TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפתיחת השבוע

null, 24/10/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים ירוקים לאחר לילה אדום. צפויה פתיחה חיובית.

מדדי המניות עלו וסיימו בשישי קרוב לשיא היומי לאחר סיבוב נוסף של דוברי הפד עם הערות פחות ניציות. למניות היה השבוע הכי טוב שלהן מזה שישה שבועות כאשר כל מגזר נסגר ירוק.
השוק נתן תשומת לב מיוחדת להערות על הימנעות מהידוק יתר ("רוצה לוודא שלא נהדק יתר על המידה באותה מידה כמו לא להדק"), עם דגש נוסף על שיקול להאטת קצב העלאות הריבית.
הזינוק בשוק המניות החל מוקדם לאחר שהוול סטריט ג'ורנל דיווח כי חלק מבכירי הפד מאותתים על אי נוחות עם עליות ריבית גדולות כדי להילחם באינפלציה
צוין כי פקידי הפדרל ריזרב מתכוונים לקראת עליית ריבית נוספת של 0.75% בפגישתם ב-1-2 בנובמבר, אך חלק מהפקידים החלו לאותת על רצונם הן להאט את קצב העליות בקרוב ולהפסיק את העלאת הריבית בתחילת הבא שנה כדי לראות כיצד המהלכים שלהם השנה מאטים את הכלכלה.

במרכז דוחות הרווחים השבוע אפל (AAPL), אמזון (AMZN) ומיקרוסופט (MSFT) עם ההזדמנות טובה לתת למשקיעים הפסקה חיובית ממחזור החדשות הבלתי פוסק של האינפלציה והריבית.
הספין-אוף של אינטל (INTC) של מובילאיי (MBLY) באמצעות הנפקה גם צפוי ליצור הרבה באזז, והרכישה של אילון מאסק של טוויטר (TWTR) נסגרת בתאריך המועד האחרון שלה ב-28 באוקטובר עם הרבה דרמה מסביב כפי שראינו בחודשים האחרונים.
חשש בטסלה TSLA שאילון יאלץ למכור כמויות ענק של מניות כדי לממן את העיסקה. בנוסף, טסלה מורידה מחירים בכ-9% בסין לאור ביקוש נמוך.

תצוגה מקדימה של הרווחים של אפל:
יש תחושה שהרווחים של אפל (AAPL) גבוהים ותחזית חיובית יכולה להרגיע לא רק את מגזר הטכנולוגיה, אלא את השוק הרחב.
במגמות האחרונות ייצור יציב עבור מכשירי אייפון, אייפד ומק למרות סימנים להידרדרות בכוונות צרכניות בהוצאות על חומרה.
מורגן סטנלי אמרו שהבדיקות האחרונות שלהם מצביעות על כך שהאייפד והמק צריכים לצמוח מעל העונתיות הרגילה ברבעון, מכיוון שאפל תדביק את המחסור ברכיבים בעבר שהגביל את המכירות.

תצוגה מקדימה של הרווחים של אמזון:
מעצמת המסחר האלקטרוני אמזון (AMZN) תדווח על רווחים ב-27 באוקטובר.
החברה הצביעה על גורמים חיוביים כמו עמלות גבוהות יותר ב-Prime והיטלי משלוח לחגים. עלויות אנרגיה נמוכות יותר וירידה בעלויות ההובלה עשויות גם להוביל לקריאה קצת יותר טובה.
צמצום עודף ההיצע של עובדים ויותר משמעת סביב השקעות צמיחה עשויות גם להגביר את השורה התחתונה של אמזון.
קונצנזוס האנליסטים צופה צמיחה של 15.4% משנה לשנה ו-5% ברבעון לרבעון.
ההנחה היא שהחמצה ברווחים יכולה להוביל לירידת מחיר די חדה שם המניה עשויה לתת למשקיעים נקודת כניסה אטרקטיבית עם מניות שכבר עכשיו נסחרות במכפילים כלכליים אטרקטיביים מאוד.

תצוגה מקדימה של הרווחים של גוגל:
גוגל או אלפבית (GOOG) תדווח ביום שלישי. אומדן הרווחים בקונצנזוס הוא 1.25 דולר למניה על הכנסות של 70.98 מיליארד דולר
אומדני הרווחים הכוללים עודכנו נמוך יותר מאז פרסום הרווח האחרון של החברה.

נושא מרכזי בשבוע הקרוב יהיה ההשלכה של מגבלות הייצוא על מוליכים למחצה לסין לטווח הקרוב והן להשלכות ארוכות הטווח על חברות בודדות.
ההשפעה של חוקי המוליכים למחצה תהיה תלויה ברמת האכיפה. ההשפעות יכולות להיות מורגשות גם מחוץ לעולם המוליכים למחצה/טכנולוגיה במגזרים כמו רכב, תעופה וחלל והגנה ואנרגיה.
ל-S&P יש תחזית דירוג יציבה לטווח הקרוב עבור חברות המוליכים למחצה בארה"ב. כמובן, העיתוי של נושא הפיקוח על היצוא עולה בקנה אחד עם חרדה כללית של המשקיעים מפני מיתון פוטנציאלי, אינפלציה גבוהה ומגבלות מתמשכות של שרשרת האספקה. ההשפעה על ענקיות מוליכים למחצה אנבידיה (NVDA), איי אם די (AMD) ואינטל (INTC)

קטרפילר (CAT) תציג ארבעה אבות-טיפוס של מכונות חשמליות חדשות בתערוכת סחר במינכן, גרמניה ב-24 באוקטובר.

נטפליקס NFLX דיווחה בשבוע שעבר על רווחים חזקים מאוד לרבעון השלישי של שנת 2022 והציעה תחזית חזקה לרבעון הרביעי של שנת 2022.

בבריטניה, על רקע ההמתנה להנהגה חדשה, רשות התחרות והשוק שלה קבעה כי על מטה (META) לבטל את רכישת Giphy ב-400 מיליון דולר.
עוד צרות למטה: הורדת המלצה לנייטרלי מקנייה, בבנק אמריקה לאור תחזית נמוכה יותר עקב קיצוץ בתקציב הפרסומות.

נתונים כלכליים שפורסמו הראו כי מגזר הייצור הגרמני החשוב נסוג עוד יותר לתוך שטח התכווצות, כאשר מדד ה-PMI של הייצור במדינה ירד ל-45.7 באוקטובר, מ-47.8 בחודש הקודם.
הפעילות הכלכלית של גוש האירו כולו ירדה גם היא באוקטובר, והמספרים של יום שישי המראים כי אמון הצרכנים בגוש האירו נשאר קרוב לשפל שיא באוקטובר, מה שמדגיש את המשך הסיכון למיתון בחורף הנוכחי, כאשר משקי הבית נאבקים במשבר יוקר המחיה החריף.

דיווחי רווחים מרכזיים השבוע:
היום - קיידנס דיזיין (CDNS), דיסקברי פייננשל (DFS) דריה ריל אסטייט (ARE)
שלישי - ולרו אנרג'י (VLO), ג'נרל מוטורס (GM), יו פי אס (UPS), קוקה קולה (KO), אלפבית (GOOG), מאטל (MAT), מיקרוסופט (MSFT), ויזה (V), אף5 (FFIV), צ'יפוטלה (CMG).
רביעי - בואינג (BA), ג'נרל דינאמיקס (GD), קראפט היינץ (KHC), פורד (F), מטה (META), קנדיאן פסיפיק (CP)
חמישי - קומקאסט (CMCSA), קטרפילר (CAT), מרק (MRK), מקדונלד'ס (MCD), סאות'ווסט (LUV), אלטריה (MO), אמזון (AMZN), אפל (AAPL) ואינטל (INTC)
שישי - אקסון (XOM), שברון (CVX) אבווי (ABBV)

השבוע יעניינו גם רווחים ממספר בנקי ההשקעות המובילים באירופה, הנתפסים לעתים קרובות כמדד חשוב לבריאות הכלכלה והעסקים.

המניות בהונג קונג ושנגחאי צונחות לאחר פרסום הנתונים הכלכליים כאשר המשקיעים התמקדו בהשפעת האחיזה המחודשת של ראש הממשלה שי ג'ינפינג בשלטון, כהונה שלישית כנשיא.
מניות סין ירדו בירידות ניכרות במסחר בלילה, כאשר המניות בהונג קונג ספגו את הירידה הגדולה ביותר ביום בודד מאז 2008 על רקע הרחבת הכוח הסמכותנית של שי.
מדד האנג סאנג צלל ביותר מ-1,000 נקודות או 6.3%- ומניות של חברות סיניות הנסחרות בארה"ב מצביעות על חולשה מוקדמת: BABA, BIDU, JD, MLCO, NTES, XPEV, NIO והרשימה עוד ארוכה.

ממשל ביידן מגביר את המאמצים לגרום ליותר אנשים בארה"ב להתחסן בבוסטר נגד נגיף הקורונה לאחר שיצא החיסון המשולב לאומיקרון ולזן המקורי.
רק כ-20 מיליון אמריקאים קיבלו את הזריקה זאת למרות שכל הקבוצות מעל גיל 6 חודשים אושרו לקבל את הבוסטר הדו ערכי, והמלצות מה-CDC להתחסן היא מעל גיל 5.
ההססנות מגיעה כאשר נגיף הקורונה מכביד פחות על החיים הציבוריים, שאלות צצות לגבי רמת היעילות של החיסון ודאגות רבות מזריקות בוסטר אין סופיות.
חברת ניתוח הנתונים בלונדון Airfinity מצפה שדואופול ישלוט בתעשיית החיסונים נגד קורונה. "פייזר/ביונטק (PFE, BNTX) ומודרנה (MRNA) ממשיכות ליהנות מהיתרון הראשון לשוק וימשיכו לשלוט בשוק בעתיד הנראה לעין", כתב המנהל ד"ר מאט לינלי.
ההכנסות צפויות לרדת בכ-20% ל-47 מיליארד דולר ב-2023 לאחר שייצרו השנה מכירות גלובליות של 60 מיליארד דולר (בהתאם ל-2021).
פייזר מתכוונת להעלות את המחיר של חיסון הקורונה שלה פי ארבעה - לטווח של 110-130 דולר למנה - כאשר הרכש בראשות ממשלת ארה"ב יסתיימו בשנה הבאה.
מודרנה גם אמרה שהיא מצפה לגבות 100 דולר לכל מנה עבור החיסון שלה, שמחירו תחילה היה 16.50 דולר.

מבחינתנו המשך המגמה מעלה בטווח הקצר בנתיים, ככל והדוחות יתמכו כמובן.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il