TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 15/12/22
שלום רב,

מדדי המניות בארה"ב מצביעים על פתיחה נמוכה יותר סביב ירידה של כ-1%, לאחר העלאת הריבית בחצי אחוז (כצפוי).

פורסמה "עלילת הנקודות" לשנת 2023 שאומרת כי הריבית תגיע גבוה מהתחזית ולזמן ממושך יותר. היו"ר ג'רום פאוול גם דחה את הרעיון שהבנק המרכזי יוריד את הריבית בשנה הבאה. השווקים מתחילים להגיב לעמדה האגרסיבית יותר.

התחזית החציונית של קובעי המדיניות של הפד מראה כעת שטווח יעד הקרנות הפדרליות יעלה ל-5.1% בשנה הבאה - רמה שנראתה לאחרונה ב-2007 - בהשוואה ל-4.6% בתחזית הבנק המרכזי של ספטמבר.

"אנחנו צריכים להיות כנים עם עצמנו שיש אינפלציה. אינפלציית הליבה של 12 חודשים היא 6% מדד המחירים לצרכן. זה פי שלושה מהיעד שלנו של 2%. עכשיו טוב לראות התקדמות, אבל בואו נבין שיש לנו עוד דרך ארוכה לעבור כדי לחזור ליציבות המחירים", אמר יו"ר הפד ג'רום פאוול במהלך מסיבת עיתונאים. "אני לא חושב שמישהו יודע אם יהיה לנו מיתון או לא, ואם כן, אם זה הולך להיות מיתון עמוק או לא. זה פשוט - לא ניתן לדעת... התיעוד ההיסטורי מזהיר נגד התרופפות בטרם עת של המדיניות. אנחנו נישאר במסלול עד לסיום העבודה".

הדולר מתאושש, הזהב יורד והתשואות של משרד האוצר ללא שינוי.

מסע המכירות של אילון מאסק במניות טסלה (TSLA) עובר למצב מגוחך למרות הבטחותיו הרבות. המניה יורדת בטרום המסחר כ 1.6%-
מאסק מכר השבוע מניות נוספות בשווי של 3.6 מיליארד דולר, במהלך תקופה של שלושה ימים שבהם טסלה הגיעה לרמה הנמוכה ביותר מאז סוף 2020.
המניה יורדת כעת ב-60% YTD, עם שווי שוק מתחת לחצי טריליון דולר, כאשר המשקיעים מודאגים מהסחת הדעת של מאסק מטסלה בעקבות רכישת טוויטר TWTR ב-44 מיליארד דולר.
בפעם האחרונה: "לא מתוכננות מכירות נוספות של TSLA אחרי היום", צייץ אילון מאסק ב-28 באפריל, ורמז שזה המימון האחרון שנדרש כדי להשתלט על טוויטר. המיליארדר הבטיח התחייבות דומה באוגוסט, כאשר מכר עוד 7.9 מיליון מניות בשווי של כ-6.9 מיליארד דולר, ואמר ש"חשוב להימנע ממכירת חירום של מניית טסלה במקרה (בתקווה לא סביר) שטוויטר תאלץ את העסקה הזו להיסגר ועוד כמה שותפי הון יאכזבו".
העסקה נסגרה באוקטובר, אבל מאסק מכר בכל זאת עוד מניות בשווי של 4 מיליארד דולר (בנובמבר), והוא ממשיך למכור במיליארדים.

סנאפ (SNAP) ירדה ב-2.3% לאחר שג'פריס הורידה את המלצתה על חברת המדיה החברתית ל"ניטרלית" מ"קנייה", ואמרה כי הערכות ההכנסות "אופטימיות מדי" בהתחשב באי וודאות המאקרו.
ווסטרן דיגיטל (WDC) ירדה ב-5.3% לאחר שגולדמן זאקס הורידה את דירוג חברת אחסון הנתונים ל"מכירה" מ"נייטרלית", תוך ציון ירידה מתמשכת בתעשיית הזיכרון.
לנאר (LEN) ירדה ב-2.9% לאחר שבונה הבתים חזה האטה בהזמנות החדשות לרבעון הראשון כתוצאה משיעורי המשכנתאות הגבוהים.
מניית נובה וקס (NVAX) ירדה ביותר מ-12% לאחר שיצרנית התרופות הציעה 250 מיליון דולר במניות וחוב.
מניית איי טי אנד טי T ירדה ב-1.4% לאחר שמורגן סטנלי הורידה את עמדתה לגבי ענקית הטלקום ל'משקל שווה' מ'עודף משקל', וחזה צמיחה איטית יותר ב-2023.

הרשות לניירות ערך האמריקאית הציגה ארבע הצעות שעלולות להביא לשינויים הגדולים ביותר באופן המסחר במניות מאז 2005. היו"ר גארי גנסלר אמר כי ההתאמות יגבירו את השקיפות והתחרות במסחר במניות הקמעונאיות, ויעניקו הזדמנויות דומות שמהן נהנות חברות מסחר במהירויות גבוהות.
ההצעות נעות בין ניתוב הזמנות ותמחור ועד לגילויים שעל המתווכים למסור ללקוחות.
מניות וירטו פייננשל (VIRT) המטפלת בפקודות מסחר במניות עבור ברוקרים פופולריים באמצעות תהליך תשלום עבור הזמנה (PFOF), ירדו ב-6.4% עקב החדשות.
ברוקרים קשורים הרגישו גם לחץ רובין הוד HOOD -2.8%, אי טרייד MS -2.4% אינטראקטיב ברוקרס IBKR -1%
הפסדים קטנים לפני פתיחת השוק עבור טי די אמריטרייד צ'ארלס שוואב ( SCHW) קאש אפ (SQ).

ברוקרים קמעונאיים מנתבים כיום יותר מ-90% מההזמנות הסחירות של משקיעים בודדים דרך קבוצה קטנה של סוחרים מחוץ לבורסה, או סיטונאים, ציינה ה-SEC במסמך השאלות הנפוצות שלה.
מתווכים בשוק שסוחרים במיליארדי מניות בשנה מבססים את עסקיהם על מכירת מניות בשבריר גבוה יותר ממה שהם קנו אותן, כלומר מערכת הדרישות הרגולטורית החדשה עשויה להכביד על הרווחים שלהם.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il