TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפתיחת השבוע

null, 17/4/23

שלום לכולם,

המסחר נפתח שטוח כאשר מדדי המניות בארה"ב נסוגו מהשיא של אמצע פברואר כאשר עונת הדוחות מתחילה והסוחרים מעכלים רווחים בנקאיים טובים יותר (JPM, C, WFC), יחד עם מכירות קמעונאיות חלשות והערות מעורבות של הפד.
למרות נתונים "רכים יותר" מדד המחירים לצרכן, נתוני האינפלציה PPI ומכירות קמעונאיות הציפיות להעלאת הריבית נותרו על 0.25% במאי ולאחר מכן הפסקה ככל הנראה ביוני

הבנקים הגדולים היו אחד מנקודות האור הבודדות ביום שישי, כאשר JPM עלתה ביותר מ-7% סיפק הכנסות שיא והעלה את תחזית ההכנסה מריבית נטו שלו.
סיטי, וולס, PNC ו-BLK עלו כולן גם כן לאחר דיווחים כספיים רבעוניים.
החששות במגזר הבנקאי שוככים לאחר שני כישלונות בנקים גדולים לפני מספר שבועות (SBNY, SIVB), שבוע גדול של רווחים נוספים בבנקים עם GS, MS, BAC, SCHW, USB, ZION

המכירות הקמעונאיות שליליות כעת ב-5 מתוך 8 החודשים האחרונים אפשר לומר שזה כבר על גבול מיתון.
תמונת המשק מלמדת על חולשה מתמשכת. באיזה שלב השוק יפנה את תשומת ליבו מאינפלציה למיתון?
המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו ב-1.5% בשנה האחרונה, שיעור הצמיחה הנמוך ביותר מאז מאי 2020 והרבה מתחת לממוצע ההיסטורי של 4.8%.
ויתרה מכך לאחר התאמה לאינפלציה, הסיפור הרבה יותר גרוע. המכירות הקמעונאיות הריאליות ירדו ב-3.3% בשנה האחרונה.

מושל הפדרל ריזרב כריסטופר וולר, אמר שלמרות שנה של העלאות ריבית אגרסיביות, הבנקים המרכזיים בארה"ב "לא התקדמו הרבה" בהחזרת האינפלציה ליעד של 2% וצריכים להעלות את הריבית עדיין.
מדדים חשובים של האינפלציה הבסיסית "זזו הצידה ללא תנועה נראית לעין", אמר וולר בהערותיו.

כמו כן במהלך השבוע צפויים נאומים של מושלי הפד ביחס למטבעות קריפטו.
הנגידה מישל וו. באומן עם נאום שכותרתו "שיקולים למטבע דיגיטלי של בנק מרכזי" באירוע באוניברסיטת ג'ורג'טאון ביום שלישי אחר הצהריים.
לאחר נאומה יתקיים ביום רביעי השתתפותו של מושל הפד, כריסטופר וולר, בכנס שכותרתו "מטבעות הקריפטו והעתיד הפיננסי הגלובלי" באוניברסיטת פלורידה.

מירוץ הבינה המלאכותית הגנרטיבית נמשך, כאשר אמזון AMZN נכנסת למאבק על ידי חשיפת המוצר החדש שלה, "Amazon Bedrock".

עונת הרווחים תופסת קצב השבוע, עם שורה של רווחים של הבנקים, נטפליקס, טסלה, לוקהיד מרטין וג'ונסון אנד ג'ונסון.  אנליסטים צופים כעת שרווחי S&P 500 ירדו ב-4.8% ברבעון הראשון לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בהשוואה לתחזית שלהם מלפני שבוע לירידה של 5.2% ברבעון המקביל אשתקד.
"למרות שאנחנו לא חושבים שעונת הרווחים תביא חדשות טובות, הציפיות נמוכות מספיק כדי שנוכל לראות את המניות שוב עולות אחרי התוצאות", כתבה ג'ינה בולווין, נשיאת Bolvin Wealth Management Group בבוסטון.

במישור הכלכלי, נתוני הדיור יהיו במוקד השבוע עם נתוני מדד הדיור של NAHB, התחלות הדיור ומכירות הבתים הקיימים כולם צפויים להתעדכן במהלך השבוע, ולהציע תמונה של שוק הדיור על רקע עלייה בריבית.
נתוני שיעור המשכנתא ונתוני הבקשות יימסרו גם על ידי איגוד בנקאי המשכנתאות באמצע השבוע.
מחוץ לדיור, נתוני האבטלה וה-PMI צפויים גם ביום חמישי ושישי, בהתאמה, שכל אחד מהם יכול לשמש את קבלת ההחלטות של הפד לקראת תקופת ההאפלה שלו, שמתחילה בשבת.

דל טכנולוגיות (DELL) ירדה ב-3.3% כאשר ג'י.פי מורגן הורידה את המניה של יצרנית המחשבים ל"ניטרלית", בעוד שהייץ' פי (HPQ) עלתה ב-2.5% לאחר שהברוקראז' שדרג את המניה ל"משקל יתר".
סטייס סטריט (STT) ירדה ב-10.8% לאחר שהבנק דיווח על רווח רבעוני חלש מהצפוי
הברוקר הפיננסי צ'ארלס שוואב (SCHW) עלה ב-0.7% לאחר תוצאות אופטימיות.
אלפבית (גוגל) (GOOGL) ירדה ב-4.2% במסחר לפני השוק בעקבות דיווח שסמסונג שוקלת להחליף את גוגל ב-Bing של מיקרוסופט (MSFT) בתור מנוע החיפוש המוגדר כברירת מחדל במכשיריה. מניית מיקרוסופט עלתה ב-1.8%.

מדווחות עיקריות השבוע:
שני: SCHW, JBHT, STT, MTB
שלישי: NFLX, BAC, JNJ, LMT, GS
רביעי: TSLA, MS, IBM, LVS, USB, ASML
חמישי: PM, T, AXP
שישי: PG, HCA


בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות


- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il