TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 6/10/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים אדומים, צפויה פתיחה שלילית.

שוק המניות עד כה עלה בחדות השבוע לאחר שהמדדים ביום שישי רשמו את הסיום הנמוך ביותר שלהם מאז 2020.  המשקיעים מתכוננים לנתונים חשובים לגבי תביעות דמי אבטלה היום ומקומות עבודה מחר יחד עם התחלה לא רשמית לעונת דוחות הרווחים בשבוע הבא.

מחירי הנפט ירדו מעט לאחר עלייה של 10% ב-3 הימים האחרונים כאשר אופ"ק ובעלות בריתה מחליטות לצמצם את תפוקת הנפט שלהן ב-2 מיליון חביות ביום, בסירוב לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ולאירופה.
דיבורים ניצים נוספים מהפדרל ריזרב מייצבים את הדולר לאחר תיקון חד. הבנק המרכזי האירופי מפרסם את סיכומי הפגישה האחרונה שלו, כלכלת גרמניה ממשיכה להאט.
המשקיעים מתמחרים סיכוי של יותר מ-80% להעלאת ריבית רביעית ברציפות של 0.75% בפגישת הפד הקרובה ב-1-2 בנובמבר.

אופ"ק+ מגינה על רוסיה? ארגון המדינות המייצאות נפט סוגר שורות עם רוסיה כדי לתמוך במחירי הנפט, והורה על קיצוץ ייצור של 2 מיליון חביות ביום מנובמבר למרות לחץ חזק וכבד מצד ארה"ב.
המהלך הוא תגובה לסימנים של היחלשות הביקוש מהכלכלה העולמית המאטה, אך הוא גם סימן ברור לארה"ב ולאירופה לכך שלמפיקי הנפט הגדולים בעולם אין עניין להעניש את רוסיה על פלישתה לאוקראינה וסיפוח שטחה. הירידה בפועל בתפוקה צפויה להיות קרובה יותר למיליון חביות ביום.

התצהיר של מאסק נדחה, הארביטראז' בטוויטר TWTR מתרחב
ההצהרה המתוכננת של אילון מאסק לבקשת עורכי הדין של טוויטר נדחתה, לאחר שמנכ"ל טסלה (TSLA אשר בירידה נוספת היום לפני המסחר) הסכים להמשיך ברכישת חברת המדיה החברתית במחיר הצעתו הראשוני של 54.20 דולר למניה.
דיווחים שונים מצביעים על כך שחלק מהמשקיעים, כמו אפולו גלובל מנג'מנט (APO), שהיו מוכנים קודם לכן לתרום לקרן הרכישה, פרשו כעת, שיקוף של ההידרדרות החדה בתחזית השוק מאז אפריל, כאשר מאסק ביצע לראשונה המהלך שלו.

המניות שצפויות להיות במוקד מאוחר יותר כוללות את מגזר הנפט והגז
וכן המדווחות היום: קונסטליישן ברנדס (STZ), טילרי (TLRY), מקורמיק (MKC), קונגרה (CAG)

חברות תעשיית הרכב סבלו ממחסור בחלקים מאז המגיפה, ופורד (F) אינה שונה.
המחסור משתרע על פני מספר תעשיות, החל מחומרי EV כמו ניקל וקובלט ועד לרכיבים כמו שבבי מוליכים למחצה ובקרה. ההתפתחויות אף הביאו לכך שיצרניות רכב צריכות לאחסן רכבים שלא הושלמו, מה שמשפיע על השורה התחתונה שלהם.
האינפלציה הולכת ומעמיקה: פורד זעזעה את תחום הרכב, וחשפה שהיא מצפה שיהיו לה 40K עד 45K "רכבים על גלגלים" בסוף הרבעון השלישי, שחסרים להם חלקים כרגע במחסור.
נוסף על כך, החברה הזהירה שעלויות האספקה ​​ברבעון השלישי הקשורות לאינפלציה יהיו גבוהות בכ-1 מיליארד דולר מההערכה המקורית. הספקים גם מתמודדים עם עולם שבו מחירי הסחורות הגולמיות עולים, והם מעבירים את העלויות הללו ליצרניות הרכב ולצרכנים שלהן.
כתוצאה מכך, פורד העלתה בעבר את מחיר רכב השטח מוסטנג מאך-E שלה, ורק העלתה את עלות ה-F-150 לייטינג ב-5,000 דולר לשנת הדגם 2023.
זו הפעם השנייה שפורד מעלה את מחיר הטנדר החשמלי במהלך החודשיים האחרונים, כאשר דגם ה-Pro "המשתלם ביותר" שלה מגיע כעת ל-51,974 דולר (עלייה של 11% מאוגוסט ו-30% מתג המחיר של 39,974 דולר במאי. 2021).
לקוחות המחזיקים בהזמנות קיימות עם פורד לא יושפעו מעליית המחיר.
F-150 Lightning עדיין זול בהרבה מה-R1T ההתחלתי של ריביאן (RIVN) (68,575$ ) ו-או הרגב של ג'י אם סי (GM) Hummer EV (86,645$).

מכירות החגים מגיעות אפילו מוקדם יותר השנה, מכיוון שהקמעונאים מקווים לגרום לצרכנים להתרגש ולמנוע האטה בביקוש.
טרגט TGT פותחת את אירוע "דיל דיל" הגדול ביותר שלה - הכולל מאות אלפי פריטים בין ה-6 ל-8 באוקטובר - ותתחיל את "הבטחת התאמת המחירים לחגים" מהיום.
אמזון AMZN מקיימת גם "מכירת גישה מוקדמת" לחברי פריים בשבוע הבא, ומציינת את הפעם הראשונה שבה ערכה שני אירועי פריים דיי בשנה אחת.
"קניות לחגים ייראו אחרת השנה עם אינפלציה סביב שיא של 40 שנה", ציין טד רוסמן, אנליסט בכיר בתעשייה בבנקרייט. "הצרכנים עדיין מוציאים, אבל הם חושבים במיוחד לאן הולך כל דולר".
מקרה לדוגמא: 84% מהקונים לחגים מיישמים צעדים להפחתת עלות הרכישות שלהם, כמו ניצול של יותר קופונים, הנחות ומבצעים. כמעט 3 מתוך 5 (59%) מתכננים לקנות פחות פריטים מאשר בשנים קודמות, בעוד 21% בוחרים במותגים זולים יותר.

החוב הלאומי של אמריקה הגיע לשיא של -31T דולר, על פי הנתונים האחרונים של משרד האוצר.
אבן דרך פיסקלית קודרת מוסיפה לדאגות לגבי הבריאות הכלכלית של המדינה, המתמודדת עם אינפלציה לוהטת וסביבת ריבית גבוהה יותר. גורמים אחרים כמו אוכלוסייה מזדקנת, עלויות בריאות והגנה גבוהות ומערכת מס שאינה מביאה מספיק הכנסות לכיסוי ההוצאות
כמה זה יותר מדי? אין מספר קסם או רמה מתי החוב של הממשלה מתחיל לפגוע בכלכלה שלה, אבל המחשבה המקובלת אמרה שכל עוד הריביות נשארות נמוכות, המדינה תוכל להתמודד עם עומס חובות כבד בהרבה ממה שחשבו פעם אפשרי (ואפילו להשתמש בתנאים האלה להישאר תחרותי על הבמה הבינלאומית). עם זאת, החוב הפדרלי לא יכול לצמוח מהר יותר מהכלכלה ללא הגבלת זמן, במיוחד מכיוון ששיעורים גבוהים יותר מייקרים את החוב.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il