TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

אירועים מרכזיים 2022

null, 30/12/22
שלום לכולם,

כאשר החששות סביב נגיף הקורונה נסוגו בתחילת 2022, רוסיה הכריזה על 'מבצע צבאי מיוחד' באוקראינה המציין את תחילתה של פלישה בקנה מידה מלא לאוקראינה.
המתקפה של רוסיה גuנתה באופן בינלאומי, כאשר מדינות רבות הטילו סנקציות על הסחר הרוסי. ארצות הברית הכריזה לאחרונה על סיוע צבאי חדש לאוקראינה והבטיחה לשבש את קשרי רוסיה עם איראן.

בנקים מרכזיים עולמיים שמרו על מדיניות מוניטרית רופפת מאז התפרצות נגיף הקורונה ב-2020 כדי לתמוך בצמיחה. עוד לפני שהעולם הצליח לצאת מהשפעת המגיפה, רוסיה תקפה את אוקראינה. כתוצאה מכך, מחירי הסחורות החלו לעלות והובילו לעלייה במחירי הגולמי, אשר השפיעו על מחירי המזון ומוצרים ושירותים אחרים.
בין שאר ההשלכות של רוסיה-אוקראינה, האינפלציה העולמית הייתה גדולה מאוד לאחר מכן. העולם עמד בפני התפרצות אינפלציה מסונכרנת כאשר מחירי המזון והאנרגיה עלו באסיה, אירופה וארה"ב.
האינפלציה בארה"ב זינקה עד ל-9%, באגליה מעל 10% בעוד שבהודו המספר היה סביב 6-7%.
אם האינפלציה לא תתחיל להאט, אנחנו מסתכלים על תרחיש מכוער יותר. כבר ישנם סימנים משכנעים לכך שהלחצים האינפלציוניים מתמתנים וימשיכו לעשות זאת ב-2023 לפי מחקר של ג'י פי מורגן.
כאשר בנקים מרכזיים מגבירים את תגובתם לזעזוע אינפלציה עולמי, הוויכוח עובר ממתי הם ינצחו במלחמה לשאלה האם עליית מחירים מהירה יותר היא כאן כדי להישאר בעולם מוגבל בהיצע.

בניסיון לרסן את האינפלציה הגבוהה, החלו הבנקים המרכזיים העולמיים להעלות ריביות. לאור האינפלציה הגבוהה והעלייה התלולה בריבית הבנק המרכזי ברחבי העולם, הדולר האמריקאי החל להתחזק.
הפדרל ריזרב ובנקים מרכזיים אחרים נלחמים באינפלציה שעלתה עקב מחסור בשרשרת האספקה ומשבר אנרגיה עקב מגיפת הקורונה והפלישה של רוסיה לאוקראינה.
בנובמבר, הפד האמריקני ציין כי הוא יקטין את כמות העלאת הריבית, אך התריע מפני אינפלציה דביקה ואמר כי העלאות הריבית יימשכו עוד זמן מה.

שנת 2022 הייתה מאתגרת בעיקר עבור מדינות אירופה - בין אם זה על רקע הומניטרי ובין אם על רקע כספי.הגוש התמודד עם פלישת רוסיה לאוקראינה והשלכותיה הכספיות כמו אינפלציה גבוהה, משבר אנרגיה עמוק והאטה בצמיחה.
כדי לגנות את המתקפה על אוקראינה, מדינות אירופה הפעילו סנקציות על רוסיה והפחיתו את הסחר באספקת דלק כמו נפט וגז מהמדינה. מדינות אירופה נלחצו למצוא אספקה חלופית כאשר מוסקבה כיבה את צינור נורד סטרים כדי להשיב על הסנקציות.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il