TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 31/8/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים בעליות מתונות כאשר השוק לאחר רצף יורד של 3 ימים, הירידה הגדולה ביותר של 3 ימים (5.2%-) מאז אמצע יוני ולאחר פרסום  נתוני התעסוקה לפני שעה קלה.

חששות גיאופוליטיים מכבידים על סנטימנט המשקיעים לאחר שחיילים טייוואנים ירו כדי להדוף מל"טים אזרחיים שטסו קרוב לאיים בשליטת טאיפיי ליד סין יום קודם לכן.
שיא של 14 שנים בתשואות האג"ח לשנתיים של 2.5%, בעוד האירו צונח בחזרה מתחת לשוויון מול הדולר.
מחירי הסחורות יורדים עוד יותר עם היחלשות מחירי הזהב והנפט לאור התחזית הכלכלית. האינפלציה בגוש האירו עלתה לשיא נוסף של 9.1% החודש לעומת 8.9% בחודש הקודם.

בהודעה שסביר שתגיע מאוחר יותר היום, סנאפצ'ט (SNAP) תפטר כ-20% מכוח העבודה שלה. המשמעות היא יותר מ-1,000 משרות מתוך יותר מ-6,400 עובדיה. המניות ירדו ב-6% במסחר הממושך בחדשות, לאחר צניחה של 80% השנה כשהחברה ויריבותיה מתמודדות עם האטה רחבה בפרסום.
אפליקציית המסרים התמודדה עם רוחות נגד בסביבה העסקית הנוכחית. לאחר התרחבות של שנתיים מונעת על ידי סגרי הקורונה, כאשר משתמשים בילו יותר זמן בפלטפורמות מדיה חברתית.
עליית הריבית הכבידה לאחרונה על מגזר הטכנולוגיה ורבים בתעשייה פנו לצעדים לצמצום עלויות כדי להילחם בהאטה כלכלית רחבה יותר.
התנאים המאקרו-כלכליים גרמו למפרסמים לקצץ בתקציבים שלהם, בנוסף על שינויי מדיניות הפרטיות של אפל (AAPL) שגם הקשו על שחרור מסעות פרסום ממוקדים מוצלחים.
כחלק מהטלטלה בסנאפ, המנהלים ג'רמי גורמן, מנהל עסקים ראשי, ופיטר ניילור, סגן נשיא למכירת מודעות ביבשת אמריקה, קופצים מהספינה ועוברים לנטפליקס (NFLX).
פיטורים המוניים: מכיוון שהיא מקצצת 20% מכוח העבודה שלה, הקיצוצים העמוקים לא ינחתו באופן שווה. החברה מבטלת צוות העובדים על פיתוח מיני אפליקציות ומשחקים בתוך האפליקציה הראשית, כמו גם את יחידת המיפוי החברתי ואת חטיבת החומרה שלה, שעבדו על משקפיים חכמות ורחפן.

מניות במרכז:
מניית צ'ואי (סימול:CHWY) צנחה ב-12% לאחר שהמכירות של קמעונאית חיות המחמד המקוונת ברבעון השני, כמו גם ההנחיות לשנה כולה איכזבו כאשר האינפלציה חנקה את ההוצאות.
מניית HP (סימול:HPQ) ירדה ב-6.9% לאחר שמכירות יצרנית המחשבים הניידים אכזבו ברבעון השלישי ונפגעו מירידה של 32% במספר יחידות המחשב הנייד שנמכרו.
מניית Bed Bath & Beyond (סימול:BBBY) ירדה ב-25% לאחר שחשפה כי השיגה מימון חדש של יותר מ-500 מיליון דולר, ותסגור כ-150 חנויות עם ביצועים נמוכים ותצמצם כ-20% מכוח העבודה שלה.
מניית PVH (סימול: PVH) ענקית האופנה ירדה ב-4.4% לאחר שחברת האם של המותגים קלווין קליין וטומי הילפיגר הכריזה על קיצוץ משרות והקטין את התחזית לשנה כולה, תוך ציון זינוק במחירים.
מניית אקספרס (סימול: EXPR) ירדה ב-2.1% לאחר שקמעונאית האופנה חתכה את התחזית לשנה כולה, תוך שהיא מציינת תנאים כלכליים מאתגרים שהחמירו עם התקדמות הרבעון.
מניית פייפאל (סימול:PYPL) עלתה ב-2.8% לאחר שבנק אוף אמריקה שדרג את עמדת ההשקעות שלו בחברת התשלומים המקוונים ל"קנייה" מ"נייטרלית", בציפייה שהאקטיביסט אליוט מנג'מנט יקדם קיצוצים נוספים בעלויות.

שרי הסביברה והאקלים של מדינות ה-G20 נפגשים באינדונזיה בתקופה שלדעת חלקם היא חשובה מתמיד, בעוד שאחרים רואים בכך יותר בדיקת מציאות. מדינות מפותחות ומתפתחות הגבירו את השימוש שלהן בדלקים מאובנים בשנה האחרונה, לאור משבר אנרגיה שרק הוחמר בעקבות המלחמה באוקראינה.
נציגי איכות הסביבה מקווים להפוך את המגמה הזו, כאשר ה-G20 אחראים על כמעט 80% מהתפוקה הכלכלית של העולם ופליטת גזי חממה, כמו גם שני שלישים מאוכלוסיית העולם.
"זו האחריות שלנו להיות חלק מהפתרון. אנחנו בונים גשרים, לא חומות", אמרה סיטי נורבאיה מאינדונזיה לפני הכינוס היום, והזהירה כי אי עבודה משותפת ידחוף את כדור הארץ לעבר "טריטוריה לא ידועה", או ל נקודה "שבו שום עתיד לא יהיה בר קיימא".
צוות ארה"ב מיוצג על ידי ג'ון קרי, המשרת בתפקיד החדש שנוצר של השליח הנשיאותי המיוחד לאקלים. הוא ידחוף ל"שיתוף פעולה משופר במשבר האקלים ולהדגיש את ההשפעה החיובית של חוק הפחתת האינפלציה".
לתקשורת לא תהיה גישה לאף אחת מהפגישות בדלתיים סגורות בבאלי, אך צפו להודעה משותפת בהמשך יום רביעי. השרים ידונו בדרכים למנוע עלייה של 1.5 מעלות צלזיוס בטמפרטורות גלובליות בהתאם להסכם פריז, תוך התמקדות ספציפית בהתאוששות, גיוס משאבים ופעולת אקלים יבשתית וכן באוקיינוסים.

סקטור המריחואנה
1 מכל 6 אמריקאים מעשנים מריחואנה בימים אלה, שיא חדש לפי סקר גאלופ האחרון. הסקר מדגיש כיצד הזמנים משתנים במהירות כאשר רק 1 מכל 8 אמריקאים עישנו בשנה שעברה, וזה יורד ל-7% מהאוכלוסייה כשחוזרים ל-2013. המגמה התגברה כאשר שימוש הפנאי בקנאביס הופך לחוקי בכמעט מחצית מכל מדינות ארה"ב (כאשר 38 מדינות אישרו מריחואנה למטרות רפואיות), נתמך על ידי שינוי עמדות ומגמות תרבותיות של הציבור האמריקאי.
כמעט שליש מהמשיבים המבוגרים מתחת לגיל 35 אמרו לגאלופ שהם מעשנים מריחואנה, בעוד שכמעט מחצית (48%) מהאמריקאים ניסו בשלב מסוים בחייהם. זה עלייה מ-4% מאוכלוסיית ארה"ב במהלך שיא תנועת ההיפים ב-1969, 24% ב-1977, 33% ב-1985 ו-38% ב-2013.
ממצא מעניין נוסף הוא שהשימוש הקבוע בקנאביס עלה על השימוש בסיגריות בפעם הראשונה, כאשר רק 11% מהאמריקאים אמרו שהם מעשנים סיגריות בסקר שנערך ביולי.
"עתיד השימוש במריחואנה נמצא, הייתי אומר, קצת באוויר, אבל הסבירות גבוהה יותר שהשימוש בה יגדל ולא יקטן", כתב המדען הבכיר של גאלופ, ד"ר פרנק ניופורט. "אלה שניסו מריחואנה צפויים במיוחד לומר שלמריחואנה יש השפעות חיוביות, ורוב האמריקנים אינם משוכנעים ששימוש במריחואנה מזיק לא למשתמשים בה ולא לחברה. לעומת זאת, יש לציין, חלק מהרשויות טוענות שמריחואנה הוא מסוכן למדי, במיוחד עבור מבוגרים צעירים, וייתכן שהגישה כלפי השימוש בה עשויה להשתנות אם ההתמקדות בחסרונות של המריחואנה תגדל בשנים הבאות".
חזית החקיקה: בעוד שהקונגרס מחפש לקדם את חקיקת הקנאביס ברמה הפדרלית, עדיין ישנה רוח נגדית חזקה לצעדים המופעלים בגבעת הקפיטול. ביולי הוצג בסנאט חוק מינהל הקנאביס והזדמנויות כדי להסיר את המריחואנה מרשימת החומרים המבוקרים ב-Schedule I, אך יש סיכוי קלוש שהצעת החוק תעבור. עוד באפריל, בית הנבחרים גם העביר את חוק ההשקעה מחדש והמחיקה של הרשעות מריחואנה, הצעת החוק הזו מבטלת את ההפללה של מריחואנה. זה מסיר מריחואנה מרשימת החומרים האסורים לפי חוק החומרים המפוקחים ומבטל עונשים פליליים לאדם שמייצר, מפיץ או מחזיק מריחואנה. הצעד עדיין זקוק לאישור בסנאט.

לא כל כך קל לצאת מרוסיה בימים אלה, במיוחד אם אתה חברת אנרגיה. הסיבה לכך היא שפוטין חתם על צו האוסר על חברות מ"מדינות לא ידידותיות" (כל מדינה שאימצה סנקציות נגד רוסיה) להעביר את השליטה בפעילותן או למכור את המניות לפחות עד סוף 2022.
אקסון XOM הענקית המערבית מנסה לצאת מרוסיה ובמיוחד למכור את 30% ממניותיו במיזם סחלין-1 במזרח הרחוק של רוסיה. בעבר היא קיוותה להשקיע מיליארדי דולרים בפרויקט, שלא היה מכוסה בסנקציות קודמות, אך מאז הכריזה על כוח עליון והפחיתה את הייצור מ-220,000 ל-10,000 חביות נפט וגז ביום.
כמו כן החברה פרסמה חיוב חשבונאי של 3.4 מיליארד דולר הקשור ליציאה מרוסיה ברבעון הראשון.
עם זאת, עם הצו של פוטין אקסון לוקחת את המאבק שלה ישירות לקרמלין. החברה איימה לתבוע את הקרמלין, בתביעה שעלולה לעבור לבתי משפט בינלאומיים בגין בוררות ונזקים כספיים.
למרות זאת אקסון עשויה דווקא להפיק תועלת מהסנקציות המערביות על רוסיה, "כיוון שיש לה כעת הזדמנות להגדיל את נתח השוק שלה באזורים שונים ברחבי העולם על חשבון רוסיה", כותב בוהדן קוצ'ריווי בניתוח שורי שפורסם לאחרונה בסיקינג אלפא.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il