TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סיכום סופ"ש בוול-סטריט

null, 22/5/22
שלום לכולם,

המדד הראשי נגע בטריטוריית שוק הדובים הרשמי ביום שישי, כשהירידה של מדד S&P500 משיא כל הזמנים בינואר הגיעה במסחר התוך יומי ל 20%- לפני שהיפוך מאוחר העלה את המדד לסיום ללא שינוי מהותי.
במשך השבוע, ממוצע הדאו ג'ונס איבד 2.9% ברצף הפסדים של שמונה השבועות זו הפעם הראשונה מאז 1923. S&P איבד 3% השבוע והנאסד"ק צנח ב-3.8%, שניהם לאחר שבעה שבועות רצופים של ירידות

טכנית התמיכה קרובה למדד S&P500 ב 3850 ושבירה שלה יכולה להוביל לירידות נוספות עד לרמות סביב 3700 בשלב ראשון כאשר ירידות מעבר לכך גם ייתכנו

קמעונאות
המשקיעים כבר היו עצבניים לאחר שוולמארט WMT דיווחה, והחששות הללו התגברו ביום רביעי כאשר טרגט TGT דיווחה.
תוצאות הרבעון הראשון פגעו במגזר הקמעונאי כולו כולל קוסטקו (COST) ודולר טרי (DLTR)
ההחמצה ברווחי טרגט נבעה מהמעבר ממוצרים בעלי רווחים גבוהים יותר כמו מכשירי מטבח וטלוויזיות למוצרי יסוד כמו מזון ומוצרי טיפוח.
למעשה, המרווחים התפעוליים שדווחו 5.3% במהלך הרבעון, צנחו לעומת 9.8% בתקופה המקבילה אשתקד ומתחת ליעד ארוך הטווח של החברה של 8%.
עלויות דלק והובלה גם פגעו ברווחים, כאשר ההוצאות על פריטים אלה צפויות כעת להיות "במיליארד דולר גבוהות השנה" ממה שהנהלת טרגט העריכה בעבר.
"לא צפינו את השינויים המהירים שראינו במהלך 60 הימים האחרונים", הצהיר המנכ"ל בריאן קורנל, והוסיף כי לטרגט יהיו "כמה מאותם אתגרים ברבעון השני"
"קמעונאים מתחילים לחשוף את ההשפעה של שחיקת כוח הקנייה של הצרכנים", הסביר פול כריסטופר,

ראש אסטרטגיית שוק גלובלי בוולס פארגו אשר חזה מיתון לקראת סוף השנה ותחילת 2023. "יכולת הצרכן ההוצאות נשחקות בקצב מהיר יותר ממה שהיה לפני חודש או חודשיים. אנחנו חושבים שהקצב הזה הולך להאיץ עוד יותר".

אחת הסיבות העיקריות לירידות הנוכחיות בשוק, זאת התפיסה שהמשק לא יוכל לשאת עליית הריבית מעבר ל-3% עם כלכלה צומחת ושוק מניות חיובי. כמו כן נפוצה התפיסה שרמות המינוף נמצאות ברמה כל כך גבוהות שאפילו עלייה קטנה בריבית תגרום להאטה חריפה בפעילות.

הרחבת נאט"ו
בהצטרפות לפינלנד במסעה האחרון להצטרף לנאט"ו, שברה שוודיה מדיניות של כמעט 200 שנה של נייטרליות צבאית שנוצרה לאחר מלחמות נפוליאון.
המפלגה הסוציאל-דמוקרטית הממשלת אישרה השבוע את בקשתה להצטרף לברית, אך הביעה הסתייגות מהצבת נשק גרעיני ובסיסים זרים על אדמתם.
בתגובה, הזהירה רוסיה כי פינלנד ושוודיה יתמודדו עם השלכות על החלטותיהן, "הן בעלות אופי צבאי-טכני והן בעלות אופי אחר", ואף ינתקו בתגובה את כל יצוא החשמל לפינלנד (אלה היוו כ-10% מהצריכה של המדינה באפריל).
"הבעיה העומדת על הפרק היא האם חוסר המערך הצבאי ימשיך לשרת אותנו היטב?" הכריזה ראש ממשלת שוודיה מגדלנה אנדרסון. "אירופה, שוודיה והציבור השוודי חיים במציאות חדשה ומסוכנת. אנו עומדים כעת בפני סביבה ביטחונית שהשתנתה מהותית באירופה".
דעת הקהל התנגדה בתוקף להצטרפות לנאט"ו עד הפלישה הרוסית לאוקראינה ב-24 בפברואר, ומאז התהפכות מוחלטת. סביר להניח שההתעצמות הצבאית תהיה טובה למניות כמו לוקהיד מרטין LMT ונורת'רופ גרומן NOC, על רקע עליות בהוצאות הביטחון.
כל 30 מדינות נאט"ו הנוכחיות הסכימו להוציא לפחות 2% מהתמ"ג שלהן על הגנה עד 2025
טורקיה, שהייתה חברה בנאט"ו מאז 1952, העלתה חששות לגבי הצטרפותן של שתי המדינות לברית, בטענה שהן תומכות במפלגת הפועלים של כורדיסטן PKK, אשר אנקרה מחשיבה כטרוריסטים.
טורקיה מאשימה במיוחד את שבדיה בכך שאינה עושה מספיק כדי לעצור את המימון והגיוס של PKK במדינה, ומגנה את פגישות הפוליטיקאים עם נציגי חמושים כורדים סוריים הקשורים ל-PKK שנלחמים בסוריה.
בעוד שהתלונות עלולות לסבך ולעכב את תהליך ההצטרפות, הבקשות של פינלנד ושוודיה עדיין צפויות לעבור את קו הסיום, אם כי עם ויתורים אפשריים שעשויים להיגרר מבעלי ברית נאט"ו.

מניות טוויטר TWTR היו שוב במרכז השבוע, כאשר מאסק אישר שהעסקה שלו ב-44 מיליארד דולר עבור הפלטפורמה לא יכולה להתקדם עד שיהיה לו יותר ברור כמה חשבונות מזויפים ושאכן הרף של 5% שטוויטר התחייבו אכן אמיתי.
המניה ירדה ל-36 דולר בשפל כאשר השלמת העסקה נראית יותר ויותר אי ודאית. למעשה, המניה איבדה את כל העליות שלה מאז 1 באפריל לפני שמאסק חשף את אחזקתו בטוויטר.
הציוץ האחרון: "20% חשבונות מזויפים/ספאם, פי 4 ממה שטוענת טוויטר, ויכול להיות *הרבה* גבוה יותר", כתב מאסק. "ההצעה שלי התבססה על כך שההצהרה של טוויטר הייתה מדויקת. מנכ"ל טוויטר סירב בפומבי להציג הוכחה של פחות מ-5%. העסקה הזו לא יכולה להתקדם עד שיעשה זאת".
"קמפייני הספאם המתקדמים ביותר הם מתוחכמים וקשים לתפיסה". כך צוטט בכיר בטוויטר "ההערכות מבוססות על "ביקורות אנושיות מרובות של אלפי חשבונות" שלא ניתן היה "לבצע חיצונית, לאור הצורך הקריטי להשתמש במידע ציבורי ופרטי כאחד (שאנו לא יכולים לשתף)."
מאסק צייץ אימוג'י של קקי בתגובה, והוסיף, "אז איך מפרסמים יודעים מה הם מקבלים תמורת הכסף שלהם? זה מהותי לבריאות הפיננסית של טוויטר".
האותיות הקטנות: מאסק לא יכול להתרחק באופן חוקי מהרכישה של 44 מיליארד דולר אלא אם יוכיח הפרת חוזה, שבמקרה זה תהיה מרוכזת סביב מידע מטעה (כמו גילויים על חשבונות מזויפים או בוטים).
אם מאסק פשוט יזנח את העסקה, טוויטר עשויה לתבוע אותו על מיליארדי פיצויים יחד עם גביית דמי הפרידה של מיליארד דולר שנקבעו בהסכם.
במקום זאת, נראה שהוא מנסה לשאת ולתת מחדש על ההשתלטות שלו על טוויטר, ואפילו העיר ביום שני כי מחיר נמוך יותר לא יהיה "בא בחשבון" לאחר שהעמיד את העסקה "בהמתנה זמנית".

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il