TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת מסחר

null, 15/11/22
שלום לכולם,

השוק נפתח בעליות שערים, זאת לאחר קריאה טובה של מדד המחירים ליצרן PPI 0.2% לעומת צפי של 0.4%, מה שעוזר לתקווה שהפדרל ריזרב יפחית את עמדתו האגרסיבית שהטרידה את השווקים השנה.

ההתמקדות הייתה גם בדוחות רווחים מקמעונאים, כאשר וולמארט (WMT) העלתה את ציפיות המכירות שלה לשנה כולה והכריזה על תוכנית חדשה לרכישה חוזרת של מניות של 20 מיליארד דולר.
מניותיה של הקמעונאית המובילה בארה"ב זינקו ב-7.4%  בעוד הום דיפו (HD) ירדה ב-1.3% כאשר רשת שיפוץ הבית השאירה את התחזיות השנתיות ללא שינוי למרות העלאת הערכות התוצאות הרבעוניות.

סגנית יו"ר הפדרל ריזרב, ליאל בריינארד, הצטרפה ביום שני לנגיד כריסטופר וולר באותת שהבנק המרכזי של ארה"ב מוכן להתחיל העלאות ריבית קטנות יותר, תוך שהוא מדגיש את הצורך להעלות את הריבית כדי להביא לשליטה על האינפלציה.

שיבושים מסיביים בסחר הימי גרמו למחסור עולמי ברכיבים ובמוצרים מוקדם יותר השנה, מה שהוביל יצרניות רכב ואחרות להגביל את התפוקה ולסחוט מחירים גבוהים יותר. עם זאת, צווארי הבקבוק הללו, בגדול, נפתרו בחודשים האחרונים.

המשך בירידות מחירי הנפט על רקע החשש מהאטה בביקוש הסיני לאור המשך מגבלות הקורונה.

מניותיה של טיוואן סמיקונדוקטורס (TSMC) הנסחרות בארה"ב זינקו ב-11% לאחר שוורן באפט חשף כי ברקשייר האת'ווי שלו (BRKA) רכש יותר מ-4.1 מיליארד דולר מהמניות בחברה.

פיטורים בחברות הביג טק, דיווחים המצביעים על כך שאמזון (AMZN) עומדת לצמצם את מספר העובדים שלה. כ-10,000 משרות יבוטלו כבר השבוע, מה שהופך אותה להפחתה הגדולה ביותר אי פעם במפעל המסחר האלקטרוני.
זה מגיע לאחר שמטה META, אמרה שהיא תפטר 11,000 עובדים, מה שמוסיף לפיטורים האחרונים בטכנולוגיה לדוגמה בסנאפ (SNAP), ליפט (LYFT), טוויטר, סיילספורס (CRM)
בקו האש באמזון יהיו תפקידים בחטיבות מכשירי אלקסה, משאבי אנוש ומחלקות קמעונאות. זה מגיע כניגוד גדול להתרחבות שהתרחשה במהלך המגיפה, אם כי חלק ניכר מהגיוס שהתרחש היה לאייש את מאות המחסנים של החברה כדי לעמוד בקצב הזינוק בהזמנות מקוונות.
בעוד שתקופת החגים היא בדרך כלל כאשר אמזון עושה את רוב המכירות שלה בשנה, החברה נערכת לאי ודאות כלכלית רצינית. הוצאות הצרכנים עלולות להיסוג עקב לחצי מאקרו, עליות המחירים והאטה בצמיחה. מניית אמזון ירדה ב-42% בערך בשנה האחרונה YTD.
"אני לא יודע אם מבחינה טכנית אנחנו במיתון, כלכלנים מתווכחים על זה ויש להם הגדרות טכניות, מה שאני יכול להגיד לך זה שהכלכלה לא נראית נהדר כרגע", הצהיר ג'ף בזוס , יו"ר ומייסד אמזון. "ההסתברויות אומרות שאם אנחנו לא במיתון עכשיו, אנחנו צפויים להיות במיתון כזה בקרוב. העצה שלי לאנשים היא להוריד קצת סיכון מהשולחן כבר עכשיו".

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il