TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירה לאחר נתוני אינפלציה לא טובים

null, 13/9/22
שלום לכולם,

השוק בפתיחה שלילית חזקה

האינפלציה בארה"ב התבררה שוב חזקה מהצפוי באוגוסט, מה שסולל את הדרך להעלאה גדולה נוספת בריבית מהפדרל ריזרב כשקובעי המדיניות ייפגשו בשבוע הבא.
מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.1% באוגוסט, כלומר סה"כ ב-8.3% לעומת שנה קודם לכן, אנליסטים ציפו שהמחירים דווקא יירדו ב-0.1% הודות לירידה המתמדת במחירי הבנזין משיא הקיץ שלהם.
"זהו דוח מדד המחירים לצרכן הרבה יותר גרוע ממה שמישהו ציפה", צייץ ג'סטין וולפרס, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת מישיגן. "הירידה באינפלציה עקב הורדת מחירי האנרגיה קיימת, אבל השיעור הבסיסי - המבוסס בצורה הטובה ביותר על ידי אינפלציית הליבה - גבוה במעט ממה שציפינו ורובנו קיווינו".
מחירי הבנזין ירדו ב-10.6% במהלך החודש, אך זה נוטרל בחלקו על ידי עלייה במחירי הגז הטבעי והחשמל, שנבעה בעקיפין על ידי משבר האנרגיה באירופה עקב מלחמת רוסיה באוקראינה. ההשפעה של אנרגיה זולה יותר הוכרעה אז לחלוטין על ידי עליות מחירי הדיור והטיפול הרפואי, שעלו ב-0.7% ו-0.8% בהתאמה.
הדולר עלה מיידית ביותר מסנט מול האירו כאשר משתתפי השוק עברו לתמחר העלאת ריבית נוספת של 0.75% ואף כבר יש אפשרות ל 1% בפגישת הפד בשבוע הבא.

השתלטות טוויטר
מהצבעה מוקדמת עולה כי טוויטר (TWTR) אמורה לקבל אישור לעסקה שלה בשווי 44 מיליארד דולר, שתירכש ותיקח אותה לפרטית על ידי המיליארדר אילון מאסק. זה לא מפתיע מדי, שכן מחיר המניה של טוויטר של 41.41 דולר עדיין עומד על הנחה של קרוב ל-24% מהצעת הרכישה של מאסק של 54.20 דולר.
ההצבעה הרשמית תגיע הבוקר, לאחר שעורכי הדין בטוויטר דחו ניסיון שלישי של מאסק לבטל את הסכמתו לרכישת הרשת החברתית.
בסבירות גבוהה יותר כיום שהעסקה תיסגר או תבוטל (עם או בלי קנס) בבית המשפט בהמשך.

משלוח ללא נהג
התפתחויות חדשות בחזית הנהיגה העצמית, כאשר Uber Eats (סימול: UBER) חתמה על הסכם ל-10 שנים עם Nuro על משלוח מזון אוטונומי.
nuro פיתחה רובוטי משלוח ללא נהג, שכבר פעלו במתכונת מוגבלת במספר ערים. השותפות האחרונה תתחיל בסתיו הקרוב עם משלוחים ביוסטון, טקסס, ומאונטיין וויו, קליפורניה, עם הרחבה מתוכננת לאזור המפרץ הגדול.
"עם רכבי המשלוח האוטונומיים הייחודיים שלנו וההיקף והטווח הפנומנלי של אובר, נוכל להרחיב את אפשרויות משלוח המזון ממסעדות האמא והפופ המקומיות האהובות עליך עד לרשתות ארציות", אמר קוזימו לייפולד, ראש שותפויות בנורו.
איך זה עובד: הדור השני של רכב ה-R2 של נורו הוא רחב בערך בחצי ממכונית סדאן קומפקטית, אבל קצר יותר מרוב המכוניות. הוא נוסע בכבישים במהירות מרבית של 45 קמ"ש, ויש לו מקום לכ-24 שקיות מכולת בתאים מבוקרי טמפרטורה. R2 הוא גם אוטונומי לחלוטין, כלומר לקוחות יצטרכו לרדת לרחוב כדי לפתוח את הזמנות ה"תפוס וסע" שלהם על ידי הזנת קוד בפנקס הממוקם בצד הרכב

מי שמעוניין לאחר מהלך עולה והתנגדות בנוסף לחדשות - יש אפשרות להצטרף לתעודות שורט SH או PSQ
במחיר שוק היום עד סיום המסחר

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il