TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

שנת מסחר חדשה

null, 1/1/23
שלום לכולם,

המניות סוגרות את 2022 שנה קשה למשקיעים. מגזר האנרגיה עלה ב 58% כאשר שאר 10 המגזרים סיימו בירידות. זו השנה הראשונה מאז 1990, שבה רק מגזר אחד של S&P500 סיים את השנה בעליות.
מניות השירותים עם ירידה של -1.9% בעוד שהירידות הגדולות ביותר היו במגזר תקשורת (-38%), שיקול דעת צרכני (-37%), וגם טכנולוגיה וקרנות ריט (-28%).

עליית שיעורי הריבית מהפד (והבנקים המרכזיים העולמיים), אינפלציה גבוהה של 40 שנה, סכסוך אוקראינה/רוסיה, קריסת נכסי קריפטו בעקבות פשיטת רגל של FTX, סימני מיתון, צניחת מניות טכנולוגיה (AMZN, META, GOOGL, TSLA ) ומניות אנרגיה בעליה חזקה בין הסיפורים המובילים של 2022.

בהמשך ל 2022 הנושא החם בשנה הבאה יהיה הקרב בין הבנקים המרכזיים לאינפלציה.

אירועים אחרונים הגדילו מאוד את הסיכון שהפדרל ריזרב והבנק המרכזי האירופי ידחפו את שני הגושים הכלכליים הגדולים בעולם למיתון על ידי העלאת ריבית נוספת.
"תכנית הנקודות" של הפד הראתה רוב ברור של קובעי מדיניות בעד העלאת הגבול העליון של הפד ל-5.4% בשנה הבאה.
למרות זאת החוזים העתידיים רומזים על ציפיות שהפד אפילו יתחיל להוריד את הריבית במחצית השנייה של השנה הבאה, מכיוון שהחולשה כבר ניכרת בדיור ובמרווחי מוצרי הליבה לשאר הכלכלה.
מנקודת המבט של היום, נראה שהמשתנים העיקריים יהיו כח העבודה בארה"ב (נתוני תעסוקה) וכן מחירי הנפט לאחר הפתיחה של סין מהגבלות הקורונה.

מאזן הסיכונים לכלכלת העולם נתפס באופן בלתי נפרד עם התקדמות הפלישה של רוסיה לאוקראינה. אם זה יימשך, אז כל מיני סיכונים אפשריים כמו קריסה באספקת הנפט הרוסית ועד לשימוש בנשק גרעיני.
עם זאת, אם ניתן למצוא דרך כלשהי לשלום, אז לנורמליזציה של אספקת המזון והאנרגיה יכולה להיות השפעה חיובית חזקה על סנטימנט העסקים והצרכנים בעולם.
בזמן שאירופה נכנסת במהירות למיתון, היא עשויה לעבור את החורף הנוכחי ללא אספקת אנרגיה רוסית, ובנוסף עלות חידוש מחסני הגז בבוא האביב עשויה להיות גבוהה מדי עבור חלק גדול מהתעשייה האירופית להגן על נוכחותה בעולם.
הסיכונים הגדולים ביותר של פוטין הם מרד על ידי צבא שכבר איבד יותר חיילים מאשר ברית המועצות איבדה בעשור באפגניסטן (על פי הערכות אוקראיניות לא מאומתות), ומחאה עממית כאשר מניין ההרוגים ושיעור האינפלציה מטפסים בהתמדה.

אם יש אדם אחד על הפלנטה מספיק גדול כדי להוות נושא לשווקי העולם ב-2023, אז זה אילון מאסק.
האם מאסק יישאר בתפקידיו כמנכ"ל טסלה TSLA וטוויטר TWTR?
לגבי טוויטר התחזית אינה קשה. מאסק עצמו סקר את העוקבים שלו בטוויטר האם עליו לפרוש. כמעט 60% אמרו 'כן'.
גם השליטה של מאסק בטסלה יורדת. לאחר מכירת המניות האחרונה בסך 3.6 מיליארד דולר, חלקו ביצרנית הרכב ירד ל-13.4%, לא מספיק כדי להבטיח שליטה.
לשם השוואה, צאצאיו של הנרי פורד עדיין מחזיקים ב-40% ממניות ההצבעה של פורד, והשליטה של פרדיננד פורשה ב-53% ממניות פולקסווגן.
טסלה כבר נאלצה להוריד מחירים בארה"ב ובסין, שני השווקים הגדולים ביותר שלה, ויש סימנים לאסון הממשמש ובא בשוק מימון הרכב האמריקאי בשנה הבאה שעלול להאיץ צניחה במחירים.
למרות נפילה של למעלה מ-50% השנה, מניית טסלה עדיין נסחרת במכפיל גבוה מעל 50, כאשר בתרחיש של מיתון היא יכולה לרדת עוד לא מעט.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il