TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לאחר החג

null, 28/9/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים ירוקים, צפויה פתיחה חיובית.

התמונה הכללית עגומה בזמן שאצלנו היה חג, כאשר החוזים ראו שפל של 3,613.
תשואת האוצר ל-10 שנים ממשיכה לטפס לרמות שלא נראו במשך עשור לפחות המתקרבות ל-4% ומשכנתאות בשיעורי ריבית המגיעים ל-7% לתקופה קבועה של 30 שנה (שיא של 20 שנה).

מדד S&P 500 ירד מתחת לשפל התוך יומי הקודם בשוק הדובי של 3,636 שנקבע באמצע יוני. מדד S&P500 נמצא כעת ב-24.7% מתחת לשיא שנקבע בינואר, בעוד שה-Dow נמצא ב-21.4% מתחת לשיא כל הזמנים. מדד הנאסד"ק ירד ביותר מ-33% מאז הגיע לשיא בנובמבר.

ג'רום פאוול נראה מוכן לנצח את האינפלציה הגואה והציפיות המבוססות, צמיחה כלכלית ותקוות לנחיתה רכה נזרקו למושב האחורי אולי קצת חזק מדי.
הצוות בבנק המרכזי הבטיח העלאות ריבית נוספות בחודשים נובמבר ודצמבר, לאחר שהאיץ את התפרקות המאזן שלו החודש, ויש חשש שההשפעות האמיתיות עלולות להתחיל לגלוש בקרוב.
תשואות האוצר ל-10 שנים טיפסו ופרצו את מחסום 4% בתוך יומי. הפעם האחרונה שזה קרה הייתה ב-2008, בשיאו של המשבר הפיננסי העולמי. לאחר מכן ירדו לסביבות 3.86%
"תשואות האג"ח הנמשכות לכיוון או מעל 4% פירושו שהשווקים מתמחרים מדיניות הדוקה יותר לזמן ארוך יותר", ציין דניאל טננגאוזר, ראש אסטרטגיית שווקים ב-BNY מלון.
הדאו ג'ונס החליק עמוק עוד יותר לשוק הדובי כאשר ירד מהתמיכות הקודמות ומדד S&P500 ירד ביום שלישי לרמה הנמוכה ביותר מזה כמעט שנתיים.
דווקא ברמה היומית נאסד"ק טיפס גבוה יותר, אך עדיין נמצא בירידה שנתית של כמעט 32% YTD.
מחירי הבתים ירדו לראשונה מזה עשור, כאשר הביקוש נחלש על רקע העלייה בשיעורי הריבית.

פלורידה מתכוננת להגעתו של הוריקן "איאן" לאחר שהסערה הפילה את כל רשת החשמל של קובה ביום שלישי.
כ-2.5 מיליון אנשים לאורך חופי המפרץ של ארה"ב נקראו להתפנות, כאשר התחזיות לרוחות של עד 130 קמ"ש ונחשול סערה של 6 רגל, מה שעלול להשאיר מקומות מסוימים בלתי ניתנים למגורים במשך שבועות או אפילו חודשים.
בעוד ההערכות מתעדכנות לפי שעה, איאן ככל הנראה ייכנס הערב מדרום למפרץ טמפה - כהוריקן בדרגה 4 שעלולה להיות קטלנית.
ההפסדים הכלכליים באזור עלולים לעלות על 45 מיליארד דולר אם התחזית הנוכחית תתגשם, זה יכול גם להחריף את אינפלציית המזון אם הסערה תפגע ישירות בחקלאים (בעיקר תפוזים) (JO1:COM) וכן עלול לפגוע בייצור של קוקה קולה KO ופפסי PEP.
גם אזורי ייצור דשנים נמצאים בסיכון, כמו מתקני הפוספט של מוזאיק (MOS) מזרחית לטמפה, שעלולים להעלות עוד יותר את עלות גידול המזון.
דיסני וורלד (DIS) אמרו כי פארקי השעשועים שלה ייסגרו ביום רביעי וחמישי, גם סיוורלד (SEAS) סגרה את Busch Gardens בטמפה עד ה-29 בספטמבר.
חברות תעופה מסחריות דיווחו על יותר מ-2,000 ביטולי טיסות הקשורות לסופה , משפיעה מאוד על חברות תעופה כמו ג'טבלו (JBLU), ספיריט (SAVE) ואמריקן איירליינס (AAL).
בחזית האנרגיה, כוח אדם פונה מ-14 אסדות בחוף המפרץ, ובכך עצרו כ-11% מתפוקת הנפט של האזור. דיוק אנרג'י (DUK), המספקת חשמל ל-1.9 מיליון לקוחות במדינה, הזהירה מפני הפסקות חשמל נרחבות, וכן פלורידה פאוור אנד לייט., חברה בת של נקסט ארה אנרג'י (NEE)

בריטניה: בעוד הליש"ט גולש לרמות נמוכות היסטוריות, הבנק המרכזי של אנגליה (BoE) אמר כי יבצע רכישות זמניות של אג"ח בריטיות ארוכות מ-28 בספטמבר במטרה להחזיר תנאי שוק מסודרים. אומר שהקנייה תתבצע בכל קנה מידה שנדרש
קרן המטבע הבינלאומית דוחקת בראש הממשלה טרוס "להעריך מחדש" את הפחתות המסים, ומזהירה כי הצעדים החדשים עשויים לתדלק משבר יוקר המחיה.
"בהתחשב בלחץ האינפלציה המוגבר במדינות רבות, כולל בריטניה, איננו ממליצים על חבילות פיסקאליות גדולות ובלתי ממוקדות בשלב זה, מכיוון שחשוב שהמדיניות הפיסקלית לא תפעל בשילוב עם המדיניות המוניטרית. יתר על כן, בבריטניה צעדים אלו סביר להניח שיגדילו את אי השוויון."

מערכת הצינורות של נורד סטרים שמעבירה גז רוסי לאירופה דיווחה על נזק "חסר תקדים", כשההנהלה אמרה שאי אפשר לחזות מתי הפעילות תתחדש. גם אירופה וגם רוסיה אמרו שלא ניתן לשלול חבלה בסיבת ההרס, והרשויות בשבדיה אמרו כי שני פיצוצים תת-מימיים חזקים זוהו באותו אזור בים הבלטי שבו גז בעבע אל פני השטח.
החוזים העתידיים על הגז הטבעי ההולנדי סגרו ביום שלישי בעלייה של 7% ל-186.10 יורו/MWh, בעוד החוזים העתידיים על גז טבעי בבריטניה זינקו ב-34% לפני שהתיישבו ב-6.2% עלייה של 255.65 ליש"ט/MWh.
מנהיגי אירופה האשימו בעבר את מוסקבה בהפלת אנרגיה כנשק - תוך שהם מציינים את השימוש בבעיות תחזוקה כעילה להגבלת זרימות - בעוד שהדליפות החדשות מבטיחות השבתה של זרימת הגז לגרמניה בחורף הקרוב.
ההתפתחויות באות בעקבות הסלמה של המלחמה באוקראינה, כאשר ולדימיר פוטין הכריז על "גיוס חלקי" שיגייס לא פחות מ-300 אלף חיילים נוספים. רוסיה גם הכריזה על ניצחון בסדרת משאלי עם שהתקיימו במהלך השבוע האחרון באזורי דונייצק, לוהנסק, חרסון וזפוריז'יה. ארה"ב עסוקה בהכנת סבב חדש של סנקציות נגד רוסיה אם תספח את השטחים, כמו גם חבילת נשק נוספת של 1.1 מיליארד דולר לסיוע לקייב.
נורד סטרים 1 הפסיק לשאוב גז מוקדם יותר החודש, בטענה שהסנקציות על רוסיה מנעו ממנה לבצע עבודות תחזוקה חיוניות, בעוד שנורד סטרים 2 עוד לא נפתח רשמית, מכיוון שגרמניה לא אישרה אותו לפעילות מסחרית עקב פלישת רוסיה לאוקראינה.

אפל (AAPL) ירדה ב-3.8% לאחר שבלומברג דיווחה כי ענקית הטכנולוגיה ביטלה את התוכניות להגדיל את הייצור של מכשירי האייפון החדשים שלה השנה, לאחר שהעלייה הצפויה בביקוש לא התממשה.
קוואלקום (QCOM) ירדה ב-2.9% על רקע חדשות אפל, כאשר החברה ספקית רכיבים לאייפון.
ביוג'ן (BIIB) זינקה ב-50% לאחר שתוצאות הניסוי הקליני המשמעותי הראשון של התרופה האחרונה שלה לאלצהיימר הראו שהיא האטה משמעותית את התקדמות המחלה.
ליפט (LYFT) ירדה ב-3.4% לאחר שחברת הנסיעות הודיעה שהיא מקפיאה את כל הגיוס בארצות הברית עד סוף השנה, כאשר החששות מהמיתון גברו.
נטפליקס (NFLX) עלתה ב-1.3% לאחר שאטלנטיק אקוויטיס שדרגה את עמדת ההשקעות שלה בענקית הסטרימינג ל'משקל יתר' מ'נייטרלי', ואמרה שרמת המנויים הנתמכת בפרסומות יכולה לגרום לעלייה של 26% מהרמות הנוכחיות.
וולט דיסני (DIS) ירדה ב-0.7% לאחר שענקית הבידור סגרה את ארבעת פארקי השעשועים שלה בפלורידה, כשהמדינה מתכוננת להוריקן איאן.
ת'ור תעשיות (THO) עלתה ב-1.8% לאחר שיצרנית רכבי הפנאי דיווחה על מספרים רבעוניים טובים מהצפוי, מוגברת על ידי החוזק בסגמנט הקרוואנים הממונעים שלה.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il