השוק חוזר לעליות, וזאת לאחר ארבעה שבועות של ירידה.מדד הדאו עלה ב- 0.9 אחוז, מדד הנאסדק עלה בכ- 2 אחוז, מדד האס אנד פי 500 עלה ב- 0.9 אחוז, ומדד ראסל 2000 עלה בכ- 3 אחוז.מדד הויקס ירד לרמה של 22-23 אחוז.

נתוני המסחר בארה"ב מצביעים בבירור על התאוששות בשוק האמריקאי, כאשר כל נתוני המקרו והדוחות מראים שיפור. המדדים בבורסה מתקדמים לאט, עקב בעיות באירופה, אבל סך הכל הכיוון בארה"ב הינו קדימה , והמעבר לקצב עליות מהיר יותר נראה קרוב.

המשקיעים, הן בארה"ב והן בישראל, רואים בירידות האחרונות ירידות שנבעו עקב העליות החדות והמתמשכות מאז מרץ 2009. סטיות התקן מראות על כך, וככל שעובר הזמן מתחזקת הדעה כי הדשדוש בשוק מבשר עליה, כאשר עדיין המשקיעים חוששים מפני המשך ירידות , או המשך הדשדוש ,אבל לא צופים קריסה או ירידה חדה.

זה מתבטא בעיקר בסטיות התקן הנמוכות. זה מתבצע באיזון בין כוח המוכרים לבין כוח הקונים, וכן בכללי זה מראה שהכיוון אינו ידוע, אם כי הנטיה הינה למחשבה של פריצה למעלה.

איך נדע שהתקיימה פריצה למטה או למעלה?

למטה זה קל. ירידות מ- 1100 במדד המעוף במחזור גבוה ועליות בסטיות התקן לרמת ה- 26-28, יביאו לפאניקה בשוק, ולהכרזות כי הבורסה עומדת בפני גל ירידות נוסף.

לגבי הפריצה למעלה, הרי שרמת ה- 1140 הינה רמת הדשדוש העליונה, ופריצתה מעלה צריכה לאותת על פריצה לכיוון ה- 1180 .

ובכן ביום ראשון הקרוב ( מחר) נראה פתיחה בתל אביב, ששונה מהפתיחות בשלושת השבועות האחרונים. הסיום הירוק בארה"ב , והארביטראז החיובי ברמה של 1.04 אחוז, מנבאים חציית רמת ה- 1140 , ואולי אפילו דילוג ישיר ל- 1150 .

השאלה היא האם כמו בשבועות הקודמים, לאחר הפתיחה בכיוון למעלה נראה חזרה לרמת הפתיחה ונסיים שוב שבוע בשינוי אפסי? זאת בדומה למה שהיה בשבועות האחרונים שירדנו חדות ביום ראשון, ותקנו חזרה במשך כל השבוע.השאלה קשה עוד יותר כי הפעם , בשבוע של פתיחה חיובית השוק האמריקאי לא עובד ביום שני , עקב חגיגות חג הנשיא.

אז מה צריך לקרות בכדי שנחשוב על ריצה למעלה?

פריצת רמת ה- 1140, ורמת ה- 1150 עדיפה. מסחר במחזורים הולכים ועולים בעיקר בימי שלישי, רביעי וחמישי, ובעיקר סגירה יומית רצופה של כמה ימים מעל 1145.

כל זאת לא מונע בכלל את האפשרות שלאחר מכן נרד שוב לאיזור ה- 1125-1130 , אבל זה מחזק את הדעה שהדשדוש, אשר יכול להמשך כמה חודשים בסופו של דבר " יתפוצץ למעלה".

כן, הדשדוש הינו מצב קשה לחיזוי ההמשך, כי שני הכיוונים יכולים לקרות. אני דווקא חושב בזהירות על הכיוון למעלה , כי ההתאוששות בארה"ב תופסת כיוון וקצב ראוי, ואפילו ברנניקי הודיע שהריבית תעלה בקרוב, שזהו סימן ברור שהכלכלה משתפרת.

זה שהריבית תעלה בארה"ב בחצי אחוז במשך שלושה ארבעה חודשים, לא תניע אף משקיע להזיז את השקעותיו מהבורסה. מה עד עכשיו הוא לא הבין שהריבית של איזור האפס לא תשאר לעד? מה הוא חשב שעוד חצי אחוז בריבית, ובום יש לו השקעות בטוחות ללא סיכון? אף משקיע לא חשב כך, ונהפוך הוא. תחילת העלאת הריבית , מצביעה על המשך היציאה מהמשבר בארה"ב, וזה טוב לעסקים וטוב למשקיעים.

מה בכל זאת יכול להחזירנו אל מתחת לרמת ה- 1100 במדד המעוף?

ראשית, אין לשכוח את אירופה. עד היום עזרו ליוון . ומה עם ספרד , פורטוגל ואיטליה. ובטח יש עוד כמה מדינות במצב דומה באירופה. האם הגרמנים, האנגלים, והצרפתים יעזרו לכולם? לא בטוח. השוק האירופי זה לא ממשל פדרלי כמו בארה"ב, שם אם יש משבר בלואיזינה הממשל מחליט על מתן עדיפות. הגוש האירופי הינו גוש של מדינות, שבעצם די מתעבות עד שונאות אחת את השניה, אז למה שהגרמנים והאנגלים יסייעו לכולם? בדרך כלל משבר כלכלי בארה"ב הסתיים בחזרה לגיאות כלכלית( מחזוריות עסקים), באירופה זה בדרך כלל הסתיים במלחמות , אז השאלה מי יילחם הפעם. אולי יהיה להם שכל להלחם קצת באיראן.(שרק קרובה לאירופה).

שנית, הסינים .הם מעונינים לקרר את הצמיחה. קירור צמיחה מוגזם ועקבי שם, יכול לעכב התפתחויות בארה"ב, ובעקיפין גם אצלנו.

ושלישית ארה"ב. היה והנתונים המקרו כלכליים, ודוחות החברות לרבעון הבא יהיו רעים , הבורסות תחזורנה שם לאחור.

השוק הישראלי הוכיח בשבועות האחרונים כי אנחנו שמים יהבנו בשוק האמריקאי , וכי אנו סמוכים בכיוון הבורסה לנעשה אצלם.כך שכל מה שנותר זה לקוות שבארה"ב יהיה טוב, ואצלנו לא יקרה איזה אירוע בטחוני שיעיב על הכלכלה, והרי גם אצלנו העתיד וורוד.

למה וורוד?

כי אני מאמין שבחצי השני של 2010 המשק האמריקאי ימשיך לצמוח והבורסות שם יעלו בין 20 ל- 30 אחוז השנה, וכך גם אצלנו.

אז ייתכן ואני טועה, אבל אני במעקב תמידי מה קורה, ובאם יהיה שינוי מהותי אזי תשתנה הערכתי וגישתי לשוק.

עד כה לא קרה אירוע דרמטי שישנה את דעתי.

אז לסיכום: השבוע מצפה לנו פתיחה חיובית, עם מבחן שיתחיל למעשה ביום רביעי , או שלישי לכל המוקדם, ויאשר או ידחה את הפריצה מעל 140 לכיוון 1160 .

גם אני חששתי שהירידות יגיעו ל- 1100 ומטה אולי, ונראה שינוי כיוון. זה לא קרה, אפילו שהיה לכך את כל הטריגרים, מכל רחבי הגלובוס, ולכן אני יותר אופטימי מאשר פסימי לעתיד. כי בבורסה מה שלא יורד בסוף עולה.

הדולר יש סיכוי שיתחיל להשתפר לעומת השקל, עקב המצב באירופה, ולאחר מכן עקב ההתאוששות שתבוא בארה"ב.


אם כך יקרה , הרי שהוא יהיה , אולי בקייץ 2010 ברמת ה- , ואז4.100 פישר סוף כל סוף יזכה לתהילה כי קנה דולרים.

שימו לב השבוע בארה"ב לנתונים הבאים.

ביום שלישי: מדד היצור במדינת ניו- יורק.ביום רביעי:אישורי בניה, התחלות בניה, ומחירי יבוא ויצוא. ביום חמישי:נתוני אבטלה, ומדד המחירים ליצרן , וביום שישי מדד המחירים לצרכן.

גם אצלנו יפורסם ביום שני מדד המחירים לצרכן, שעשוי להשפיע על החלטת שער הריבית למרץ.

שבוע טוב.


הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.

--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il