TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 23/11/22
שלום לכולם,

מדדי המניות בארה"ב צפויים לעלות מעט בפתיחה, אך לא צפויים לבצע תנועות משמעותיות לקראת סוף השבוע של החגים

מגמת הפיטורים במגזר הטכנולוגי נמשכת. הפעם הגרזן נופל על עובדי הייץ' פי (HPQ). ולמרות שזה עשוי להיות איטי וממושך, זה יהיה מורגש. ההודעה של HP כי היא תפטר בין 4,000 ל-6,000 עובדים עד סוף שנת הכספים 2025 לא הייתה משהו שהמנכ"ל אנריקה לורס שמח לחשוף לאחר סגירת השוק.
לורס הודה שאחרי רבעון קשה, ותחזית לא כל כך נהדרת להמשך, היה צורך בקיצוץ של יותר מ-10% מכוח העבודה של HP.
בשיחה בשיחת ועידה כדי לדון בתוצאות ובתחזית של HP, אמר לורס כי "המטרה הסופית" של החברה היא לפתח את סל המוצרים שלה ו"יכולות תפעוליות להנעת צמיחה בת קיימא" ולחסוך כמה שיותר כסף במהלך מה שצפוי להיות תקופה ממושכת של אי ודאות כלכלית, אינפלציה וירידה מסוימת בביקוש של לקוחות.
לשם כך, לורס, וסמנכ"ל הכספים מארי מאיירס אמרו שהקיצוצים במשרות היו חלק מתוכנית שתצמצם עלויות ותייצר "חיסכון בקצב הריצה" של לפחות 1.4 מיליארד דולר עד סוף שנת הכספים 2025 של הייץ' פי.
מאיירס הוסיף כי הצעדים ש-HP נוקטת היו "קריטיים לבריאות ארוכת הטווח" של מובילת טכנולוגיית המחשבים האישיים וההדפסה הוותיקה.

מנצ'סטר יונייטד (MANU) אישרה שהדירקטוריון שלה השיק תהליך "לבחון חלופות אסטרטגיות" עבור המועדון.
דיווח מוקדם על חיפוש אסטרטגי שיכול להגיע עד למכירת המועדון, בסופו של דבר העלה את מניית MANU כ-14.7% ביום בו הגיעה לנקודה הגבוהה ביותר מאז דצמבר האחרון.
"כחלק מתהליך זה, הדירקטוריון ישקול את כל החלופות האסטרטגיות, כולל השקעה חדשה במועדון, מכירה או עסקאות אחרות הקשורות לחברה", נמסר ממאנצ'סטר יונייטד.
המשמעות של התהליך תהיה הערכת מספר יוזמות, כולל פיתוח מחדש של אצטדיונים ותשתיות, כמו גם הרחבת הפעילות המסחרית בעולם.
"לאורך התהליך הזה אנחנו נמשיך להתמקד באופן מלא בלשרת את האינטרסים של האוהדים, בעלי המניות ובעלי העניין השונים שלנו", אמרו היו"רים והדירקטורים המשותפים, אברם גלזר וג'ואל גלזר. החדשות הללו מגיעות לאחר חוסר שביעות רצון של מעריצים ארוכות מהבעלות. מניית MANU ירדה מעט מוקדם יותר לאחר שהמועדון אישר כי הוא נפרד מהכוכב כריסטיאנו רונאלדו לאחר שהעניק ראיון שנוי במחלוקת.

הסיכון לשביתת רכבת בדצמבר הולך וגדל לאחר שכמה איגודי עובדים הצביעו נגד העסקה שהבית הלבן תיווך בספטמבר. אפילו שביתה של ימים ספורים בלבד עלולה להשפיע על אספקת הדלק, המכוניות, הכימיקלים ומוצרי הצריכה, בעוד שלשביתה ארוכה יותר תהיה פוטנציאל לקצץ בתוצר ברבעון הרביעי.
האנליסט ג'ונתן צ'אפל הזהיר כי המניות בארה"ב מתנהגות כאילו אין סיכוי לשביתה כשההסתברות אינה אפסית. צוות המדיניות עדיין מאמין שהקונגרס לא יפעל במהירות כפי שציפה אם ארבעת האיגודים שהצביעו לא לאשר את הסכם העבודה ישחקו קשה. בהתבסס על ביצועי המניות הקרובות ביותר לתחבורה ברכבת, ניראה כי המשקיעים מצפים שהנושא ייפתר ללא שביתה.

הנשיא ג'ו ביידן אמר כי הוא יאריך את ההשהייה בתשלומי הלוואות סטודנטים בזמן שהממשל מגן בבית המשפט על יכולתו לבטל חלקים מחובות הסטודנטים.
"אני סמוך ובטוח שתוכנית הפחתת חובות הסטודנטים שלנו היא חוקית", אמר. בשבוע שעבר, בית משפט לערעורים בארה"ב שמר על חסימה על התוכנית לביטול חובות הלוואות של מאות מיליארדי דולרים, בעוד שש מדינות בראשות רפובליקנים מבקשות לעצור את התוכנית בטענה שהתוכנית של הבית הלבן מסירה את סמכות הקונגרס.
בעוד התיק ממשיך בבית המשפט, שר החינוך מיגל קרדונה יאריך את הפסקת התשלום ל-30 ביוני 2023.
מניות שעשויות להיות מושפעות מהתוכנית למחילה על הלוואות סטודנטים כוללות: סופיי טכ' (SOFI), נאוויאנט (NAVI), נלנט(NNI) אס.אל.אם (SLM).

ארה"ב מפרסמת נתוני תביעות אבטלה שבועיים יום מוקדם מהרגיל, בשל חג ההודיה ביום חמישי.
התביעות הראשוניות לקבלת קצבאות אבטלה צפויות לעלות ל-225,000 מ-222,000 בשבוע שעבר, אם כי זו עדיין רמה המעידה על כך שאלו שמאבדים את מקום עבודתם עדיין מוצאים עבודה חדשה בקלות יחסית.
יש גם נתוני הזמנות למוצרים בני קיימא לאוקטובר, סקר סנטימנט הצרכנים של מישיגן לנובמבר ומספרי מכירות בתים חדשים לאוקטובר.

הפגנות אלימות פרצו במפעל ההרכבה הגדול בעולם לאייפון, בבעלות פוקסקון ספקית אפל (AAPL)
המפעל כבר נמצא תחת מגבלות קורונה במשך חודש, מה שמטיל נטל בלתי נסבל על אלפי אנשי הצוות שלו, אשר לכודים בין החשש לחלות במחלה במקום העבודה ולאבד את מקום עבודתם אם יסרבו לציית להוראות. לראשונה בהיסטוריה האחרונה, דיווחים ציטטו גם עובדים שהתלוננו על שכר שלא שולם.
הדו"ח מצביע בצורה גרועה על שאר מגזר הייצור בסין, לאור המוניטין של פוקסקון כמנהל משברים יעיל יחסית במהלך המגיפה ובהתחשב בהתפשטות הארצית של מקרי קורונה בימים האחרונים.

חל שיפור בולט בפעילות הייצור הגרמני, לראשונה מאז פלשת רוסיה לאוקראינה בפברואר, חברות דיווחו על הקלה ניכרת בצווארי הבקבוק של שרשרת האספקה.
מניית קרדיט סוויס (SIX:CSGN) ירדה שוב ביום לאחר שענקית הבנקים השוויצרית שנפלה אמרה כי היא מצפה להפסיד כ-1.6 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי עקב יציאה של לקוחות עשירים

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il