TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

לקראת שבוע המסחר

null, 7/5/23
שלום לכולם,

דוח מדד המחירים לצרכן באפריל שייצא ב-10 במאי הוא האירוע המרכזי של השבוע, כאשר כלכלנים צופים עלייה של 0.3% מחודש לחודש באינפלציה לחודש ועלייה של 5.5% משנה לשנה.
העדכון על מחירי היצרנים ישוחרר ב-11 במאי ויתן לצופים באינפלציה נקודת דיון נוספת.
מחירי האנרגיה צפויים לעלות ומחירי המזון אינם צפויים להראות את ההאטה שעשו במרץ. תעריפי טיסה וביטוחי בריאות הן שתי קטגוריות שצפויות לראות ירידה מחודש על פני חודש.
סוחרי החוזים מהמרים על הורדות ריבית כבר באמצע השנה ועד סוף 2023 לאיזור 4.5%.

המניות שברו רצף הפסדים של ארבעה ימים ביום שישי, כשהמשקיעים דחפו את אפל על רקע הדיווח הכספי הרבעוני אחרון וקיבלו בברכה דו"ח התעסוקה החזק שהצביע על כך שהכלכלה האמריקאית נשארה איתנה למרות אי הוודאות הבנקאית ועליית הריבית.
אפל זינקה בכמעט 5% לאחר שהתוצאות הרבעוניות שלה עלו על הציפיות, למרות ההכנסות שירדו מהשנה שעברה.
מניות הבנקים האזוריים התאוששו לאחר שבוע אכזרי, מכיוון שהמשקיעים חששו שמוסדות נוספים עלולים לסבול מגורל דומה לבנק סיליקון ואלי וסיגנצ'ר בנק, שקרסו במרץ.

העליות של יום שישי לא הספיקו כדי למחוק את ההפסדים השבועיים עבור ה S&P שירד ב-0.8% בעוד שהנאסדק רשם עלייה שבועית של 0.1%.

אפל (AAPL) דיווחה על תוצאות לרבעון השני שעלו על ציפיות האנליסטים תוך חשיפת תוכנית רכישה חוזרת של מניות של 90 מיליארד דולר והעלאת הדיבידנד הרבעוני שלה.
ההכנסות צמחו על ידי מכירות ושירותי אייפון, אם כי לא הכל ורוד וחולשה מסוימת נראתה במגזרי Mac ו-iPad, והמכירות הכוללות ירדו ברבעון השני ברציפות.

בורסת הקריפטו ביינאנס אמרה כי היא חידשה את משיכות הביטקוין לאחר סגירה קצרה של כשעה עקב בעיית עומס.

איי אם די AMD מקבלת הורדת המלצה מבנק אוף אמריקה, אשר מעלה המלצת קניה למתחרה אנבידיה NVDA

מסביב לעולם ובסחורות:
הבנק המרכזי של אנגליה צפוי להעלות את הריבית באבע אחוז ביום חמישי כאשר הוא ממשיך במאבקו נגד האינפלציה.
האינפלציה בבריטניה עומדת על 10.1%, גבוה באופן ניכר בהשוואה לגוש האירו, שהוחרפה על ידי עליות המזון והמחסור בשוק העבודה הקשור לברקזיט, ושמירה על שכר גבוה.
השילוב של אינפלציה גבוהה ושוק עבודה הדוק מעודדים הימורים על העלאות ריבית נוספות השנה, כך שתחזיות הבנק המרכזי העדכניות לצמיחה ואינפלציה יהיו במרכז.
למחרת החלטת BOE, בריטניה תפרסם נתונים על התמ"ג ברבעון הראשון, שצפויים להצביע על כך שהצמיחה נותרה חלשה בשלושת החודשים הראשונים של השנה.

מחירי הנפט התאוששו ביום שישי אך רשמו ירידה שבועית שלישית ברציפות על רקע חששות מתמשכים לגבי תחזית הביקוש.
ברנט סיים את השבוע בירידה של כ-5%, בעוד הנפט הגולמי ירד ב-7%, גם לאחר ההתאוששות ביום שישי. שני המדדים ירדו במשך שלושה שבועות ברציפות לראשונה מאז נובמבר.
המחירים קיבלו דחיפה לאחר שדוח המשרות האיתן של יום שישי בארה"ב הפיג את החששות לגבי הסיכוי לשפל בכלכלה. אנליסטים של קומרצבנק ציינו כי חששות הביקוש לנפט היו מוגזמים ומצפים לתיקון מחירים כלפי מעלה בשבועות הקרובים.

מחירי הזהב ירדו בשישי 1.5%- לאחר שהגיעו במהלך השבוע לשיא של 2072$.

שורה של נתונים כלכליים מסין בשבוע הקרוב תציע תובנה נוספת לגבי ההתאוששות הלא אחידה שלאחר הקורונה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.
נתוני הסחר באפריל יפורסמו ביום שלישי וצפויים להראות שהיצוא הואט לאחר עלייה במרץ. נתוני האינפלציה לחודש אפריל צפויים להופיע ביום חמישי וצפויים להראות שלחצי המחירים נחלשים.
נתונים בשבוע שעבר הראו כי הפעילות במגזר הייצור של סין הצטמצמה באופן בלתי צפוי באפריל, מה שהוסיף ללחץ על הכלכלה הנאבקת לשמור על המומנטום על רקע ביקוש עולמי מאופק וחולשה מתמשכת במגזר הנדל"ן.
אנליסטים מזהירים כי המומנטום עשוי להירגע עוד יותר מכיוון שהצריכה המקומית עדיין לא התאוששה במלואה, וכי יש צורך בתמיכה נוספת במדיניות.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il