TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

עדכון מסחר ומניות

null, 9/1/23
שלום לכולם,

השוק פותח שבוע בעליות. בעיקר מדד נאסד"ק עתיר הטכנולוגיה מוביל עליות במדדים המרכזיים בוול סטריט .
במרכז מניות אמזון וטסלה (AMZN TSLA), בעוד שסימנים להתקררות בשוק העבודה תמכו בהימורים על קצב איטי יותר של העלאות הריבית על ידי הפדרל ריזרב .

מדד ה-S&P 500 והנאסד"ק סגרו את השבוע בעליות גבוהות ביום שישי, לאחר התמתנות בעליות השכר וירידה בפעילות השירותים בארה"ב בדצמבר, אשר הניעו את התקוות לעמדה פחות ניצית מצד הפד, כמו גם נחיתה רכה לכלכלת ארה"ב.
"מספר המשרות שנוצרו הולך ויורד באיטיות והשכר מתחיל להירגע. שניהם חשובים לשליטה באינפלציה, מבלי בהכרח להטריד את כלכלת ארה"ב במיתון", אמר ארט הוגאן, אסטרטג שוק ראשי ב-ריילי פיננסים.

דו"ח האינפלציה של משרד העבודה האמריקאי המיוחל ביום חמישי צפוי להראות התמתנות מסוימת במחירי הצרכן השנתיים בדצמבר.

ההימורים בשוק הכסף מראים סיכוי של 75% לעלייה של 25 נקודות בסיס בפגישת המדיניות של הפד בפברואר, כאשר הריבית הסופית צפויה להגיע קרוב ל-5% עד יוני.

נתונים כלכליים אחרים כמו תביעות שבועיות לאבטלה ודו"ח סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן יהיו במוקד השבוע, כאשר בנקים גדולים בארה"ב פותחים את עונת הרווחים הרבעוניים ביום שישי.


מייסיס (M) לולו למון LULU ירדו ב-8.7% ו-10.3%, בהתאמה, בעקבות תחזיות קשות לרבעון החגים של שני הקמעונאים.

קמעונאים אחרים כמו קול'ס (KSS) נורדסטרום ( JWN) ספגו גם הם מכה, ירידה של 4.3% ו-2.9%, בהתאמה.

אמזון (AMZN) עלתה ב-3.4% לאחר שג'פריס אמרה כי במחצית השנייה של השנה הלחץ על העלויות הולך ויורד עבור ענקית המסחר האלקטרוני.

טסלה TSLA טיפסה ב-7.5% לאחר שיצרנית הרכבים החשמליים הצביעה על זמני המתנה ארוכים יותר לחלק מהגרסאות של דגם Y בסין, מה שאותת כי הורדת המחירים האחרונה עשויה לעורר את הביקוש.

מניות צמיחה רגישות אחרות לשיעורים כמו אפלAAPL גוגל GOOGL עלו בכ-1% כל אחת עם ירידה בתשואות האג"ח הממשלתי.

מניות עליבאבא BABA הנסחרות בארה"ב, עלו ב-2.7% בעקבות החדשות שהמייסד, ג'ק מא, יוותר על השליטה בענקית הפינטק הסינית אנט גרופ.
המייסד ג'ק מא ביטל את שליטת הרוב האפקטיבית שלו בחברה האחות Ant Group. מאמציה של השותפים לצאת להנפקה התפרק בשנת 2020, כאשר הביקורת של מא על הרגולטורים הסיניים הביאה את שתי החברות לסערה, מה שהייתה יכולה להיות ההנפקה הגדולה בעולם. באותו זמן, אנט תכננה רישום כפול בבורסות שנחאי והונג קונג, שהייתה מגייסת שיא של 34.5 מיליארד דולר (אליבאבא מחזיקה ב-33% באנט).
מא בן ה-58, שהונו המוערך ב-34 מיליארד דולר הופך אותו לאחד האנשים העשירים בסין, שימש זמן רב ככרזה לכלכלת השוק של האומה האסייתית. הוא ייסד את עליבאבא - בעצם הגרסה הסינית לאמזון (AMZN) - בדירתו ב-1999 והצמיח אותה לאחת החברות הגדולות בעולם. פלטפורמת התשלומים הניידים של עליבאבא Alipay היא התשובה של סין לפייפאל (PYPL), והיא גדלה כל כך עד שמא הקים אותה
הונו של מא התרסק ימים לפני ההנפקה של אנט לאחר שביקר בפומבי את הרגולטורים הבנקאיים של סין הקומוניסטית במהלך נאום. הרגולטורים ביטלו במהירות את ההנפקה בשנחאי של אנט - לפי הדיווחים בהוראתו האישית של נשיא סין שי - והחברה ביטלה במהירות גם את ההנפקה בהונג קונג. סין המשיכה ליישם תקיפה רחבה יותר נגד חברות טכנולוגיה, ובסופו של דבר קנסה את עליבאבא בסכום שיא של 2.8 מיליארד דולר בגין שיטות עסקיות אנטי-תחרותיות לכאורה.
הוויתור של מא על השליטה בקבוצת Ant Group עשוי כעת לסלול את הדרך לרגולטורים להפחית את הביקורת על החברה וחברות טכנולוגיה סיניות אחרות כמו עליבאבא. זה יכול גם לפתוח את הדלת לאנט לנסות להחיות את ההנפקה שלה, מה שכנראה ישמש כזרז חיובי עבור BABA.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il