TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

אפיקים שעשויים להיות מעניינים ברבעון הראשון של 2010


לפני כשנה, ביום הראשון של שנת 2009 התקשר אליי אחד המשקיעים המתוחכמים ביותר שלנו, איש עסקים ממולח, ושאל לדעתי לגבי הצפוי לנו בשנה האזרחית שבאה עלינו לטובה.
ברי מולצ'דסקי | 11/1/10, 10:33
לפני כשנה, ביום הראשון של שנת 2009 התקשר אליי אחד המשקיעים המתוחכמים ביותר שלנו, איש עסקים ממולח, ושאל לדעתי לגבי הצפוי לנו בשנה האזרחית שבאה עלינו לטובה.
עניתי לו שלדעתי צפוייה לנו שנה חיובית בבורסה. בתגובה קיבלתי שתיקה ארוכה ולאחריה פליאה: "איך אתה מצפה לשנה חיובית כשהתמוטטו בנקים מהחשובים בארה"ב, כשיש כל כך הרבה מובטלים, כשאנשים מקצצים בצריכה שלהם וכשצפויות פשיטות רגל רבות הן של יחידים והן של חברות".
עניתי לו שהניתוח שלו מדוייק אך הוא מתעלם מדבר אחד חשוב – רמת המחירים (שהיתה, כזכור, מחצית מרמתה הנוכחית).
ובכן בדיעבד, שנת 2009 שהחלה בסימני שאלה רבים בכל הקשור לכלכלה העולמית שנקלעה למשבר פיננסי העמוק ביותר מאז השפל הגדול שפקד את כלכלת ארצות הברית בשנת 1929, תחרט בזיכרונם של המשקיעים כאחת השנים הטובות בהיסטוריה של שוק ההון הישראלי עם עליות חדות ברוב המדדים המובילים.
תשואה שנתית ← 2009 2008 ממוצע שנתי
בעשור האחרון
מדד המניות הכללי 82% 47%- 16%
מדד האג"ח להמרה 78% 38%- 15%
מדד אג"ח קונצרני 34% 17%- 7%

שימו לב לתשואה העודפת ביחס לסיכון של האג"ח להמרה (אפיק השקעה עליו אנו ממליצים לחלק מלקוחותינו) ולכך שמדד האג"ח הקונצרני, למרות מספר רב של הסדרי חוב וחדלויות פירעון, חתם את 2009 עם תשואה חיובית גבוהה של 34% וזה ביחס לתשואה שלילית בסך 17% ב-2008 ועליה ממוצעת של 7% בלבד בעשור החולף.
אז מה צפוי לנו ב-2010 ובאלו אפיקים כדאי להתמקד?
ובכן, בטווח הקצר, נראה שאפקט ינואר הינו הגורם השולט כעת בשווקים ולכן ראינו בימים הראשונים של השנה עליות מחירים ניכרות, בשוק כולו ובמיוחד במדדי היתר השונים.
עם זאת, לטווח הארוך היינו רוצים להזהיר את קהל הקוראים מאופטימיות יתר ולהראות להם גם את הצד השני של המטבע, כך שתיק ההשקעות יהיה מאוזן יותר.
להערכתנו, סביבת הריבית הנמוכה יחד עם סימני ההתאוששות הכלכלית ברוב האינדיקטורים החשובים יוצרים תמונה אופטימית מדי בהתחשב במספר גורמים מרכזיים:
1.הזרמות העתק שמבצעות הממשלות בכלל והממשל האמריקאי בפרט יוצרות גירעונות תקציביים אדירים. כך לדוגמה, כלכלת ארה"ב המהווה כרבע מהתוצר העולמי סיימה את השנה עם חוב ממשלתי בסך כ - 13 טריליון דולר המשקף יחס חוב/תוצר הקרוב ל – 100% כשבשנה הקרובה, צפוי הגירעון התקציבי של ממשל אובמה לעמוד על כ- 10% תוצר. גירעון זה הביא להצהרות מצד סוכנויות הדירוג העולמיות על כך שדירוג האשראי המושלם AAA של בריטניה וארה"ב מצוי בסכנה כבר ב-2011.
כפועל יוצא, אנו עדים לאחרונה לעליה המתרחשת בתקופה האחרונה בתשואות של אגרות החוב האמריקאיות ל-10 שנים והתרחבות ה- SPREAD שבין אגרות החוב של ממשלת גרמניה עם מח"מ זהה. (כפי שמופיע בגרף להלן)






1.       כתוצאה מאי התאמה בין השוק הפיננסי לשוק הריאלי הנובעת מהעליות במחירי המניות יחד עם ירידה ברווחי החברות, שנגרמה בעיקר משינויי בהרגלי הצריכה של האזרח האמריקאי מחד ומשינוי במדיניות הבנקים בכל הקשור במתן אשראי מאידך, עלה מכפיל הרווח של מדד ה - S&P 500 לכ- 25 לעומת ממוצע היסטורי רב שנתי של 16 בלבד.










אם נביט בגרף המתאר את מכפיל רווח הצפוי (על בסיס תחזיות האנליסטים), נגלה תמונה דומה אך בעקבות ציפיות השוק לעלייה משמעותית ברווחי החברות ברבעונים הבאים המכפיל הצפוי עומד על כ-18.











את השנה עם תשואה טובה יש לעבוד בסלקטיביות רבה ולהתמקד בשני אפיקים עיקריים, אג"ח קונצרני בריבית משתנה ואג"ח להמרה. בשבוע הבא, נביא כמה ניתוחים ודוגמאות לאג"חים מהסוג הנ"ל.



















הכותב הינו מנהל השקעות בבית ההשקעות טופ אלפא העוסק בניהול תיקי השקעות ובניהול השקעות בקרנות נאמנות טופ אלפא (2B) אג"ח וטופ אלפא מניות (4B), והוא עשוי להחזיק בני"ע המוזכרים בכתבה זו. מנהל הקרן של הקרנות זו הינו מיטב ניהול קרנות נאמנות (1982) בע"מ. אין לראות במאמר זה משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או הצעה לרכישת יחידות הקרן ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.







18/2/10
1. מאוד מעניין - משקיע
כתבה מעניינת מאוד
[סגור תגובה]

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il