TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 30/8/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים ירוקים צפויה פתיחה חיובית

לאחר ירידה של יומיים בשוק, המניות התייצבו יחסית.

תשואות האוצר עלו והמשקיעים מודאגים מההשפעה של עליית הריבית על הצמיחה לאחר הערות מפגישת ג'קסון הול בהן יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול אמר כי כלכלת ארה"ב תזדקק למדיניות מוניטרית הדוקה "למשך זמן מה" לפני שהאינפלציה תהיה תחת שליטה, עובדה שמשמעותה צמיחה איטית יותר, שוק עבודה חלש יותר ו"קצת כאב" למשקי בית ועסקים.
השבוע הפדרל ריזרב אמור להחליט על הגברת הקצב בתוכנית ההידוק הכמותי (QT) לשיחרור המאזן, מה שמייבש את המערכת הפיננסית. המהלך הוא היפוך מוחלט של רכישת אג"ח מתקופת המגיפה, שגרמה לבנק המרכזי כמעט להכפיל את מאזנו לכמעט 9T $ מ-$4.2T בשנתיים האחרונות.
העלאות הריבית מיהרו לתפוס את תשומת הלב של המשקיעים - אך גם QT הוא דרך נוספת להקשיח את התנאים הפיננסיים.
כל העניין הוא תהליך חשבונאי מסובך במקצת, הכולל חלונות סילוק ומכסי פדיון, אבל ברמה הבסיסית, זה בסופו של דבר מצמצם את היצע היתרות הבנקאיות ומנקז כסף מהמערכת הפיננסית.

אילון מאסק שולח מכתב סיום עסקה רשמי לטוויטר (TWTR) המדגיש סיבות נוספות לביטול עסקה של 44 מיליארד דולר.
מניית TWTR יורדת ב-2% לפני השוק, בעוד טסלה (TSLA) עלתה ב-2%.מאסק הגיש תביעה 13D ל-SEC וציין שמכתב סיום רשמי נשלח ב-29 באוגוסט.
המכתב הדגיש את מלשיין הטוויטר כסיבה נוספת לבטל את המיזוג.
קצין האבטחה הראשי לשעבר של טוויטר טוענת להתנהלות פסולה מרחיקת לכת בטוויטר - שכולה נחשפה לדירקטורים ולמנהלים בכירים של טוויטר.
צוות עו"ד של מאסק זימן את קצין האבטחה להעיד.

שוק הדיור יהיה בפוקוס כאשר מדד מחירי הדירות יחשוף מגמות לסוף הרבעון השני.
"עדיין יהיה לנו, אפילו עבור העסקאות שכבר נמצאות תחת חוזה, שיעור ביטולים גבוה מאוד. זה פשוט קשה לסיים עסקאות כי הכלכלה נמצאת בתקופה לא ודאית להפליא", כך ציין מנכ" רדפין (RDFN) גלן קלמן.
"ב-2007 חזינו שתהיה התרסקות. מכרנו בתים לאנשים שלא יכלו להרשות לעצמם, שם הם אפילו לא יכלו לשלם את תשלום המשכנתא הראשון. וזה פשוט לא המקרה כרגע, יש טריליונים של דולרים, ולאנשים שקונים בתים יש ציוני אשראי מעולים."
רוב החששות בשוק הדיור מתמקדים בשאלה האם ארה"ב צוללת למיתון. במקרה זה, מודי'ס אנליטיקס צופה שמחירי הבתים יירדו בין 5%-10%, ובאזורי "בועה" נכסים עלולים לקרוס ב-15%-20%. זאת לאחר שמכירות בתים צמודי קרקע חדשים ירדו לרמה הנמוכה ביותר שלהם זה כמעט שבע שנים ביולי.

המכירות של חברות התעופה בארה"ב עשו צעד ניכר אחורה במהלך השבוע האחרון בנק אוף אמריקה חושב שאם מצב ההזמנות לא יתהפך בשבועיים הקרובים, זה יעיד על בעיית ביקוש בסיסית יותר ותיצור סיכון לתחזית הנוכחית לרבעון השלישי.
ההזמנות ירדו ב-23.6% לעומת הרמה שנראתה ב-2019 לשבוע שהסתיים ב-21 באוגוסט בהשוואה לרמה של -9.3% בשבוע הקודם.
במעקב: אמריקן איירליינס (AAL), דלתא (DAL), סאות'ווסט (LUV), יונייטד (UAL), ג'טבלו (JBLU), ספיריט (SAVE), הוואיין (HA), אלסקה אייר (ALK), אלג'יינט (ALGT), מסה איירליינס (MESA), סקייווסט (SKYW), סאן קאונטרי איירליינס (SNCY) פרונטיר (ULCC).

צרות בפקיסטן, גשמי המונסון הקשים ביותר מזה עשרות שנים הציפו את המדינה, כאשר כמעט שליש מפקיסטן מתחת למים, אינספור בתים נשטפו ואדמות חקלאיות נהרסו, מספר ההרוגים מעל 1000 וכ-33 מיליון אזרחים הושפעו.
אסון הטבע הכביד על התחזית הכלכלית של פקיסטן, שכבר סובלת מאינפלציה קשה ומשבר פוליטי. מחירי המזון והדלק מרקיעי שחקים הביאו לאינפלציה ל-45% בשבוע שעבר, בעוד הרופי מגיע לשפל שיא מול הדולר ועתודות המט"ח נשחקות.

מניות במרכז להיום: פינדודו (PDD), לאחר שחברת המסחר האלקטרוני הסינית עקפה את הציפיות עם הרווח הרבעוני שלה.
דיגיטל וורלד (DWAC), שכן הארכת מועד למיזוג שלה עם חברת המדיה החברתית של דונלד טראמפ הציעה שהעסקה לא תצא לפועל.
ענקית החיפוש הסינית ביידו (BIDU), ביג לוטס (BIG) ופוטו (FUTU) כולן מדווחות על רווחים.
בסט ביי (BBY) תדווח כשהמשקיעים מחפשים סימנים להשפעת האינפלציה על הוצאות הצרכנים.

בברכה,
צות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il