TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

שוק ההון סקירה שבועית


לאחר שישה שבועות של עליה סוף כל סוף הגיע שבוע שלילי בבורסה- ואולי זה נס חנוכה? מדד המעוף ירד ב- 1.51 אחוז, מדד 100 ב- 1.15 אחוז, נדל"ן ב- 5.33 אחוז,בנקים ב- 0.85 אחוז, ואילו התל טק צנח לו ב- 1.69 אחוז.
חזי קלפקה | 20/12/09, 12:25
לאחר שישה שבועות של עליה סוף כל סוף הגיע שבוע שלילי בבורסה- ואולי זה נס חנוכה?

מדד המעוף ירד ב- 1.51 אחוז, מדד 100 ב- 1.15 אחוז, נדל"ן ב- 5.33 אחוז,בנקים ב- 0.85 אחוז, ואילו התל טק צנח לו ב- 1.69 אחוז.

הירידה התרחשה בעיקר בימי המסחר האחרונים של השבוע, תוך ירידה במחזורי המסחר, ושמירת רמת סטיות התקן באופציות המעוף ברמה של סביב ה- 20.

הירידה במחזורים, והמצאות סטיות התקן ברמת ה- 20 אחוז, מצביעה על חוסר פאניקה מהירידות , ומבטאת את העובדה שהירידה האיטית בהתנהגותה הינה מימוש שציפו לו כבר זמן רב.

גם בארה"ב חזינו בדשדוש עם נטיה קלה לעליות , כאשר מדד הדאו ירד השבוע ב- 1.4 אחוז, מדד הנאסדק עלה ב- 1 אחוז, מדד האס אנד פי 500 ירד ב- 0.4 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 עלה בכ- 1.7 אחוז.

בארה"ב נותרה השבוע הריבית על כנה, והנתונים הכלכליים שפורסמו המשיכו להצביע על המשך ההתאוששות, שהקצב שלה עודנו איטי אבל כיוונה ברור.

העובדה שבלטה השבוע הן בארה"ב והן בישראל, היא שהאינפלציה ממשיכה להרים ראש. זה התבטא במדד מחירים של נובמבר בישראל , שעלה ב- 0.3 אחוז, ומנבא אינפלציה של 4.1 אחוז לשנת 2009 בישראל. זה התבטא במדד מחירים ליצרן גבוה מהצפוי בארה"ב, ומדד מחירים לצרכן שגם הוא מנבא על אינפלציה של 2.4 אחוז בשנת 2009 .

גם הדולר התחזק הן בארה"ב כלפי המטבעות האחרים, והן בישראל כלפי השקל.

במצב ענינים זה מפלס החששות מהאינפלציה בעולם בכלל,ובישראל בפרט עלה מדרגה, וכולם מעריכים כעת כי קרוב היום בו יתחילו הבנקים המרכזיים בעולם להתמודד עם הבעיה. בינתיים הנגיד הישראלי כבר העלה ריבית, אולם מקבילו האמריקאי עדיין בשלו ומשאיר את הריבית על כנה. בכל מקרה ברנניקי נבחר לכהונה נוספת, כך שלדעתי הוא זה שיצטרך לטפל בבעיה בארה"ב, הנובעת בעיקר מההזרמה הממשלתית הגדולה בשנתיים האחרונות, ונקווה שיידע איך לעשות זאת .

בעולם למעשה הסתיימה שנת 2009. נכון עוד יהיה מסחר דליל השבוע עד הכריסמס , וגם מסחר דליל בשבוע שלאחריו עד הסילבסטר, אולם בסך הכל בעולם , רוב המשקיעים הפעילים כבר בחופשות סוף השנה, מברכים על השנה המופלאה והבלתי צפויה שהתרחשה ב- 2009, מתחילים בסיכומים ובתחזיות ל- 2010, ורוצים לשמר ללא שינוי את התוצאות שהגיעו איתן עד הלום.

לכן בשבוע הקרוב נראה בארה"ב, מסחר דליל ביותר, כאשר אין בו בכלל נתונים כלכליים, והסיכוי לתנועה חדה לאחד הכיוונים בארה"ב ובעולם הינו נמוך ביותר , כאשר המסחר בעולם ובארה"ב, יהיה למעשה חסר השפעה ממשית על המסחר בישראל.

גם בישראל רוצים לשמר את התוצאות המופלאות, לחשב חישובי סוף שנה, ולהעריך תחזיות לשנה הבאה, אולם הפעם בשבוע הקרוב נכון לנו שבוע פקיעת אופציות המעוף, שלמעשה המסחר בארץ יהיה כולו מוקדש השבוע לפקיעה, בזמן שהעולם אין בכוחו להשפיע הרבה על הנעשה בישראל.

אז בואו ונבחן מה עשוי לקרות במדד המעוף בשבוע הפקיעה.

מפת הפוזיציות מצביעה על רמת ה- 1100 כרמה האידאלית לפקיעה , נכון לעכשיו. הסטיות הינן נמוכות הן בחודש דצמבר והן בחודש ינואר יחסית לשבוע הפקיעה. כ- 20 אחוז לדצמבר בכסף, וכ- 21 לאופציות בכסף בחודש ינואר.

במהלך השבוע האחרון היינו עדים לכתיבות מסיביות של קולים ב- 1140 וב- 1130, כך שכתיבה זו מצביעה על חששות הכותבים דווקא מירידה ולא מעליה בשבוע הפקיעה. הירידה השבוע היתה איטית והיתה עדיפה לכותבים ,היות והאוכפים נשחקו. ירידה חדה היתה מביאה אותם ללחץ של סגירת פוטים. מגמה זו של יציבות או תנודה רגועה יחסית תלווה גם את המסחר במהלך ארבעת הימים הקרובים עד לפקיעה.

בנתונים אלה סביר , שללא התרחשויות והפתעות מיוחדות בארץ ובעולם, נראה השבוע מסחר דליל עד לפקיעה, כאשר מדד המעוף ידשדש לקראת הפקיעה, בטווח דשדוש של 25 נקודות לכל היותר , דהיינו בין 1080 ל- 1130 , כאשר להערכתי סביר יותר שנראה פקיעה באיזור ה- 1100-1115 , מאשר פקיעה באיזור ה- 1090 ולמטה מכך.

הדולר גם הוא ידשדש השבוע , ויישאר באיזור ה- 3.80 .

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון , ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.

--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il