TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 11/8/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים בעליות בהמשך לדו"ח האינפלציה החלש מהצפוי, פרסום דו"ח המחירים ליצרן אשר בירידה, פרסום דו"ח אבטלה עפ"י הצפי וגם עליית המנויים של דיסני עוזרת.

אופטימיות אינפלציה מוגזמת? המשקיעים פירשו את הנתונים כהקלה על הלחץ על הפדרל ריזרב האמריקני להדק את המדיניות המוניטרית בצורה אגרסיבית. כמו כן מתמחרים כעת העלאה של 0.5% על ידי הפד בספטמבר, ירידה מהציפיות המוקדמות להעלאה של 0.75%.
עם זאת, יכול להיות שהם קופצים מהר מדי. קובעי המדיניות של הפד מיהרו לדבר לאחר השחרור, וניסו לדלל את האופטימיות הזו.
"הפד רחוק, רחוק מהכרזת ניצחון על אינפלציה" אמר נשיא הבנק הפדרלי של מיניאפוליס, ניל קשקרי
נשיאת הבנק הפדרלי של סן פרנסיסקו, מרי דאלי, הזהירה כי "מוקדם מדי להכריז על ניצחון"
נשיא הפד של שיקגו צ'ארלס. אוונס הצהיר כי "האינפלציה עדיין גבוהה באופן לא מקובל".
אחרי הכל, בעוד האינפלציה הייתה קבועה ביולי, מחודש לחודש, לאחר עלייה של 1.3% ביוני, היא עדיין עלתה ב-8.5% בהשוואה לשנה לפני.

מניית דיסני (DIS) לקחה את ההובלה בתחרות הסטרימינג העולמית כאשר עברה את נטפליקס (NFLX) עם סך של 221 מיליון לקוחות סטרימינג כחלק מתוצאות הרבעון השלישי שלה.
דיסני החלה לבנות שירות סטרימינג שיתחרה בנטפליקס ב-2017, מתוך הכרה בכך שהקהל עובר לצפייה מקוונת מטלוויזיה בכבלים ושידורי הטלוויזיה המסורתית.
ענקית הבידור אמרה כי סך המנויים של דיסני+ עלה ל-152.1 מיליון במהלך הרבעון. בשילוב עם 46.2 מיליון המנויים של Hulu ו-22.8 מיליון המנויים עם ESPN+, סך זה של למעלה מ-221 מיליון עולה על 220 מיליון המנויים של נטפליקס, המובילה הוותיקה.
הפופולריות הזו העניקה לדיסני אפשרות לתכנן עליות מחירים ללקוחות שרוצים לצפות ב-Disney+ או Hulu ללא פרסומות, אפילו כשהציבור נאבק באינפלציה הגואה.
עם זאת, החברה גם הורידה את תחזית המנויים לטווח ארוך ללקוחות דיסני+ ל-215 מיליון עד 245 מיליון עד סוף ספטמבר 2024, זאת בעקבות אובדן זכויות שידורי הקריקט בהודו (אחד מענפי הספורט הפופולרים והגדולים בעולם, למרות שאינו נפוץ במדינות רבות). זו ירידה מהטווח החזוי הקודם של 230 מיליון ל-260 מיליון שדיסני חזו.
עוד בדו"ח דיסני נהנתה מחזרת הנופשים לפארקים שלה ברחבי העולם.ההכנסות של דיסני פארקים, חוויות ומוצרים זינקו ב-70% ל-7.4 מיליארד דולר והרווח התפעולי עלה ל-2.2 מיליארד דולר.

שבע שנים לאחר שנכנסה לשוק האיטלקי, דומינוס פיצה (DPZ) סוגרת חנות אחרונה במולדת הפיצה.
בעוד שהחברה כבר הפסיקה להציע משלוחים בסוף יולי, האחרון מבין 29 הסניפים המקומיים שלה פשוט סוגר את דלתותיהם.
הרשת העולמית פתחה את החנות הראשונה שלה במילאנו ב-2015, באמצעות הסכם זכיינות עם עסק מקומי בשם ePizza SpA. בזמנו, היא אמרה שהיא מקווה לזכות בחיך האיטלקי עם מרכיבים "איטלקיים טהורים" וכן להציע משלוחים אשר פחות מקובלים בפיצריות המקומיות.
הסדקים בתוכנית הופיעו לראשונה במהלך המגיפה, במיוחד כשהשליחויות הפכו חיוניות במהלך סגרי הקורונה. מסעדות מסורתיות רבות נכנסו לאינטרנט, ואפשרו לקונים להזמין מוצרים איכותיים ופריטי גורמה היישר לביתם.
ePizza לווה הרבה עבור תוכניות לפתוח למעלה מ-800 חנויות איטלקיות עד 2030, בניסיון להשיג נתח של 2% משוק הפיצה הלאומי. כבר באפריל היא הגישה בקשה להגנה מפני נושים, ובעוד שהבקשה התקבלה ל-90 יום לא היו עדכונים נוספים בהליך בית המשפט.
על פי הדוחות המבוקרים האחרונים, ל-ePizza היו חובות של 10.6 מיליון אירו בסוף 2020, אך מאז נגמר הכסף והיא מקרטעת בהחזרי החוב שלה.

לאחר משפט שנמשך שלושה שבועות, שני עובדים לשעבר של ג'י.פי מורגן (JPM) נמצאו אשמים בתיק משמעותי - מניפולציה בשוק העתידי.
מייקל נובאק, לשעבר ראש עסקי המתכות היקרות של הבנק, הורשע ב-13 אישומים הכוללים זיוף והונאה, בעוד שסוחר הזהב הבכיר שלו, גרג סמית', הורשע גם הוא ב-11 אישומים שכללו זיוף.
נאשם שלישי, ג'פרי רופו, שהיה איש מכירות המתכות היקרות של ג'יי.פי מורגן, זוכה לחלוטין.
מהו הזיוף? הטקטיקה המניפולטיבית, שהוצאה מחוץ לחוק בשנת 2010, כוללת ביצוע מהיר של פקודות קניה מתוך כוונה לבטל אותן לפני שהן נסחרות, יצירת אשליה של ביקוש המשפיעה על המחירים.
המקרה הוא ניצחון גדול עבור משרד המשפטים האמריקני ומסמן את התביעה האגרסיבית ביותר שהועלתה עד כה ומכוונת לזיוף נתונים במסחר.
עדיין לא ניתנו העונשים, אך נובאק וסמית' זוכו ​​מאשמת סחיטה וקשירת קשר שהיו מאשימים אותם כמפעל פשע מאורגן ומחמירים את מצבם.
עוד ב-2020, ג'יי.פי מורגן גם הסכים לשלם 920 מיליון דולר כדי ליישב את טענות לזיוף - הקנס הגדול ביותר ששילם כל בנק שהואשם במניפולציה בשוק מאז המשבר הפיננסי.
"פסק הדין של חבר המושבעים היום מוכיח שמי שמבקשים לתמרן את השווקים הפיננסיים הציבוריים שלנו יישא באחריות ויובא לדין", אמר עוזר התובע הכללי, מהמחלקה הפלילית של משרד המשפטים.

הנשיא ביידן חתם על הצעת החוק החשובה למתן סובסידיות בסך 52.7 מיליארד דולר לייצור ומחקר מוליכים למחצה בארה"ב ולהגביר את המאמצים להפוך את ארה"ב לתחרותית יותר מול מאמצי המדע והטכנולוגיה של סין.
"העתיד ייעשה באמריקה", אמר ביידן, וכינה את החוק "השקעה של פעם בדור באמריקה עצמה".
INTL, TSM TXN במרכז העניינים בנושא זה בעיקר כי חברות אחרות רשומות כמפוצלות ברחבי העולם ולא יוכלו ליהנות מכל ההטבות.

הקריפטו בעליות הביטקוין נסחר סביב הרמות הגבוהות ביותר שלו בחודשיים האחרונים סביב רמת ה-$24,500.

מניית סונוס (SONO) ירדה ב-17% לאחר שיצרנית ציוד האודיו הורידה את ההנחיות שלה לשנה כולה, תוך שהיא מציינת רקע מאקרו-כלכלי מאתגר.
מניית באמבל (BMBL) ירדה ב-8.3% לאחר שחברת ההיכרויות המקוונת חתכה את התחזית לשנה כולה , תוך ציון אינפלציה ורוח נגדית במטבע חוץ.
מניית סיקס פלאגס (SIX) ירדה ב-13% לאחר שחברת פארקי השעשועים רשמה רווח והכנסות רבעוניות מאכזבות, שנפגעו מירידה של 22% בנוכחות מבקרים.
מניית יו טי זי (UTZ) עלתה ב-8.2% לאחר שחברת המזון (חטיפים) העלתה את תחזית המכירות שלה לשנה כולה, בסיוע נתוני רווח והכנסות רבעוני טובים מהצפוי.
מניית ואקאסה (VCSA) זינקה ב-25% לאחר שחברת השכרת הנופש רשמה רווח רבעוני בלתי צפוי, ונהנתה מהביקוש הגואה להפסקה לאחר תקופת הקורונה.
מניית קנדה גוס (GOOS) עלתה ב-3.5% לאחר שחברת בגדי היוקרה ניצחה את הערכות ההכנסות הרבעוניות, בסיוע ביקוש חזק למעילים וג'קטים שלה.
מניית לואו (LOW) ירדה ב-1.6% לאחר שסיטיגרופ הורידה את דירוג רשת שיפוץ הבית ל"נייטרלי" מ"קנייה", ואמרה ששוק הדיור מתקרר וזה יפגע בביקוש.
מניית אארקאפ (AER) עלתה ב-2.2% לאחר שמשכירת המטוסים המובילה בעולם ראתה צמיחה חזקה בהכנסות ברבעון השני, בסיוע התאוששות בנסיעות האוויריות "בכל הנתיבים המרכזיים"

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il