TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק חשובה לאחר החג

null, 18/10/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים ירוקים, צפויה פתיחה חיובית.

מדדי המניות סיימו אתמול בעליות חזקות ומחקו את הפסדים מיום שישי (כמו כן התקבל איתות טכני להיפוך מעלה בטווח הקצר כשאפשר לדבר על 4200-4100 כיעדים אך עם מספר מכשולים בדרך)
זאת כשהמשקיעים מתכוננים לעונת דוחות הרווחים שנכנסים להילוך גבוה השבוע, למעלה מ-13% מחברות המדד הראשי S&P500 צפויות לדווח.

סין הודיעה ביום שני כי היא תדחה את פרסום נתוני הצמיחה הכלכלית, כאשר הנהגת המדינה מתכנסת לפגישה שנועדה להעניק לנשיא שי כהונה שלישית היסטורית בתפקיד.
כמו כן סין מתמודדת עם האיסורים החדשים האמריקאיים על יצוא השבבים.
גרמניה בצרות לאחר פיצוץ הנורד סטרים, כעת גם שינוי מדיני לא יוכל להחזיר את הצינור לפעולה. למעשה גרמניה משלמת מחיר כבד מאוד על תמיכתה באוקראינה, כאשר לא רק החימום אלא התעשייה הגרמנית כולה המבוססת על הגז המוזל מרוסיה בסכנה ממשית.
בריטניה נסוגה מפיאסקו המס שפורר את שוקי המטבעות והאג"ח רק לפני כמה שבועות. שר האוצר החדש של בריטניה, ג'רמי האנט, שהחליף את קוואסי קוארטנג, שראש הממשלה ליז טרוס פיטרה, זנח את רוב מכלול הצעדים הפיסקאליים, ואמר שזה "לא נכון" ללוות כסף כדי לממן הפחתות מס.
הפאונד זינק ב-2% לאחר שהאנט הכריז על סדרה של שינויי מס שלדבריו יגייסו 32 מיליארד פאונד בשנה בהכנסות נוספות.
מחירי השינוע הימי יורדים בעקביות לאחר עליה חזקה בעקבות הקורונה.

כמה גורמים להתאוששות בשוק לאחר לחץ מכירה בשבוע שעבר:
הבנקים הגדולים בארה"ב פתחו את עונת הרווחים הרבעונית בנימה חיובית ברובה, סבב חזק של תוצאות רווחים פיננסיים עם מניות BAC ו-BK שהובילו בעקבות תוצאות טובות יותר גם מ-JPM,WFC ביום שישי (החריגה MS שירדה)
שבוע גדול עבור רווחי טכנולוגיה, בנקים ותעשייה:
בטכנולוגיה TSLA, NFLX, IBM, SNAP, T, VZ
בפיננסים BAC, BK, GS, SCHW, AXP
בתעשייה/אנרגיה AAL, UAL, LMT, HAL, KMI, AA, NUE

אנליסטים צופים כעת שהרווח הממוצע של חברות S&P 500 עלה ב-3% בלבד לעומת שנה לפני, נמוך בהרבה מעלייה של 11.1% שצפויה בתחילת יולי

דוב שוק המניות מייק וילסון ממורגן סטנלי אמר הבוקר כי המניות בארה"ב עשויות לעלות בטווח הקצר מכיוון שהממוצע הנע של 200 שבועי מספק "קומה רצינית של תמיכה" עד שהחברות יסמנו בעיות בדוחות הרווחים או שיגיע מיתון .
וילסון אמר כי האינפלציה כנראה הגיעה לשיא ו"עלולה לרדת במהירות בשנה הבאה". מציין שההיסטוריה מצביעה על 3-4 החודשים הבאים כחלון להנחה מלאה של מיתון הרווחים.
האסטרטגים רואים את ה-S&P 500 עולה לרמה של 4,150 נקודות בראלי הקרוב הזה ככל ויקרה - מה שמצביע על עלייה של 16% מהסגירה האחרונה.
עם זאת, אם המדד ייפול מתחת לממוצע הנע של 200 המניות עלולות לרדת ישר ל-3,400 ומטה.

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט (MSFT) צמצמה את כוח האדם שלה בכמעט 1,000 עובדים, עלתה ב-1.3% (ביום שרוב המניות עלו בצורה דומה)
החברה דיווחה על מספר עובדים שעלה על 220,000 בסוף הרבעון השני, כלומר הקיצוצים האחרונים במשרות השפיעו על פחות מ-1% מכוח העבודה הכולל של מיקרוסופט.
ענקית התוכנה אמרה בעבר שהיא מבטלת כמה משרות, למרות שמספר העובדים הכולל עדיין צפוי לגדול בסופו של דבר.
מיקרוסופט הצטרפה כעת לחברות טכנולוגיה גדולות אחרות בהאטת הגיוס העולמי ובצמצום העלויות כדי לשקף את ההאטה הכלכלית העולמית.
מנכ"ל גוגל (GOOGL) סונדאר פיצ'אי אמר לעובדים לצפות להאטה בגיוס לשארית 2022.

המניות היום אמורות להתבסס על העליות ביום שני מההתפתחויות בבריטניה ומהרווחים החזקים בדרך כלל ברבעון השלישי שהגיעו מהמגזר הפיננסי עד כה.

אפל (AAPL) שיחזרה כמה אפליקציות רוסיות ל-App Store שלה, כך דיווח ה-Guardian, שלושה שבועות בלבד לאחר שהסיר אותן בשל הפרות סנקציות.
ענקית הטכנולוגיה הוסיפה מחדש את הרשת החברתית הרוסית VKontatke, יחד עם ספקית הדוא"ל Mail.ru, שניהם נוצרו על ידי החברה הרוסית VK. ל-VKontatke יש יותר מ-75 מיליון משתמשים פעילים חודשיים והיא הרשת החברתית הגדולה במדינה.

אקסון מוביל (XOM) מרוויחה יותר כסף מאשר בכל עת בהיסטוריה הארוכה מאוד שחה, אבל "תרבות רעילה המתבשלת לאורך זמן מביאה עובדים לברוח מהחברה"
בהיקף של 12,000 עזיבות בשנתיים האחרונות, לפי ניתוח בלומברג שפורסם השבוע.
חקירה הכוללת ראיונות עם יותר מ-40 עובדים בהווה ובעבר, כמו גם סקירות של עשרות מסמכים פנימיים, מגלה אחת הסיבות העיקריות לכך שהכישרונות בורחים
לפי בלומברג: "תרבות חברה שמתעלמת לחלוטין מהעולם הסובב אותה. תרבות עבודה מבוססת פחד שהפכה למעצור לחדשנות, לקיחת סיכונים ולסיפוק בקריירה.
כמו כן, הקרמלין שלל את אקסון מוביל (XOM) ממניותיה בשדה הנפט הימי סחלין-1, פרויקט שבא לסמל את התחדשות תעשיית הנפט של רוסיה לאחר נפילת ברית המועצות.

ג'ונסון אנד ג'ונסון JNJ עולה כ2% לאחר הדיווח הכספי:
גידול במכירות של 1.9% ל-23.8 מיליארד דולר, צמיחה תפעולית של 8.1% וצמיחה תפעולית מתואמת של 8.2%, רווח למניה (EPS) של 1.68$ עלייה של 22.6% והרווח למניה מתואם של 2.55$ בירידה של 1.9%

אובר UBER מעדכנת כי היא תכנס למשלוחי קנאביס בקנדה, באמצעות שותפות עם שוק המריחואנה המקוון Leafly. בתוכנית שמתחילה בטורונטו.

נטפליקס NFLX שואפת לצמצם את רצף ההפסדים
ענקית הסטרימינג, שנפילתה השנה מסמלת את השינוי הפתאומי בסנטימנט השוק כלפי מניות צמיחה ארוכות טווח, חזתה רווח נקי של מיליון מנויים, בסיוע רבעון טוב יותר עם תוכן חדש.
המספרים ישליכו על כמה נאמן היה בסיס הלקוחות שלה לאחר רצף של עליות מחירים. רוב מחקרי השוק העלו שזה נשאר שירות הסטרימינג האחרון שנחתך על ידי אלה שצריכים לקצץ בהוצאות החודשיות שלהם.
מכו כן נטפליקס כבר הודיעה על חבילה מוזלת בעלות 6.90$ הכוללת 5 דקות פרסומות בשעה ואינה כוללת את כל התכנים.
כמו כן שיתוף פעולה ניסיוני עם רשת בתי קולנוע להפצת סרט מקור של נטפליקס, בנתיים קנה המידה קטן אך ייתכן שזה יוכיח שאפשר לעבוד ביחד ולא כמתחרים.

מחירי הנפט ירדו לשפל שלהם זה שבועיים בעקבות עצבנות מתמשכת לגבי התחזית לביקוש בעולם לאחר סימנים חדשים לכך שכלכלות מפתח מאטה.

היום ידווחו: NFLX, GS, ISRG, STT, UAL, HAS, TFC, JBHT
מחר: TLSA, PG, ABT, ASML, IBM, PLD, CCI, NDAQ
בחמישי: DHR, PM, UNP, T, CSX, DOW, GPC, TSCO
שישי: VZ, AXP, SLB, SBAC, STX

הרמות של נתיב המים החשוב נהר המיסיסיפי הגיעו לשפל חדש של כל הזמנים.
המצב מזכיר צרות שנראו בנהר הריין באירופה וביאנגצה באסיה, כאשר שנים של בצורת קשה מביאות להשפעות מזיקות ברחבי העולם.
נהר המיסיסיפי הוא נתיב שילוח קריטי, במיוחד עבור חקלאים וסוחרי סחורות, ומפלסי המים הנמוכים השפיעו על התחבורה. ההערכות משתנות מאוד, אך על פי ההערכה, הנהר נושא בדרך כלל כ-60% מיצוא התירס והסויה של אמריקה. חקלאים רבים גם זורקים את היבול שלהם במקום לקצור עכשיו, בתקווה לתנאים טובים יותר שעוד עשויים להיות במרחק שבועות. חברות לא מעמיסות כל כך הרבה מטען על ספינות - כך שהן יכולות לנסוע בבטחה.
התעשייה הסכימה לגודל גרר מקסימלי של 25 דוברות, מה שמתורגם להפחתה של כ-17-38% בקיבולת. חפירה על ידי חיל ההנדסה של צבא ארה"ב הועילה כדי לשמור על זרימת התנועה, אבל נקודות מאתגרות חדשות יכולות לצוץ בכל יום.
"בעוד שהציבור והתקשורת מבינים בדרך כלל שהכלכלה שלנו תלויה בשילוח אוקיינוס ​​בינלאומי בר-קיימא, הובלות ותחבורה רכבת, מתעלמים לעתים קרובות מהתפקיד החיוני של נתיבי המים הפנימיים שלנו", אמר פיטר פרידמן מקואליציית התחבורה החקלאית. "החברות שלנו תלויות במפלסי מים נאותים במערכת נהר המיסיסיפי, כדי להגיע לשווקי יצוא מקומיים ובינלאומיים. שיבוש המים הנמוך בשרשרת האספקה ​​יורגש לא רק על ידי היצרנים שלנו בארה"ב של מזון, חוות וסיבים, אלא גם על ידי ארה"ב. וגם צרכנים בינלאומיים.

זה לא קל לחזות לאן דברים עשויים להתקדם מכאן, ושורה של נקודות נתונים מעורבות הובילו לחידות השקעה קשות. דוחות הבנקים מראים כי אנשים עם יותר כסף בחשבון מאשר בעבר וכן שההוצאות לא מפסיקות, האשראי הצרכני נשאר חזק. הבנקים אמנם נהנים מעליית הריבית, אך נותר לראות אם חברות נוספות יצליחו גם כן בסביבה הנוכחית. אנו נוטים לאופטימיות זהירה לטווח הקצר.

ניתן בשלב זה לסגור את פוזיציית השורט SH או PSQ ולעבור לתעודות מגזרי הטכנולוגיה IXN/XLK (או את הנאסד"ק QQQ)
וכן תעודת פיננסים IXG/XLF ותעודת סטייפלס החסינים יותר למיתון KXI/XLP
לגבי מניות ספציפיות נעדכן בהמשך

בברכה,

צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il