TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני פתיחת השבוע

null, 1/8/22
שלום לכולם

החוזים העתידיים על ארה"ב יורדים מעט ללא שינוי מהותי לאחר עליות מסיביות בשבוע שעבר
המשקיעים מתכוננים למנה כבדה נוספת של דוחות רווחי החברות כאשר בערך 1/3 מחברות מדד S&P500 אמורות לדווח השבוע.
המניות זינקו ביום שישי, וסיימו שבוע חזק (וחודש) כאשר ה-S&P עלה ב-4.26%, הדאו הוסיף 3%, והנאסד"ק עלה ב-4.7%.
במהלך חודש יולי, ה-S&P עלה ב-9.12% (החודש הטוב ביותר מאז נובמבר 2020), הדאו הוסיף 6.73%, והנאסד"ק עלה ב-12.35% (החודש הטוב ביותר מאז אפריל 2020).

החוזק במגזר הטכנולוגיה החשוב ביותר AAPL, AMZN, MSFT, GOOGL, כולם עם רווחים טובים בשבוע שעבר), יחד עם תחזית "יונית" יותר של הפד (לאחר העלאת הריבית ב-0.75% שנייה בשבוע שעבר)
בינתיים, מניות צמיחה כמו Roku ו-Teladoc ממשיכות להיענש על ידי השוק על החמצת הציפיות. ואז יש את Meta, שדיווחה על ירידה רבעונית ראשונה בהכנסותיה בשנה שעברה כחברה ציבורית והזהירה שהכנסותיה ירדו שוב ברבעון הבא. למרות הדו"ח העגום, המניה לא הגיעה לשפל חדש עד כה... ניראה השבוע מה הכיוון שלה יהיה.

לאחר פריצת ההתנגדויות הטכנית ניתן לקחת עסקאות לונג, עדכונים בפתיחת המסחר

משלוחי תבואה מחודשים מאוקראינה עומדים למבחן בעקבות עסקה שנעשתה לאחרונה בתיווך על ידי טורקיה והאו"ם. הספינה ראזוני, שנשאה 26 אלף טון תירס, עזבה את אודסה בבוקר, והפכה לכלי השיט הראשון שיצא מהנמל מאז סוף פברואר.
מצור ימי רוסי עדיין מאיים על נתיבי הים המסחריים של אוקראינה, בעוד שפגיעות טילים תקפו כמה נמלים, כמו גם תשתית לאחסון תבואה.
"אנחנו מוכנים לייצא תבואה אוקראינית", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לאחר ביקורו בים השחור. "חשוב לנו להישאר הערבים לביטחון המזון העולמי".
זוהי התפתחות גדולה עבור אוקראינה - אשר כונתה באופן מסורתי כ"סל הלחם של אירופה" - כמו גם למדינות מתפתחות רבות המסתמכות על תבואתה ברחבי אפריקה, המזרח התיכון ודרום מזרח אסיה.
זה גם עורר תקוות שניתן למנוע מצב חירום מזון בינלאומי, כאשר המחירים עולים בחודשים האחרונים ומחריפים את משבר האינפלציה. מלבד שחרור הדגנים הכלואים באוקראינה, קיים אתגר נוסף כיצד לאחסן או לייצא את קציר הקיץ הקרוב של המדינה, שצפוי להניב כ-65 מיליון טון.
מה הלאה? 16 ספינות תבואה נוספות ממתינות לעזיבה מאודסה, אבל הרבה יהיה תלוי אם ההסכם יחזיק מעמד, או אם חברות ספנות וחברות הביטוח יסתכנו בשליחת ספינות נוספות.
לקראת העסקה, המחירים לחוזים עתידיים על חיטה במועצת הסחר של שיקגו ירדו בכ-13% במהלך החודש האחרון, אם כי הסחורות עדיין נשארות ברמות גבוהות.
החיטה נסחרת כעת בסביבות 8 דולר, שזה יותר מכפול מהמחיר שהיה לפני חמש שנים ויקר בערך כמו סוף 2010, כאשר עלויות מזון גבוהות עזרו להצית את האביב הערבי.
לטווח הארוך ניתן לציין תחילתו של משבר דשנים אשר יוריד את התפוקה בשנים הקרובות ועלול להביא למצבי חירום, גם ללא המלחמה עם רוסיה.

מניות עליבאבא (סימול: BABA) אשר צנחו שוב ב-11% מתחת לרמה של 100 דולר ביום שישי, כאשר ה-SEC הציב את מובילת המסחר האלקטרוני הסיני ברשימת חברות בסיכון להימחק מהמסחר בארה"ב.
העומדת על הפרק היא בייג'ין לא מאפשרת לרגולטורים אמריקאים לסקור את עבודתם של רואי החשבון של עליבאבא ושל חברות טכנולוגיה סיניות אחרות. החוק האמריקאי נותן לחברות כאלה שלוש שנים לדבוק בצו או להתמודד עם הפוטנציאל של מחיקה מהמסחר.
"עליבאבא תמשיך לעקוב אחר התפתחויות בשוק, לציית לחוקים ולתקנות החלים ולשאוף לשמור על סטטוס הרישום שלה הן ב-NYSE והן בבורסת הונג קונג" כך נמסר החברה.
מאז השיא באוקטובר 2020, מניות עליבאבא הנסחרות בניו יורק והונג קונג צנחו ביותר מ-70% גם ה-ADR בארה"ב ירדו ב-25% YTD ו-55% במהלך השנה האחרונה.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il