TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירה לפתיחת המחצית השניה של השנה

null, 2/7/23
שלום לכולם,

שוק המניות של ארה"ב עלה במחצית הראשונה של 2023 למרות משבר במגזר הבנקאי והחשש מפני הסיכוי למיתון. מדד S&P 500 עלה ב-15.9% מתחילת השנה והנאסדק עלה ב-31.7%, העלייה הגדולה ביותר במחצית הראשונה מזה 40 שנה.

המשקיעים מקווים שהעליות החזקות במחצית הראשונה של השנה יתנו רוח גבית לשווקים בשנייה של השנה, אך החודש מספר אירועים מזיזי שוק - דוח המשרות של יום שישי, יחד עם דוח אינפלציה מרכזי בשבוע הבא לקראת החלטת המדיניות הבאה של הפד ב-26 ביולי, וכמובן עונת דוחות הרווחים לרבעון 2.

סיום חיובי לשבוע כשמדד מחירי הליבה של PCE עלה ב-+0.3% בחודש/חודש, בהתאם לציפיות, אך מתחת לקריאה הקודמת של +0.4%.  מדד מחירי הליבה של PCE לשנה/שנה היה +4.6%, מעט מתחת להערכה הקודמת +4.7%.

המשקיעים העריכו מחדש את התקוות והציפיות לגבי מהלכי הפד העתידיים עם מדד האינפלציה המועדף על הפד בשיפור קל. הנאסד"ק עלה +1.55% והראסל 2000 +0.48%, עם כל המגזרים בירוק חוץ מהנדל"ן.

עלינו לראות ירידה נוספת בשיעור האינפלציה בחודש הבא, כאשר הפד של קליבלנד מצפה ל-3.2% הן עבור מדד המחירים לצרכן והן עבור PCE, אך השוק ממשיך לתמחר הסתברות של 87% להעלאת ריבית ע"י הפד ביולי.
ציפיות האינפלציה לשנה צנחו ל-3.3% מ-4.4%, הנמוך ביותר מאז 2021.

התשואות לשנתיים עברו לרמות הגבוהות ביותר מאז תחילת מרץ, מאז תחילת 2022, מניות נפגעו בכל פעם שהשנתיים זינקו במהירות גבוהה. תשואות משרד האוצר ירדו ביומי, אך סיימו את החודש והרבעון בעליות חדות בעקבות עלייה בציפיות להעלאות ריבית נוספות מהפד בחודשים הקרובים. התשואה ל-10 שנים עלתה ל-3.81%.

במרכז השבוע:
פרסומים כלכליים המכסים הוצאות בנייה, הזמנות מפעלים ותביעות אבטלה ראשוניות יועברו בסביבות חופשת ה-4 ביולי לפני דוח התעסוקה ב7 ליולי.
דו"ח התעסוקה יהיה האירוע המרכזי, כאשר כלכלנים מצפים שיתווספו 200,000 מקומות עבודה ביוני.
במאי, התווספו 339,000 מקומות עבודה הרבה מעל התחזית, אם כי עלייה בשיעור האבטלה בשיא של שבעה חודשים של 3.7% הצביעה על הקלה בתנאי שוק העבודה.
סימנים להתחזקות מתמשכת בשוק העבודה יכולים להדגיש דעה שעזרה להגביר את השווקים השנה: שכלכלת ארה"ב יכולה להימנע ממיתון חמור למרות ההידוק האגרסיבי של הפד.

הפד יפרסם ביום רביעי את הפרוטוקולים של ישיבת ה-13-14 ביוני, כאשר השאיר את הריבית יציבה לאחר 10 העלאות ריבית רצופות, אך ציין ששתי העלאות נוספות יגיעו השנה, כולל אחת שצפויה ביולי.
בהערות ביום חמישי שעבר חזר פאוול על כך ש"רוב חזק" של קובעי המדיניות של הפד צופים שהם יצטרכו להעלות את הריבית לפחות פעמיים נוספות עד סוף השנה.

הבנקים הגדולים לאחר שעברו את מבחני הקיצון של הפדרל ריזרב שדימו מיתון חמור. אנליסטים צופים שהדיבידנדים יוגדלו על ידי רוב הבנקים הגדולים, אך רכישות חוזרות של מניות צפויות להיות מאופקות יחסית בטווח הקרוב.

דוח המשלוחים לרבעון השני של טסלה (TSLA)

אפל (AAPL) שעלתה מעל רמת שווי השוק של $3T

ליווי'ס יהיו במרכז הדיווחים הכספיים (LEVI)

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il