TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית 11/10/2009


בשבוע שעבר, חול המועד, המשיכה המסורת המקומית ושוק המניות עלה תוך כדי תמיכה של מדדי חו"ל. בדומה לשבועות קודמים, סטיות התקן באופציות המעו"ף המשיכו לרדת עד לרמה של 20%-21%.
מור בית השקעות | 12/10/09, 13:17
בשבוע שעבר, חול המועד, המשיכה המסורת המקומית ושוק המניות עלה תוך כדי תמיכה של מדדי חו"ל. בדומה לשבועות קודמים, סטיות התקן באופציות המעו"ף המשיכו לרדת עד לרמה של 20%-21%.
להלן סיכום המדדים המובילים לשבוע שחלף:
מדד המעו"ף עלה ב-2.49%, מדד ת"א 100 עלה ב- 2.1% ומדד הבנקים שהמשיך להיות המוביל הראשי של העליות גם החודש עלה ב-4.01%.
בהתבוננות על השבוע שחלף ניתן לראות שהעליות בשווקים נתמכו ע"י נתוני מאקרו טובים וכן עונת הדוחות שהחלה ביום רביעי בארה"ב ונפתחה ברגל ימין. בין נתוני המאקרו ניתן להבחין בשיפור בנתוני האבטלה במדינות השונות כדוגמת אוסטרליה ושוויץ, שבהן מספר המועסקים במשק גדל. אם מגמה זו תמשיך במדינות נוספות ברחבי העולם, יהיה ניתן לראות את שוקי המניות כובשים שיאים חדשים.
מבט קדימה לחודש הקרוב:
בישראל, הסביבה הכלכלית ממשיכה לתמוך וניתן לראות שיפור נאה בנתונים המאקרו כלכליים. בין הנתונים המעודדים נמצא: המדד המשולב שמצוי בעליה, גידול ביצוא המקומי, יציבות בשוק העבודה ותחזיות צמיחה אופטימיות לשנה הבאה. כל אלו ממשיכים לתמוך במגמה הראשית העולה וכמו בתחזיות קודמות, להערכתנו, עד סוף השנה מדד המעו"ף יטפס עד לרמה של 1100 נקודות. כל ירידה בשוק המניות תשמש הזדמנות על מנת לאסוף סחורה, כך שעד סוף שנה הלקוח ימצא בפוזיציה מניתיית מלאה לפי הגדרתו. נציין שמבחינה טכנית, יתכן ומדד המעו"ף יתקל בקושי נקודתי לחצות את רמת 1045 נקודות שמשמשת רמת התנגדות בטווח הקצר. במידה וקיים חשש שברמה זו יבוצעו מימושים, ניתן לנצל את סטיות התקן הנמוכות באופציות המעו"ף ולהצטייד באופציות PUT במחירים נמוכים תוך כדי קנית מניות.
בארה"ב, בדומה לשוק המקומי, המגמה הראשית הינה עליה. בטווח הקצר (חודש) המדדים המובילים נמצאים בפרשת דרכים ועונת הדוחות שהחלה ברגל ימין היא זו שתכריע את הכף. כמו כן, גורם נוסף שיכול להשפיע השבוע על שוק המניות האמריקאי היא הפקיעה שמתרחשת בסוף השבוע. מבחינה טכנית, מדד הנאסד"ק מתוחם ברצועה שנעה בין 2170 ל- 2020 נקודות.יציאה מאחד מהטווחים הנ"ל על בסיס סגירה,תגרום למהלך מהיר של 5%-7% לכל כיוון (לוח אירועים לשבוע הקרוב מצורף בהמשך הסקירה).
באירופה, המגמה בדומה לשאר המדדים המובילים בעולם הינה עליה. בטווח הקצר אין סיבה להשקיע בשוק האירופי, כיוון שנחשב פחות אטרקטיבי משוק המניות המקומי.
בשבוע שעבר הזכרנו את ברזיל כאטרקטיבית להשקעה לטווח הארוך, בעקבות ההחלטה שריו דה ז'נירו השוכנת בה תיהפך לעיר הדרום אמריקאית הראשונה שתארח את המשחקים האולימפיים. החלטה זו תגרום להזרמת כספים למדינה ולהשקעה בתשתיות השונות בה. בנוסף, נציין גם את סין ואוסטרליה


כאטרקטיבית להשקעה בטווח הארוך בזכות נתוני המאקרו המרשימים שלהן.
בזירת המטבעות, למרות רכישת הדולרים של הנגיד ,סטנלי פישר, לא מומלץ להשקיע במטבע האמריקאי, כל עוד הוא לא מבסס שוב את מעמדו מעל רמת 4.02 דולר.
לסיכום, בטווח הארוך המגמה החיובית בשוקי המניות שולטת בזכות נתוני מיקרו ומאקרו טובים. להערכתנו, המגמה הראשית בשוק המניות הישראלי השתנתה ממגמת ירידה לעליה וכל ירידה תהיה לצורך עליה. לפיכך, יש להגדיל בהדרגה את האפיק המנייתי מדי חודש, כיוון שלא ניתן לדעת
באיזה חודש יבוא המימוש בשוק המניות. עד סוף השנה יש להימצא בפוזיציה מנייתית מלאה, (בהתאם לפרופיל הלקוח).
שוק האג"ח :
שבוע שעבר אופיין בעליות שערים באפיק הקונצרני. המרווחים באגרות החוב הקונצרניות בדירוג AA- ומעלה ירדו לרמות דומות לתקופה של לפני המשבר. לכן, לאור התשואות הנמוכות והמרווחים הנמוכים, מומלץ לנקוט בזהירות יתר בכל הקשור בהשקעה באגרות חוב בדירוג זה.
כך לדוגמה, המרווח בתל-בונד 20 עומד על 1.84% בלבד.

מק"מ:
תשואת המק"מ המשיכה לרדת בשבוע שעבר, ועומדת כעת על 1.57%, ברמה זו, המק"מ אינו מומלץ.

שחרים:
תשואת אגרות החוב האמריקאיות ל- 10 שנים עלתה משבוע שעבר ועומדת על 3.38%, ה- Spread למול אגרות חוב שקליות של ישראל לתקופה דומה, עומד על 1.8%.
אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה לשחרים במח"מ בינוני, שחר 2682, מח"מ 3.88, המגלם תשואה ברוטו של 3.6%, מועדף.

צמודי מדד:
ציפיות האינפלציה לכל הטווחים מעל לממוצע יעד בנק ישראל (1% - 3%), אך לאור אי הוודאות לגבי השפעת העלייה בכמות הכסף, סביבת ריבית נמוכה לאורך זמן והתאוששות מהירה מהצפוי בכלכלה


העולמית על האינפלציה ניתן לראות צדק בציפיות גבוהות. צפי האינפלציה הממוצע במח"מ 1-2, כפי שנגזר משוק ההון, ירד משבוע שעבר ועומד על- 2.08. מח"מ 3-5, נותר על 2.7. למשקיעים הפרטיים, ממשלתי 614 בעל מח"מ 4.58 אשר מגלם תשואה נטו של 0.95%, מועדף.

דוחות כספיים ונתוני מאקרו חשובים לשבוע הקרוב:





שבוע טוב,
אבידן מלמד ואלי לוי
More בית השקעות


מסמך זה הוכן על ידי מור בית השקעות בע"מ. מור בית השקעות בע"מ ו/או עובדיו ו/או כותבי הדו"ח אינם אחראים לשלמותם או דיוקם של הנתונים והחישובים בסקירה או לכל אי דיוק ,שגיאה, השמטה או ליקוי אחר בסקירה או בתחזית הכלולים בה ,לרבות שינויים מידיים ו/או מתמשכים שיש בהם כדי לשנות ו\או להשפיע על התחזית.מסמך זה אינו מהווה הזמנה לקנות או למכור ניירות ערך. מסמך זה מובא אך ורק לידיעתם של משקיעים מקצועיים ומנוסים, האמורים לבצע את החלטתם בנוגע להשקעות בלי להסתמך שלא לצורך על מסמך זה או כל תיעוד אחר הקשור אליו. מור, הדירקטוריון שלה, מנהליה ועובדיה אינם לוקחים על עצמם כל אחריות או (כל חלק עבור כל) הפסד ישיר או  נסיבתי הנובע משימוש במסמך זה. מור, הדירקטוריון שלה או מנהליה יכולים, עד בהתאם למגבלות החוק, להיות בעלים,להחזיק, להשקיע או להתעניין, לקנות ולמכור במסחר בניירות ערך או סחורות, הקשורות בצורה ישירה או עקיפה לנושא הדוח הזה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il