TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית והתחזית של חזי


חזי קלפקה
הידיעות בדבר תקיפה קרובה באיראן ואסאד שעומד לסיים תפקידו בסוריה, כל אלה וודאי שיוסיפו לחוסר הבטחון של המשקיעים ולכן מחזורי המסחר יהיו נמוכים וקשה יהיה לראות תנועה חדה למעלה.
חזי קלפקה | 5/2/12, 10:42
סקירה שבועית 4.2.2012

השבוע בשווקים

השבוע בעולם תיאר מצב של אופוריה והמשך עליות, ואילו השוק הישראלי כאילו אינו משתתף בחגיגה העולמית, וכאילו לא מאמין וחושש ממה שקורה בעולם ואינו מתקדם מעלה באותו קצב שהיינו משערים כי אכן זה יקרה גם אצלנו בהתאם למה שקורה בעולם.

בארה"ב המשקיעים ציפו לטריגר רציני שיעביר אותם מאג"ח ממשלת ארה"ב למניות. הם ציפו לטריגר שיביא אותם שוב למצב של חזרה להשקעה בסיכונים גבוהים יותר, ואכן טריגר כזה הגיע, בצורה של נתוני מקרו טובים מהתחזית הן בשיעור האבטלה והן בשיעור אמון הצרכנים, ובשיעור התרחבות המשק היצרני.

נכון, עדיין לא נפתרו כל הבעיות בארה"ב, אולם נראה כי הכיוון החיובי ברור ויותר משקיעים ישובו להשקיע במניות, עובדה שתעלה את שערי המניות והמדדים.

הדאו הוסיף השבוע 1.59 אחוז, הנאסדק טיפס ב- 3.11 אחוז, האס אנד פי 500 עלה ב- 2.17 אחוז, ואילו רסל 2000 זינק גם הוא ב- 4.04 אחוזים.

הדאו ברמתו הגבוהה ביותר מאז 2008 , הנאסדק ברמתו הגבוהה ביותר מאז משבר הדוט קום בשנת 2000 , ואילו האס אנד פי 500 מתמודד עם רמת ה- 1350 , ובאם ישבור אותה התחזיות הינן שירוץ מהר מעל 1400 .

גם באירופה , על רקע אישור האמנה התקציבית בבריסל ועל רקע ההסדר המתקרב עם יוון עלו השערים גם השבוע בכ- 2 אחוז, אולם שם החשש עוד גבוה, כי הנושא היווני עדיין לא פתור, ונשיא יוון הודיע שהוע עשוי להתפטר באם לא יתקבל סיוע נוסף מהגוש.

רק אצלנו הכל קפוא ומדשדש, כאילו מחכה לצרות מבית, לצרות מהסביבה הקרובה, או אולי אנחנו יודעים יותר טוב מכולם, שאו טו טו תגיע גם מפולת עולמית, כי תחזיות הצמיחה העולמיות קוצצו וכולם מדברים על מיתון שקורם עור וגידים באירופה.

מדד המעוף סיים השבוע בירידה של 0.8 אחוז וסגר ברמת ה- 1121 נקודות, בהתאם לכל התחזיות של דשדוש בין 1100 ל- 1140. מדד הבנקים ירד ב- 0.99 אחוז, מדד 75 עלה ב- 0.14 אחוז, ומדד הנדל"ן עלה ב- 1.25 אחוז.

מחזורי המסחר נשארו נמוכים ברמה של פחות ממיליארד שקל ליום, וסטית התקן (מדד הפחד) עומדת על 18.82 אחוז, שזוהי רמה גבוהה יותר ממדד הפחד של השוק האמריקאי, שעומדת על 17.1 אחוז.

הבעיות בישראל כיום הינן הידוק רגולטורי על הגופים המשקיעים, מחנק אשראי מהבנקים,התנהגות צרכנים יותר מושכלת שמגבירה תחרות, העלאת שיעור המס בצורה לא מבוקרת, ומעל לכל מרחף האיום האיראני, הנעשה בסוריה, ולבנון ועזה גם כן קיימות.

נראה כי לגבי הבורסות הרי שבעוד שבעולם שוררת אופוריה של חיפוש השקעות מסוכנות, הרי בישראל גובר החשש מפני המשך השקעה בבורסה בישראל, ויותר ויותר כסף מחפש את דרכו אל מעבר לים.

תחזית לשבוע הקרוב

קשה להעריך כי העליות בעולם לא ישפיעו לחיוב על הבורסה בתל אביב , אולם הארביטראז הינו מינוס 0.03 ולא מצביע כלל על פתיחה חיובית רצינית ביום ראשון.

ייתכן, שאכן מדד המעוף ינסה כוחו השבוע בטווח שבין 1130 ל- 1140, אולם אפשרות סבירה של מימוש רווחים קל באירופה ובארה"ב, ישאיר את מדד המעוף גם בסוף שבוע הבא באיזור ה- 1120.

הידיעות בדבר תקיפה קרובה באיראן ואסאד שעומד לסיים תפקידו בסוריה, כל אלה וודאי שיוסיפו לחוסר הבטחון של המשקיעים ולכן יהיו מחזורי המסחר נמוכים, אם אכן ישארו כאלה, קשה יהיה לראות תנועה חדה למעלה אצלנו לסגירת פערים מול חו"ל.

עדיין התמיכה ב- 1100 וההתנגדות ב- 1140-1150 שרירה וקיימת, ואיני מעריך

שהשבוע נראה פריצה , מעלה או מטה של אחת מרמות אלה.

העולם מאותת על אפשרות לפרוץ את ה- 1150, האיזור המקומי מאותת על בעיות בטחוניות ומאיים לפרוץ את 1100 למטה, ולהערכתי נשאר גם בשבוע הבא , ביום חמישי בסגירה באיזור של בין 1120 ל- 1130 במדד המעוף.

להסתכלות השבוע

מחזורי המסחר בתל אביב , האם נשארים מתחת למיליארד שקל.

יום שלישי ארה"ב- דוח קוקה קולה,טויוטה,יו בי אס,דיסני.

יום רביע ארה"ב- דוחות של סיסקו,טיים-וורנר.

יום חמישי ארה"ב- דרישות אבטלה ודוחות של פפסיקו וריו טונטו.

יום חמישי אירופה- הודעות של הבנק הבריטי והבנק האירופאי.

יום שישי בארה"ב- נתוני המאזן המסחרי, מדד אמון הצרכנים.

שבוע טוב

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.
 
 
לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים   טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il