TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפתיחת השבוע

null, 19/9/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים אדומים סביב 0.9%- בשלב זה, צפויה פתיחה שלילית.

המניות יורדות ביום שישי, וסוגרות את אחד השבועות הגרועים של השנה כאזהרת רווח ומחדשות את החששות מפני מיתון/האטה בכלכלה, בעוד שהמשקיעים ממצבים את עצמם לקראת פגישת מדיניות הפד' בועידת השוק הפתוח הקרובה, שבה עוד העלאת ריבית של 0.75% צפויה. החוזים העתידיים על קרנות הפד מציגים סיכוי של 21% להעלאה של 1%.
מגזר התחבורה של הדאו ירד ב-5% לשפל של 17 חודשים בעקבות אזהרת רווח והכנסות מפדקס (FDX) כאשר המדד יורד השבוע ב-9% ו-FDX ב-20%.
מדד התנודתיות או מדד הפחד VIX הגיע לרמתו הגבוהה ביותר בחודשיים סביב 28.

החששות ממדיניות הפד כבר תרמו לירידה של 18.7%- במדד S&P500 השנה, עם דוח רווחים חמור מחברת המשלוחים פדקס (סימול:FDX), עקומת תשואות הפוך של משרד האוצר האמריקאי ואזהרות מהבנק העולמי ו-IMF על האטה כלכלית עולמית צפויה שמוסיפה לצרות.

נאסד"ק מציג את התשואה השבועית הגרועה ביותר מאז ינואר, ירידה של כ-6%. המניות קיבלו זינוק מתון בשפל לאחר סימנים של האטה בציפיות האינפלציה כאשר נתוני אוניברסיטת מישיגן הראו ציפיות לאינפלציה לשנה אחת של 4.6% לעומת 4.8% קודם לכן וציפיות לאינפלציה של 5 שנים בספטמבר בארה"ב 2.8% לעומת 2.9% אבל זה לא נתונים מוצקים שאפשר לסמוך עליהם אלא תחזיות.

הערה מעניינת ממחקר סטטיסטי של בנק אוף אמריקה: "S&P500 בשוק הדובים ה-20 שלו ב-140 השנים האחרונות; ממוצע ירידה מהשיא לשפל הוא 37.3%, במשך ממוצע של 289 ימים; היסטוריה אינה מדריך לעתיד, אבל לפי ממוצעים אלו שוק הדובים יסתיים ב-19 באוקטובר 2022 עם S&P500 ב-3020 נקודות". יש לקחת את זה כסטטיסטיקה בלבד, ממוצעים נקבעים בדיעבד ואם יקרה משהו שונה - הממוצעים ישתנו לא המציאות.

ההתמקדות השבוע תהיה גם בתחזיות כלכליות חדשות, שאמורות להתפרסם לצד הצהרת המדיניות ביום רביעי.

גולדמן זאקס (GS) חתכה את תחזית התמ"ג של ארה"ב לשנת 2023 ביום שישי, מכיוון שהיא מצפה שהפד יהיה אגרסיבי יותר ורואה כי זה דוחף את שיעור האבטלה גבוה יותר מכפי שנחזה בעבר.
הביטקוין נופל יותר מ- 6% ל-18,500 דולר וירד לרמה הנמוכה ביותר מזה שלושה חודשים, ככל הניראה גם מחשש ההידוק משמעותי במדיניות המוניטרית העולמית.
המומנטום נחלש במטבעות הקריפטוגרפיים כאשר גם האית'ריום ממשיך לצנוח לאחר "המיזוג" וכבר ירד כ- 18.5% תוך 3 ימים
על בסיס טכני, ה-S&P שבר באופן מכריע את רמת ה-3,900 שהחזיקה כמה פעמים במהלך השבוע האחרון.
המדד נסגר מתחת לממוצע הנע של 200 יום 111 ימי מסחר רצופים, הרצף השני באורכו מאז רצף של 358 ימים שהסתיים במאי 2009.

התשואה באג"ח לשנתיים עלתה השבוע ל-3.85% (עם שיא מעל 3.9%) התשואה ל-10 שנים עלתה השבוע ל-3.44%,עליה בשתיהן במשך שבעה שבועות רצופים.

שבוע עצום לפני הבנקים המרכזיים ושוקי המניות בסך הכל, עם לפחות שש פגישות מדיניות מוניטרית, כאשר רובן צפויות להגביר את הריבית. ה-FOMC צפוי להעלות את הריבית לפחות 0.75% ביום רביעי הקרוב בסיום הפגישה, בעוד ששווייץ (SNB), נורבגיה (בנק נורגס) , ושוודיה (Riksbank) גם צפויות להעלות את הריבית יחד עם הבנק המרכזי של אנגליה (BoE) בהמשך השבוע. ביום חמישי נפגש הבנק המרכזי היפני BOJ והשווקים מצפים מאוד שהגדרות המדיניות יישארו ללא שינוי, למרות לחץ כלפי מטה על הין.

הנשיא ג'ו ביידן חזר ואמר כי כוחות ארה"ב יגנו על טייוואן במקרה של פלישה מסין, מה שגרם לתגובה זועמת נוספת מבייג'ין.
נראה כי ביידן לא השאיר מקום לאי הבנה, ונתן את אותה תשובה פעמיים כאשר לחצו עליו. עם זאת, הבית הלבן הרגיש שוב צורך לפרסם הצהרה נפרדת מאוחר יותר שבה חזר על כך שזוהי השקפתו האישית של ביידן, ולא המדיניות הרשמית של ארה"ב.
מבחינה היסטורית, ארה"ב נמנעה מלנקוט בשאלה זו, תוך תמיכתה בטייוואן בכל דרך אחרת. השאלה עד כמה ארה"ב תסתכן במלחמה עם הרפובליקה העממית של סין הפכה השנה יותר דחופה כאשר בייג'ין הגבירה את הרטוריקה שלה לגבי "איחוד מחדש" עם טייוואן, במקביל ארה"ב הציעה סיוע צבאי משמעותי לאוקראינה לעזור לה להתגונן מפני התקפות רוסיות.

בבריטניה - הליש"ט איבד 0.4% ויורד ל-1.136 מול הדולר, ובודק את השפל של 37 שנים שעשה ביום שישי לאחר נתוני המכירות הקמעונאיות העגומות של אוגוסט.
הנתונים דחפו את המשתתפים בשוק לכיוון של ציפייה שהבנק אוף אנגליה יעלה את הריבית שלו בחצי אחוז בלבד בישיבת הוועדה המוניטרית המתוכננת מאוחר יותר השבוע. הליש"ט נמצא גם בלחץ בגלל חוסר הוודאות לגבי הכיוון שתנקוט המדיניות הפיסקלית תחת ממשלתה החדשה של ראש הממשלה ליז טרוס.

מחירי הגז הטבעי המשיכו לרדת, כאשר הסוחרים ראו אופטימיות יותר לגבי סיכוייה של אירופה לעבור את החורף ללא גז רוסי. ההיפוכים האחרונים של רוסיה בשדה הקרב, והלחץ הדיפלומטי על הנשיא ולדימיר פוטין שבא לידי ביטוי בחילופי דברים בשבוע שעבר עם שי ג'ינפינג ונרנדרה מודי, הרגיעו את החששות לגבי היקף המינוף של מוסקבה על שוקי האנרגיה.
יחד עם זאת בטווח זמן בינוני אנו צופים עלייה משמעותית במחירי הגז, מכיוון שייבוא לגרמניה ממקורות אחרים יגרע משאר העולם, והמחסור הגלובלי ילחץ את המחירים מעלה.
ניתן להיחשף דרך תעודת סל UNG, נדווח בהמשך על תיזמון קניה מומלץ.

לוח הנתונים הכלכליים דליל יחסית השבוע, כאשר נתוני דיור באוגוסט ביום שלישי ותביעות ראשוניות לאבטלה ביום חמישי בעלות משמעות רבה.
יש גם קומץ של דוחות רווח שצפויים השבוע, כולל קוסטקו (COST), מסעדות דארדן (DRI), ג'נרל מילס (GIS) ולנאר (LEN).
מניות שצפויות להיות במוקד מאוחר יותר כוללות את אוטוזון ( AZO), שאמורה לדווח על רווחים.
גם פולקסווגן (OTC:VWAGY), לאחר שהחברה הודיעה על טווח המחירים להנפקה של יחידת הפורשה שלה.
פולקסווגן שואפת להערכת שווי של 75 מיליארד דולר עם הספין-אוף, שהיא מקווה שיציף ערך ויעזור לה לממן את המעבר לרכבים חשמליים.
טסלה TSLA מוסיפה 40 תחנות Supercharger בסין ומשלימה את הרחבת כושר הייצור במפעל שנחאי, כמו כן הצהירה כי החברה שואפת להכפיל את המכירות בגרמניה.
מניית בנק אוף אמריקה BAC ירדה ב-1.4% והובילה ירידות בקרב הבנקים הגדולים בארה"ב.
על פי הדיווחים, אמזון AMZN משהה את בניית המחסנים החדשים בספרד עד 2024 מכיוון שהקנייה המקוונת המוגברת עקב הקורונה הואטה.
אדובי ADBE יורדת 1.4%- כשעוד אנליסטים מורידים את דירוג יצרנית התוכנה.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il