TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 27/10/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים מעורבים
מדד ה- S&P נסחר כעת ללא שינוי סביב 3,840, אך החוזים העתידיים של נאסד"ק נסחרים נמוך ב-0.5% בעקבות אכזבה נוספת בדוחות רווחי מגזר הטכנולוגיה.

דוחות רווחים טובים יותר ממרכיבי הדאו ג'ונס CAT ו-MRK עוזרים למדד,

מטה (META) דיווחה על דוח רווחים מעורב לרבעון השלישי שבו החברה עלתה על ציפיות ההכנסות אך החמיצה רווחים והזהירה מפני אתגרי מכירות בטווח הקרוב.
ההכנסות ירדו ב-4%, טוב מהצפוי, והגיעו ל-27.71 מיליארד דולר. למרות שזה גבר על הציפיות, העלויות וההוצאות עלו ב-19%, וכך הרווח התפעולי ירד ב-46% ל-5.66 מיליארד דולר.
המסחר המוקדם מצביע על ירידה של למעלה מ-19% כאשר החברה נסחרת בשפל של 6 שנים.

הנאסד"ק וה-S&P 500 הסתיימו בירידות ביום רביעי בעקבות רווחים מאכזבים ו/או הנחיה של חברות כבדות כמו GOOGL, MSFT ו-TXN, מה שהוסיף להגברת החששות מהאטה כלכלית עולמית.

תוצאות הערב מ-AAPL ו-AMZN שולטות במוקד הרווחים.

המציאות הדביקה את מטה (META) לאחר שהבעלים של פייסבוק דיווחה על עוד רבעון של ירידה בהכנסות, ללא כל סימן לכך שההימורים הגדולים שלה על מה שנקרא Metaverse קרובים להשתלם.
ההכנסות גם יפחתו בכמעט 10% מתחזיות הקונצנזוס ברבעון הנוכחי, בסביבות 30 מיליארד דולר לפי ההערכות של Meta.
מניית Meta נפלה קרוב ל-20% במסחר לפני השוק לאחר שהחברה אמרה שהיא צופה שהעלויות שלה יעלו ביותר מ-14% כשהיא ממשיכה להוציא כספים על מה שהיא מקווה שיהיה מקום המפגש המקוון של העתיד.
האתגרים שמציבים שוק המודעות היחלשות, התחרות מצד TikTok, מדיניות הפרטיות של אפל (AAPL) ובעיות רגולטוריות רחבות יותר מצביעים על כך שדחיסת השוליים צפויה להתארך לשנה הבאה. המייסד והמנכ"ל מארק צוקרברג ביקש מהמשקיעים "סבלנות". לאחר הדוחות מספר גופים הורידו דירוג המלצה על המניה.

עוד דוח רווחים עם SPOT. מניית ספוטיפיי יורדת בחדות לאחר שרשמה הפסד רחב מהצפוי. המשתמשים הפעילים החודשיים של החברה עלו ב-20% בשנה, בעוד שהמנויים בתשלום גדלו ב-13%. למרות ההאטה בפרסום העולמי, החברה ממשיכה להשקיע בפעילות הפרסום שלה. ההכנסות הנתמכות על ידי מודעות עלו ב-19% בשנה והיוו 13% מסך ההכנסה, כאשר הצמיחה מונעת על ידי פודקאסטים.

חברת המוליכים למחצה הדרום קוריאנית SK Hynix ראתה את הרווחים הרבעוניים יורדים ב-60%, והזהירה מפני ירידה היסטורית בביקוש לשבבי זיכרון. יצרנית שבבי הזיכרון השנייה בגודלה בעולם תפחית את ההשקעות בשנת 2023 ביותר מ-50%, ומזכירה לרבים את הצעדים הדרסטיים שננקטו במהלך המשבר הפיננסי '08-'09

יחידת הטכנולוגיה לנהיגה עצמית של אינטל מובילאיי עלתה ביותר מ-30% בהופעת הבכורה שלה בבורסת נאסד"ק תחת הסימול MBLY.
התנאים הסוערים של השוק גרמו להפחתת שווי ההנפקה לשליש מ-50 מיליארד הדולר שאליו כיוונה מוקדם יותר בתהליך ההנפקה שלה.
עם זאת, השוק מראה מספיק תיאבון לחברה בשווי הנמוך של 16.7 מיליארד דולר.

מחירי הנפט הגולמי עלו על רקע דיווחים לפיהם מכסת המחיר על הנפט הרוסי שהוצעה על ידי מדינות ה-G7 נמצאת על סף נטישה למעשה.
הקשיים המעשיים באכיפת מנגנון כזה היו ברורים מאז ומתמיד, לאור סירובם של יבואנים גדולים כמו הודו וסין להצטרף אליו. נראה שארה"ב גם לא העריכה את עוצמת התחושה שההצעות שלה נוצרו בקרב יצרני אופ"ק, שראו בצעד הקצה הדק של טריז שיפגע יום אחד בהכנסות הנפט שלהם.

היום חוץ מדוחות הטכנולוגיה במרכז גם נתוני תמ"ג ותביעות ראשונות לדמי אבטלה.
לאחר שני רבעונים רצופים של צמיחה שלילית, משרד המסחר האמריקאי ידווח היום על נתוני תמ"ג שיספקו את תמונת המצב של הכלכלה האמריקאית.
אנליסטים צופים התרחבות שנתית של 2.3%. מה שיסמן מהפך חד בהשוואה להתכווצויות של 1.6% ברבעון הראשון ו-0.6% ברבעון השני, וייתכן שהכלכלה תוכל לעמוד בהעלאות ריבית של הפד יותר מהצפוי בעבר.
מספרי התעסוקה עדיין גבוהים, בעוד שנתוני ההוצאות והקמעונאות ממשיכים להיראות חזקים.
בצד השני של המשוואה, האינפלציה ממשיכות להישאר גבוהה, מחירי הדיור מתחילים לרדת, יש משבר אנרגיה מתגבר, והפד לא יכול להבטיח שהמדיניות המוניטרית האגרסיבית שלו לא תדחוף את הכלכלה הקצה.

"יש הרבה דברים באופק שהם רעים ויכולים - לא בהכרח - אבל עלולים להכניס את ארה"ב למיתון. זה לא הדבר הכי חשוב שאנחנו חושבים עליו. אנחנו נסתדר עם זה",
כך אמר מנכ"ל ג'יי.פי מורגן (JPM) ג'יימי דימון לפורום יוזמת השקעות עתידיות. "הייתי דואג הרבה יותר מהגיאופוליטיקה בעולם היום. היחסים של העולם המערבי מדאיגים הרבה יותר מאשר אם יש מיתון קל או מעט חמור בארה"ב".

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il