TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 22/12/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים יורדים מעט לאחר סגירה ירוקה חזקה אתמול
ציבור המשקיעים שוקל את מסלול המדיניות של הבנק המרכזי מול סימנים של נתונים כלכליים אופטימיים.
היום גל נתונים כלכליים התמ"ג וה-PCE, תביעות אבטלה בארה"ב.

הדו"ח של משרד העבודה צפוי להראות שמספר האמריקנים המגישים בקשה לדמי אבטלה במדינה גדל בשבוע שעבר ל-222,000 מ-211,000 לפני שבוע, מה שמעיד על התקררות בשוק העבודה.
כמו כן, אמורה לצאת ההערכה הסופית של התמ"ג של ארה"ב ברבעון השלישי. זה צפוי להראות עלייה בתוצר המקומי הגולמי בשיעור שנתי של 2.9%, בהתאם לאומדן הקודם.

המדדים הראשיים של וול סטריט סימנו את העלייה היומית הגדולה ביותר שלהם עד כה בדצמבר ביום רביעי, בעזרת הרווחים הרבעוניים האופטימיים של נייקי (NKE) פדקס (FDX), כמו גם שיפור אמון הצרכנים והקלה על ציפיות האינפלציה.
החששות ממיתון בעקבות העלאות הריבית הממושכות של הבנק המרכזי בארה"ב הכבידו מאוד על המניות השנה, כאשר מדד S&P 500 בירידות שנתיות של יותר מ-18%, הביצועים הגרועים ביותר מאז המשבר הפיננסי של 2008.

הכלכלן הראשי של גולדמן זאקס, יאן האציוס, אומר שהוא לא מצפה שהפדרל ריזרב יוריד את הריבית ב-2023, בעיקר בגלל שהוא אופטימי יותר מהרוב לגבי יכולתה של הכלכלה לעקוף מיתון.
בשיחה עם CNBC, האציוס חזה כי מיתון ככל הנראה יימנע מכיוון שתנאים פיננסיים הדוקים יותר ומדיניות מוניטרית הדוקה יותר מצמצמים את שוק העבודה ומצמצמים את צמיחת התמ"ג - אך לא מספיק כדי לעורר ירידה.
זה, בתורו, ימנע מהפד להפחית את הריבית במהלך השנה, שכן היעדר מיתון יוריד את הלחץ לתמריצים.

בתחום הטכנולוגיה, מיקרון (MU) דיווחה אמש על החמצה קלה בתוצאות הרבעוניות, בעוד שגם תחזית ההכנסות וגם הרווחים היו נמוכים בהרבה מהציפיות, אם כי המניות ירדו רק מעט (כ 3%-) בהתחשב ב-3 אזהרות ההכנסות הקודמות שפורסמו השנה.
כמו כן אמרה שהיא תקצץ את כוח האדם שלה ב-10%, ותמשיך להדק את החגורה הפיננסית שלה ב-2023 מכיוון שהיא צופה שליליות רבה יותר בשוק המוליכים למחצה
מיקרון תצמצם כמעט 5,000 עובדים בשנה הקרובה וצופה להפסיד בין 52 סנט ל-72 סנט למניה, מהכנסות בטווח של 3.6 מיליארד דולר עד 4 מיליארד דולר. מיקרון אמרה כי "במהלך החודשים הקרובים", היא מצפה "לשיפור הדרגתי במגמות הביקוש לזיכרון ככל שרמות המלאי של הלקוחות משתפרות עוד יותר, פלטפורמות CPU חדשות יושקו והביקוש בסין יצמח עם פתיחת הכלכלה.

מניות הנסחרות בארה"ב של חברות סיניות עולות כאשר הרגולטור של ניירות ערך בסין מבטיח להעמיק את הרפורמות בשוק ולשפר את איכות החברות הרשומות.

שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו הציע להגביר את הכוחות המזוינים ל-1.5 מיליון לוחמים מ-1.15 מיליון. כמו כן העלה את העלאת טווח הגילאים לשירות צבאי רוסי חובה לאזרחים רוסים בגילאי 21-30.

מגזר הטכנולוגיה עבר שנה קשה בשנת 2022 וחברת ההשקעות ביירד חושבת ש-2023 עשויה להיות טובה יותר עבור התעשייה, תוך בחירת אקטיויז'ן בליזארד (ATVI), מטה (META) וגוגל (GOOG) בין מבחר המניות המובילות של החברה לשנה החדשה.
לגבי אקטיויז'ן (ATVI), האנליסט קולין סבסטיאן אמר שזו "הבחירה המובילה לטווח הקרוב" של החברה - יחד עם פייפאל (PYPL) - ואמר כי סביר להניח שהרכישה המוצעת של מיקרוסופט (MSFT) בסך 69 מיליארד דולר עבור יצרנית המשחק Call of Duty מתקדמת ושזהו מהלך שיכול בסופו של דבר לדרבן עוד עסקאות.
"הניחוש הטוב ביותר שלנו הוא שרגולטורים (או בתי משפט) בסופו של דבר יאשרו את רכישת אקטיויז'ן" כתב סבסטיאן בהערה ללקוחות. "אם כן, אנו מאמינים שזה יכול לעורר גל נוסף של קונסולידציה, פוטנציאל להתפתח מפרסמי צד שלישי כגון אלקטרוניק ארטס (EA) וכן טייק טו (TTWO)."
סבסטיאן גם ציין כי מטה (META) צפויה להחזיר חלק מהיכולת שלה כבר בשנת 2023 לאחר 2022 קשה, שכן היא ממשיכה ליצור מעורבות משתמשים ב-Reels, מגבירה את יכולות האוטומציה שלה וממשיכה לצמוח בקניות ובלחיצה על מודעות.
סביר להניח שגוגל (GOOG) (GOOGL) תישאר השם העליון בחיפוש בהתחשב ב"היקף ללא תחרות, הנדסה ברמה הגבוהה ביותר וגיוון ההכנסות שלה", ציין סבסטיאן, אך התחרות גוברת, במיוחד מצ'אטבוט ChatGPT.וחיפושי הדור הצעיר בטיקטוק.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il