TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לקראת שבוע המסחר

null, 6/9/22
שלום לכולם,

לאחר סופ"ש ארוך החוזים ירוקים צפויה פתיחה חיובית.

בשבוע שעבר, הדאו איבד -2.99%, והנאסד"ק ירד -4.21% ומדד S&P500 מתחת לממוצע 200 זו התקופה הארוכה ביותר מאז המשבר הפיננסי ב 2008.

החדשות על עצירה ממושכת של זרימת הגז הטבעי דרך צינור מרכזי רוסי הרעידו את השווקים העולמיים ביום שישי, ומחקו עליות מוקדמות יותר לאחר מה שנראה כדו"ח השכר הטוב ביותר באוגוסט.
עוד שבוע גדול לפגישות מדיניות של הבנק המרכזי, עם העלאות צפויות מהבנק המרכזי האירופי (ECB) ביום חמישי (חצי או שלשת רבעי האחוז בפעם שנייה), הבנק של קנדה ביום רביעי (צפויה העלאה דומה), הבנק המרכזי של אוסטרליה ביום שלישי (תיתכן עלייה של חצי אחוז) וכן בנקים אחרים בפעולה כולל הבנק של צ'ילה, הבנק המרכזי הפולני והבנק המרכזי של מלזיה. ועדת השוק הפתוח הפדרלית (FOMC) בשבוע הבא.

משבר האנרגיה ברחבי העולם קיבל תפנית לרעה, וכעת הוא אמור להשפיע על כמעט כל פינה בכלכלה העולמית. ההיצע נותר דל ויקר, מה שגורם להשפעות משפיעות על תעשיות רבות שכבר מתמודדות עם אינפלציה גואה. התחזית לטווח הקרוב לא נראית טוב יותר, מכיוון שחברות וצרכנים מתכוננים למיתון המתקרב ללא מקורות אנרגיה נאותים כדי להעביר את החורף.
גז טבעי: החוזים העתידיים על הגז הטבעי ההולנדי זינקו ב-35% ל-290 אירו/MWhr ביום שני, לאחר ההודעה על נורדסטרים שיישאר סגור מעבר לעצירת התחזוקה של שלושת הימים בשבוע שעבר.
הקרמלין התעקש במקור שהסגירה נובעת מדליפה, אך כעת אומרים שהאספקה ​​תופסק עד שה"מערב הקולקטיבי" יסיר את הסנקציות (מוסקווה גם תנקום אם ה-G7 יטיל תקרת מחיר על הנפט הרוסי).
נפט גולמי: החוזים העתידיים על הנפט מסוג WTI טיפסו חזרה לכיוון 90 דולר לחבית לאחר ש-OPEC+ המליצה על קיצוץ ייצור של 100K חביות ביום החל מאוקטובר על רקע חשש מפני ביקוש וממיתון עולמי.
להחלטה תהיה השפעה מועטה על הייצור בפועל, שכן התפוקה של הקבוצה כבר נמצאת הרבה מתחת ליעד, אך ההשפעה הפסיכולוגית ברורה. הקיצוץ הקטן מבטל למעשה את העלייה ש-OPEC+ אמרה שהיא תוסיף לשוק לאחר ביקורו האחרון של הנשיא ביידן בסעודיה.
רשת החשמל: קליפורניה הכריזה על מצב חירום חשמל ביום שני ומצפה לביקוש שיא של כל הזמנים היום, שכן גל חום שדחף את הטמפרטורות מעבר ל43 מעלות מאיים למתוח את מערכת החשמל של המדינה עד לקצה גבול היכולת.
גם זפוריז'יה באוקראינה, המפעל הגרעיני הגדול באירופה, נותקה לחלוטין מרשת החשמל עקב הפגזות של כוחות רוסים.
וזה עוד לא הכל, צניחה של מפלס המים כתוצאה מבצורת ושימוש יתר מאיימים על אזורים ומדינות רבות, ומכבידה על כוח הידרו והאנרגיה הגרעינית הזקוקה למים כדי לקרר כורים
מחירי הנפט ירדו מתחילת יוני בשל החשש שהעלאות ריבית וריסון נגיף הקורונה בחלקים מסין, יבואנית הנפט הבכירה בעולם, עשויים להאט את הצמיחה הכלכלית העולמית ולצנן את הביקוש לנפט.

בבריטניה שרת החוץ, ליז טרוס, הוכתרה ביום שני למנהיגת המפלגה השמרנית השלטת, מה שהפך אותה לראשת ממשלת בריטניה הבאה לאחר התפטרותו של בוריס ג'ונסון, מוכה השערוריות.
ההנהגה החדשה של בריטניה תיאלץ להתמודד עם משבר יוקר המחיה רציני ועם אינפלציה מרקיעת שחקים, שנמצאת בשיא של 40 שנה למעלה מ-10%. טרוס ניסחה תוכנית של 130 מיליארד ליש"ט להקפאת חשבונות האנרגיה.
חולשת הליש"ט ברורה גם היא ונסחר ברמה הנמוכה ביותר מול הדולר האמריקאי מאז 1985. חוסר ודאות לגבי המדיניות הכלכלית והיכולת לשלוט באינפלציה, כמו גם הבטחה לבחון את תפקידו של הבנק המרכזי והעלייה בלתי פוסקת של הדולר האמריקאי. כולם היו גורמים לירידת הליש"ט, ויש שחושבים שהוא יכול אפילו לרדת לשוויון עם הדולר ב-2023.

דוחות הרווחים מאטים השבוע את הקצב במרכז יהיו הדוחות של גיים סטופ (GME), דוקוסיין (DOCU) וקרוגר (KR) אשר עשויים ליצור קצת באזז.

אירוע 'Far Out' של אפל (AAPL) צפוי לחשוף את הדור הבא של מכשירי האייפון.
אפל צפויה להכריז על מערך ה-iPhone 14 עם ארבעה דגמים (Pro, Pro Max, Max ודגם הבסיס) באירוע השקה שיתקיים ב-7 בספטמבר במטה החברה בקופרטינו, קליפורניה.
התמחור בדגמים יהיה מוקד גדול על רקע האינפלציה. חלק מהאנליסטים חושבים שאפל יכולה לבחור להעלות את המחיר של דגמי ה-Pro ולהשאיר את הדגמים התחתונים ללא שינוי מהאייפון 13.
לאירוע השנה יש את הכותרת "רחוק" בהתייחסות לצילום שמי לילה. מוצרים נוספים שיכולים להיות מוכרזים באירוע כוללים את Apple Watch Series 8 עם מעבד מהיר יותר ומוצר AirPods Pro חדש.

עליית הקיץ בשוקי המניות ספגה מכה מאז נאומו של ראש הפד ג'רום פאוול בג'קסון הול, שם הזהיר כי המאבק של הפד באינפלציה עלול לגרום לכאב כלכלי. קובעי המדיניות של הפדרל ריזרב ייפגשו בשלב הבא בסוף ספטמבר, והמשקיעים ילמדו בקפידה נתונים כלכליים לפני זה כדי לנסות לאמוד עד כמה קובעי המדיניות יסתכלו על שיעורי ריבית גבוהים יותר תוך ניסיון למתן את האינפלציה.
נתנוי השכר ביום שישי הראו ששוק העבודה נשאר בריא למדי, עם 315,000 משרות שנוספו בחודש שעבר, ותשומת הלב ביום שלישי תהיה על נתוני מדד מנהלי הרכש. כלכלנים מצפים לקריאה של 55.1, ירידה מ-56.7 ביולי.
מלבד נתונים כלכליים, המשקיעים יתמקדו גם בנאום של פאוול בכנס של מכון קאטו ביום חמישי עבור כל אינדיקציה לכך שהפד נוטה להעלאת ריבית נוספת של 0.75% בפגישה ב-20-21 בספטמבר.

סי.וי.אס הלת' (CVS) הגיעה להסכם לרכוש את חברת שירותי הבריאות סיגנפיי (SGFY) תמורת כ-8 מיליארד דולר במזומן, מהלך שיאפשר לאחת מחברות הבריאות הגדולות בארה"ב לספק טיפול נוסף לחולים בביתם.
בנוסף, בד בת' אנד ביונד (BBBY) תהיה במוקד לאחר התאבדותו של סמנכ"ל הכספים ביום שישי בעקבות ההכרזה על סגירת חנויות ופיטורים כדי לצמצם עלויות.
דיווחי אנליטסים שיצאו לאחרונה חיוביים על טסלה TSLA (גולדמן זאקס, וולף ריסרץ') כאשר המכירות הסיטונאיות בסין באוגוסט של רכבים צפויות להיות בשיא של 625,000 יחידות
ושליליים על פדקס FDX (סיטי) כאשר לא ניראה שהחברה תצליח לצמוח כאשר היא מתמודדת עם לחצי האינפלציה וההאטה העולמית.
מניית אילומינה (ILMN) עלתה ב-4% לאחר שהאיחוד האירופי חסם את רכישת חברת הביוטק של יצרנית בדיקות גילוי הסרטן Grail ב-7.1 מיליארד דולר על רקע הגבלים עסקיים.
מניית דיגיטל וורלד (DWAC) צנחה ב-21% לאחר שסוכנות הידיעות רויטרס דיווחה שחברת הרכישה בלינק שהסכימה להתמזג עם חברת המדיה החברתית של דונלד טראמפ לא השיגה מספיק תמיכה של בעלי המניות להארכה להשלמת העסקה.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il