TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סיכום סופ"ש בוול-סטריט

null, 28/8/22
שלום לכולם,

המניות מסיימות שבוע בשפל, כאשר ה-S&P יורד לרמה הטכנית ממוצע נע של 100 יום (בערך 4,075) הדאו יורד ביותר מ-1,000 נקודות,
מדד הנאסד"ק 100 יורד ב-3% בצניחה התוך-יומית הגדולה ביותר מאז סוף יוני, כאשר מניות הצמיחה נפגעו בצורה קשה במיוחד (המוליכים למחצה ירדו ב-4%) בעוד שמניות הבנקאות הרגישות הכלכליות יורדות גם כן. כל 11 מגזרי ה-S&P סיימו באדום.

המניות צנחו כאשר יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול מסר הודעה קצרה ובוטה כי הפד מתכנן להמשיך להעלות את הריבית. במהלך נאומו בג'קסון הול אמר פאוול כי הפד ימשיך להעלות את הריבית ולהחזיק אותם ברמה גבוהה יותר עד שיהיה ביטחון שהאינפלציה בשליטה. הוא ציין כי הגעה לאומדן של השיעור הניטרלי לטווח ארוך יותר אינה מקום להשהות או לעצור. "החזרת יציבות המחירים תדרוש ככל הנראה שמירה על מדיניות מגבילה למשך זמן מה. הרשומה ההיסטורית מזהירה בתוקף מפני התרופפות מוקדמת של המדיניות", הזהיר. עוד הוא חזר על השקפתו הקודמת כי הפד ימשיך להעלות את הריבית כדי להילחם באינפלציה - אך בנימה נחרצת יותר באומרו שכלכלת ארה"ב תזדקק למדיניות מוניטרית הדוקה "למשך זמן מה" לפני שהאינפלציה תהיה תחת שליטה.
זו אמירה שמשמעותה איטיות בצמיחה, שוק עבודה חלש יותר ו"מעט כאב" למשקי בית ולעסקים.  בנוסף אמר שאנשים לא צריכים לצפות שהפד יקל עד שבעיית האינפלציה תתוקן.
ההערות הללו עומדות בניגוד מוחלט למה שהפרשנים והתקשורת בוול סטריט הציגו עם כמה תחזיות להורדת הריבית ב-2023 לאחר מחזור העלאת הריבית האגרסיבי השנה.
תשואות האוצר של ארה"ב לשנתיים הגיעו לזמן קצר לרמות הגבוהות ביותר שלו מאז אוקטובר 2007 לפני שהתייצבו קרוב לשיא של חודשיים.
במבט קדימה, פאוול אמר כי תחזיות ה-FOMC מצביעות על כך שהריבית תעלה לקצת מתחת ל-4% עד סוף 2023
ה"הימור" עפ"י מחירי האופציות והאג"ח הוא להעלאת ריבית של חצי אחוז בלבד בספטמבר.

האם לחץ המכירה יימשך ככל שתומחרו ריביות גבוהות יותר?
ספטמבר היה באופן מסורתי החודש הגרוע ביותר עבור מדד S&P500, עם הפסד ממוצע מאז 1945 של 0.6%.
הדוחות הכלכליים שיגיעו במהלך השבוע כוללים עדכונים על אמון הצרכנים, הוצאות בנייה ומכירות כלי רכב.
בנוסף נתון חשוב - דוח המשרות בארה"ב לאוגוסט צפוי להציג 300,000 תוספת משרות לחודש ושיעור אבטלה שנשאר יציב על 3.5%.
דוחות הרווחים במרכז של לולולמון (LULU), הייץ' פי. (HPQ) וברודקום (AVGO)

איזור נוסף שכדאי לשים לב אליו הוא ההתפתחויות בשווקי האנרגיה האירופיים כאשר גזפרום הרוסית עוצרת את זרימת הגז בצינור נורד סטרים למשך שלושה ימים של תחזוקה. מדינות אירופה האשימו את רוסיה בשימוש בגז כנשק כדי להשיב מלחמה נגד הסנקציות המערביות על אוקראינה.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il