TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפתיחת השבוע

null, 13/2/23
שלום לכולם,

החוזים העתידיים ירוקים מעט, צפויה פתיחה חיובית.

מדדי המניות בוול סטריט אמורים להיפתח כמעט ללא שינוי במסחר זהיר מכיוון שהמשקיעים ממתינים לנתוני אינפלציה מכריעים בהמשך השבוע, בחיפוש אחר בהירות רבה יותר לגבי כוונות העלאת הריבית של הפדרל ריזרב. יש מעט נתונים כלכליים בארה"ב המתוכננים לפרסום ביום שני, אבל המדד של יום שלישי עשוי לספק רמזים נוספים לגבי כמה גבוה הפד עשוי להעלות את הריבית השנה.

בשבוע שעבר, שוקי המניות, האג"ח והקריפטו ירדו כולם כאשר המשקיעים הסתגלו לסיכוי של ריבית גבוהה יותר. נאום אמצע השבוע של פאוול עורר תנודתיות ובסופו של דבר החששות גברו.
השותפות של מיקרוסופט MSFT עם ChatGPT ו"הדרך החדשה לחיפוש" שלהם האיצו את באז הבינה המלאכותית. גוגל GOOG, עליבאבא BABA, ג'יידי.קום JD מיהרו להכריז השבוע על יוזמות משלהם.

חברות הנפט זינקו בשישי (XOM, CVX, COP, HES) לאחר דיווחים שרוסיה תצמצם את ייצור הנפט ב-500,000 חביות ליום, או בסביבות 5% מהתפוקה במרץ. אקסון XOM נסחרה בשיא כל הזמנים.
הבוקר נחלשו מעט מחירי הנפט בשל חששות שתחזית אינפלציונית מתמשכת עלולה לגרום לבנק הפדרלי האמריקאי להמשיך להדק את המדיניות המוניטרית למשך זמן רב יותר מהצפוי, ולהשפיע קשות על הצמיחה בארה"ב (הצרכן הגדול בעולם).

בשבועות האחרונים, יו"ר הפד, ג'רום פאוול, הדגיש כי יש עוד דרך ארוכה לפני התמודדות עם אינפלציה, במקום מתג הפעלה/כיבוי מיידי שיביא להחלטות השקעה קלות יותר. "התהליך הדי-אינפלציוני, תהליך הפחתת האינפלציה, החל והוא החל במגזר הסחורות, שהוא כרבע מהכלכלה שלנו", אמר במועדון הכלכלי של וושינגטון הבירה. "אבל יש לו דרך ארוכה לכו. אלו הם השלבים המוקדמים מאוד. המציאות היא שאנחנו הולכים להגיב לנתונים, אז אם נמשיך לקבל, למשל, דוחות חזקים על שוק העבודה או דוחות אינפלציה גבוהים יותר, בהחלט יכול להיות שאנחנו צריך לעשות יותר ולהעלות את התעריפים יותר ממה שמתומחר"

השבוע במוקד דיווחי מדד המחירים לצרכן ומדד מחירי היצרן. דוח מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר צפוי להראות עלייה של 0.5% מחודש על פני חודש, כאשר מחירי האנרגיה שוב יעלו.
קריאת האינפלציה הממוצעת משנה לשנה צפויה לרדת ל-+6.2% מ-+6.5% בדצמבר. מחירי המזון בעלייה מדצמבר, בעוד שצפויה התקררות מסוימת עם מחירי טיסה ואירוח.
קריאות האינפלציה ילוו במספר נאומים מראשי הפדרל ריזרב בשבוע הבא, מה שיגביר את הדיון על קצב העלאות הריבית. לבנק אוף אמריקה יש תזה מרכזית שהאינפלציה לא תחזור ל-2% ללא ריכוך מהותי בתנאי שוק העבודה.

השבוע גם ועידת הבלוקצ'יין האירופית, כנס AI Summit West, וכנס מלחמה בסרטן עם נתונים ותוצאות ניסויים שיוצגו. סנאפצ'ט (SNAP) אפטיב (APTV) יערכו אירועי משקיעים.

דוחות הרווחים העיקריים כוללים עדכונים מקוקה קולה (KO), דיר (DE), דראפטקינג (DKNG) שופיפיי (SHOP) מריוט (MAR), איי איי ג'י (AIG), היינץ (KHC).
כמו כן תדווח סיסקו (CSCO) אשר ככל הנראה תעמוד בתחזית ותפיק תועלת מהצמיחה באבטחת הסייבר ומהפיכתה לתוכנה בטווח הארוך.
פלנטיר (PLTR) עשויה לנצח את חריגות השוק עם דו"ח הרווחים שלה, אבל עדיין מתמודדת עם אתגרים ארוכי טווח.

השבוע יכולה להיות הכרזה פוטנציאלית של משרד התחבורה על שינוי כללי שילחץ על טסלה (TSLA) להוסיף מטענים מתחרים לרשת סופרצ'רג'ר.

ניקולה (NKLA) החלה לעבוד על מפעלי מימן בזמן שהיא מחפשת לבנות רשת תדלוק לשוק משאיות אפס פליטות. יצרנית הרכבים החשמליים (מסחריים כבדים) חתמה גם על עסקאות עם יצרני מימן שהסכימו לספק מימן בחלקים של ארה"ב וקנדה. ניקולה שואפת שיהיו 7,500 משאיות כבדות על הכביש עד 2026.
בינואר, ניקולה הודיעה כי תעבוד עם Fortescue Future Industries כדי לפתח שותפות מתקני ייצור מימן ירוק בארה"ב והודיעה בנפרד כי היא פיתחה תדלוק נייד של מימן כבד המסוגל לתדלק ישירות רכבים חשמליים של תאי דלק מימן.

וירג'ין גלקטיב (SPCE) נורדסטרום (JWN) ממוקמות שוב לשבוע תנודתי עם יתרות שורט ברמה גבוהה מאוד.
איי אם סי (AMC) בד בת' אנד ביונד (BBBY) מובילות את רשימת המניות עם התנודתיות המרומזת הגבוהה ביותר בהתבסס על מסחר באופציות.
עוד מניה עם שורטים גבוהים שחוגגים היום: סורנטו תרפיוטיקס (SRNE) יורדת כ 19%- לפני השוק לאחר שיצרנית התרופות, שעבדה על טיפול לקורונה, הגישה בקשה לפשיטת רגל (פרק 11).

צבא ארה"ב אישר כי הוא הפיל חפץ מעופף נוסף ביום ראשון, הישות הרביעית מסוג זה שהופלה מעל צפון אמריקה על ידי טיל אמריקאי תוך קצת יותר משבוע. בעוד שוושינגטון מיהרה לתאר את החפץ הראשון כבלון מעקב סיני חשוד, הפרטים עדיין לא ברורים. סין הגיבה ביום שני בטענה שבלוני ארה"ב בגובה רב עפו מעל המרחב האווירי שלה ללא רשות יותר מ-10 פעמים מאז תחילת 2022, ובכל מקרה המתח גדל.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il