TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 3/4/23
שלום לכולם,

החוזים העתידיים מעורבים

מדדי המניות בוול סטריט המשיכו בעליות בשישי כאשר S&P500 חוזר מעל לרמה של 4,100 בדקות האחרונות, מה שסגר שבוע, חודש ורבעון מוצלחים למניות.

בשבוע עלה מדד S&P500 ב-3.5%, הדאו עלה ב-3.2% והנאסד"ק עלה ב-3.4%
בחודש, מדד ה-S&P עלה ב-3.5%, הדאו עלה ב-1.9% והנאסד"ק עלה ב-6.7%
ברבעון עלה מדד S&P 500 ב-7.0%, הדאו עלה ב-0.4% והנאסד"ק עלה ב-16.8%.

נתונים כלכליים בתחילת יום שישי עם המדד המועדף על האינפלציה של הפדרל ריזרב, הוצאות ליבה לצריכה אישית (PCE), הואט בפברואר, מה שמעלה את התקווה שהבנק המרכזי יוכל להגביל את מסע העלאות הריבית לבלימת האינפלציה מוקדם מהצפוי.

מחירי הנפט זינקו בסוף השבוע לאחר ש-OPEC+ הכריזה על קיצוץ בלתי צפוי בתפוקת הנפט הגולמי של כ-1.15 מיליון חביות ביום החל ממאי.
הקבוצה הצהירה בעבר כי היא תשמור על אספקה יציבה. סעודיה תפחית את התפוקה ב-500,000 חביות ליום. כווית, איחוד האמירויות הערביות, עיראק, אלג'יריה וכווית הן בין החברות שיחתכו גם הן. רוסיה אמרה שהקיצוץ המתוכנן כבר במרץ-יוני יימשך כעת את כל 2023.
אם מחירי הנפט יעלו משמעותית ויישארו גבוהים, הדבר עלול לסבך את תמונת האינפלציה תוך האטת הצמיחה הכלכלית.
זה מגיע גם על רקע "משחק שחמט מתמשך בין ממשל ביידן לממלכת ערב הסעודית", עם דיווחים המצביעים על כך שוושינגטון הכעיסה את ריאד בכך שסירבה למלא מחדש את מאגר הנפט האסטרטגי כאשר מחירי הנפט הגולמי היו נמוכים, ולכן הממלכה "החליטה לקבל קצת החזר." הסעודים אומרים שדלדול מאגרי הנפט עלול "להיות כואב בחודשים הבאים"
המרוויחים מהקיצוצים של OPEC+ כוללים את ערב הסעודית, וורן באפט ויצרני רכב חשמלי, בעוד שהמפסידים כוללים חברות תעופה וכן פגיעה בתקוות לנחיתה רכה כלכלית.

טסלה (TSLA) ירדה ב-3.2% לאחר שיצרנית המכוניות החשמליות הודיעה ביום ראשון שהיא מסרה שיא של 422,875 כלי רכב ברבעון הראשון של השנה. אמנם מדובר בעלייה של 4% משלושת החודשים הקודמים ועלייה של 36% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2022, אבל זה עדיין נמוך מאוד מהיעד שהציב המנכ"ל אילון מאסק לחברה השנה.

מיקרון (MU) ירדה ב-0.6%, מה שממשיך את הירידות שלה משישי בעקבות החלטה מסין לבחון את היבוא מיצרנית שבבי הזיכרון האמריקאית.

אירגון ההיאבקות העולמי (WWE) ירדה ב-6.2% ואנדוור (EDR) עלתה ב-1% לאחר ששתי החברות הסכימו להתמזג כדי להקים קבוצת ספורט ובידור חדשה שתישלט על ידי אנדוור, המחזיקה ב-UFC.

מקדונלד'ס (MCD) עלתה ב-0.7% לאחר שהוול סטריט ג'ורנל דיווח כי רשת המזון המהיר סוגרת השבוע את משרדיה בארה"ב באופן זמני, כשהיא מתכוננת ליידע את עובדי החברה על פיטורים כחלק מארגון מחדש רחב יותר של החברה.

לי אוטו (LI) עלתה ב-1.3% לאחר שיצרנית הרכבים החשמליים הסינית ראתה ברבעון הראשון זינוק ב-66% במסירות .

מניית עיבוד הנתונים האוטומטי (ADP) ירדה ב-2.9% לאחר שבנק אוף אמריקה הוריד את עמדתו לגבי ספקית התוכנה לשירותים עסקיים ל"ביצועים נמוכים" מ"נייטרלי" לקראת דוחות הרווחים ברבעון השלישי.

פירסט סולאר (FSLR) ירדה ב-2% לאחר שמורגן סטנלי הורידה את עמדתה לגבי יצרנית הפאנלים הסולאריים ל"תת משקל" מ"משקל שווה" בהערכת שווי.

פייצ'קס (PAYX) ירדה ב-2.1% לאחר שהבנק אוף אמריקה הוריד את דירוג חברת שירותי השכר ל"ביצועים נמוכים" מ"נייטרלי" בעקבות הרווחים הרבעוניים שלה בשבוע שעבר.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il