TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת מסחר

null, 27/4/23
שלום לכולם,

השוק מתנהל בעליות בתוך טווח הדישדוש של החודש האחרון.

בנתונים הכלכליים, התוצר המקומי הגולמי ברבעון הראשון עלה ב-1.1% בחישוב שנתי, איטי יותר מה-2% שציפו האנליסטים.  תביעות האבטלה ירדו ל-230,000 בשבוע שעבר. נמוך מה-248,000 הצפויים.
השוק יקדיש תשומת לב רבה לפרסום הנתונים האחרונים של הוצאות הצריכה האישית, או PCE, ביום שישי.
למרות ההאטה, סוחרי החוזים העתידיים עדיין מצפים שהפדרל ריזרב יעלה את הריבית ברבע נקודת אחוז כשיפגש בשבוע הבא.

המשקיעים מעכלים את היום הכבד ביותר של דוחות הרווחים הרבעוניים בתקופה זו, עם תגובות עד כה מאוד חיוביות.
מספר שמות במגזרים שונים עוזרים לדחוף את המדדים העיקריים למעלה. ביומיים מיקרוסופט עלתה כ-8% לאחר דיווח חזק.

אמזון (AMZN) תדווח לאחר סגירת השוק, יש לשים לב שתוצאות יכולות להזיז את המניה חזק לכל כיוון, רמת סיכון גבוהה, אפשר לצאת עם הרווח הנוכחי מי שלא מעוניין בסיכון מוגבר.
הענן של אמזון AWS יהווה נקודת מיקוד למשקיעים. גם אלפבית (GOOG, GOOGL) וגם מיקרוסופט (MSFT) העלו חששות לגבי האטה בענן מוקדם יותר השבוע,  ייתכן שגם חולשת AWS כבר מתומחרת באמזון, לפי אנליסט UBS לויד וולמסלי, המניה מדורגת בקנייה עם יעד מחיר של 125 דולר.

מטה האם של פייסבוק (META) זינקה ב-13.5% לאחר שסיפקה תחזית טובה מהצפוי לרווחי הרבעון הנוכחי.
המנכ"ל מארק צוקרברג אמר כי טכנולוגיית הבינה המלאכותית משפרת את התעבורה לפלטפורמות המדיה החברתית שלה ועוזרת להגביר את הכנסות הפרסום.

יצרנית התרופות אלי לילי(LLY) עלתה ב-4.4% לאחר שהעלתה את תחזית הרווח שלה לשנה כולה

קומקאסט (CMCSA) עלתה ב-4%, מחוזקת על ידי תוצאות פארק השעשועים ופס רחב.

דיסני (DIS) הגישה תביעה נגד מושל פלורידה, רון דסנטיס, ואמרה כי היא "נאלצת להגן על עצמה מפני מדינה המנשקת את כוחה להטיל עונש פוליטי".
החברה טוענת להפרות של סעיפים רבים וכן שההליך לא תקין. היא מבקשת מבית המשפט להכריז על ההצהרה החקיקתית החדשה של פלורידה "בלתי חוקית ובלתי ניתנת לאכיפה" וכי החוזים שלה יישארו בתוקף.
המהלך הגיע במהירות בעקבות הצבעה במועצת המנהלים שמינה דסנטיס לבטל הסכמים שעשתה החברה כדי לשמור על שליטה משמעותית על ההתרחבות בוולט דיסני וורלד.
בתוך דקות תבע דיסני את דסנטיס, מועצת המנהלים של חמישה חברים ובכירי מדינה אחרים, והאשימה אותם ב"קמפיין ממוקד של תגמול ממשלתי".
רקע: דסנטיס היה במלחמה עם דיסני בסכסוך שהתגבר כשהחברה נקטה עמדה נגד חוק זכויות ההורים בחינוך של המדינה, מה שנקרא חוק "אל תגיד הומו", תחת המנכ"ל הקודם בוב צ'אפק.
זה הוביל למאמץ רחב של דסנטיס לשים קץ ליחס מיוחד בן עשרות שנים שקיבל דיסני דרך מחוז השיפור של רידי קריק, שהוקם ב-1967 ומאפשר לדיסני לפקח על השימוש בקרקע ולספק שירותים מהסוג העירוני כמו חשמל ושירותי חירום של כיבוי אש ורפואה.
"הממלכה התאגידית סוף סוף מגיעה לקיצה", אמר דסנטיס לאחר שחתם בפברואר על הצעת חוק המעניקה למדינה שליטה על רידי קריק. הוא לא היה מודע באותה עת שדיסני הגיעה לעסקה עם הדירקטוריון היוצא של המחוז להחזיר את הכוח לחברה. דנטיס הבטיח לבטל את הפעולה הזו, וכינה את העסקה "פגומה".
ההשפעה של זכויות היתר שיאבדו דיסני עשויה להיות עצומה, בהתחשב בכך שהיא תאבד את האוטונומיה של הניהול בנכסיה עם יתרונות המס המופחתים לכאורה.

אקטיויז'ן (ATVI) סיימה אתמול בירידה של כמעט 12% לאחר שהרגולטור של בריטניה חסם את העסקה המוצעת של מיקרוסופט (MSFT) לרכישת מוציא לאור של משחקי הווידאו תמורת כמעט 69 מיליארד דולר, תוך ציון חששות לגבי משחקי ענן.
רשות התחרות והשווקים אמרה שלמיקרוסופט כבר יש "יתרונות חזקים" במשחקי ענן, שכן היא מחזיקה ב-Windows, פלטפורמת הענן Azure ו-xCloud, יחד עם בסיס המשחקים שלה ב-Xbox. "הגענו למסקנה ששילוב של סל המשחקים החזק של אקטיויז'ן עם העוצמות המרובות הנוכחיות של מיקרוסופט במשחקי הענן יאפשר למיקרוסופט לפגוע במתחרים הנוכחיים והמתפתחים של משחקי ענן על ידי מניעת משחקים של אקטיויזקן מהם",
נשיא מיקרוסופט, בראד סמית', אמר כי החברה נותרה "מחויבת לחלוטין" לעסקה ותערער על החלטת ה-CMA. האנליסטים בוול סטריט הופתעו מהמהלך. ג'פריס הופתעה במיוחד מכך שבריטניה השתמשה במשחקים מבוססי ענן כסיבה העיקרית לחסימת העסקה. מנהיג קבוצת ההשקעות, בראם דה האס, מאמין שהעסקה עדיין עשויה לצאת לפועל, אך הסיכויים נפגעו משמעותית מהמהלך של ה-CMA, מה שהופך אותה ל-60%-80% בסבירות להיחסם.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il