TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 7/3/22

שלום לכולם,

החוזים העתידיים אדומים, צפויה פתיחה שלילית

מדד ה VIX לא נרגע ועולה לרמת 34$

מסתמן ניסיון למנוע ממוסקבה גישה לארגון הסחר העולמי במאמץ מוגבר מוושינגטון "לבודד עוד יותר את רוסיה מהכלכלה העולמית". כמו כן ממשל ביידן מתקרב לאיסור על ייבוא ​​של מוצרי נפט ואנרגיה רוסיים. צריכת הדלק הרוסי בארה"ב זניחה יחסית אך מאוד משמעותית באירופה. מחיר הנפט ממשיך לזנק וזה מאיים להגביר את הלחצים האינפלציוניים.
חברות נאט"ו קונות כיום יותר ממחצית מ-7.5 מיליון החביות ביום של נפט גולמי ומוצרים מזוקקים שרוסיה מייצאת והמלאי כבר נמוך בארה"ב וברמות שיא נמוכות ב-OECD אירופה ואסיה.

המלחמה באוקראינה והסנקציות הרוסיות מאיימות על שרשרת האספקה ועלול להגיע למצב של הכפלת עלויות השילוח הימי. בדיקות מטענים הן כעת אחד השיבושים הגדולים ביותר לשולחים, מוודאים שלא מפרים את הסנקציות בנמלים באיחוד האירופי ובבריטניה.
חברות גם עוצרות את הפעילות עקב אי וודאות במים. לדוגמה, ספינה עמוסה בנפט גולמי או גז טבעי עשויה להיות כפופה לסנקציות ימים ספורים לאחר יציאתה למסע, מה שמשאיר את המטען תקוע והחברה תאלץ לספוג את העלויות.

המצב מחמיר עם סגירת המרחב האווירי, המהווה אלטרנטיבה מרכזית לים.
האיחוד האירופי, קנדה וארה"ב סגרו את שמיהם בפני ספקים רוסים, הסנקציות משפיעות עוד יותר על מסילת הרכבת הטרנס-סיבירית, אשר מעבירה סחורות מסין לאירופה דרך רוסיה.

בעיות כוח אדם: יורדי ים רוסים ואוקראינים מהווים אחד מכל שבעה מכוח העבודה של הספנות בעולם, לפי לשכת הספנות הבינלאומית. עובדים חיוניים אלה אינם ניתנים להחלפה בקלות.
גם תנועות הספינות בים השחור, נתיב יצוא סחורות מרכזי, הוקפאו מאז פלישת רוסיה לאוקראינה, ואיוש הנמלים הללו יהווה חשש ביטחוני מרכזי גם אם ייפתחו בעתיד הקרוב.

תאגידים מערביים נוספים מנתקים את הקשרים עם רוסיה:
חברות התשלומים ויזה V  ומסטרקארד MA השעו את הפעילות ברוסיה
כרטיסים שהונפקו על ידי בנקים רוסים לא יתמכו עוד על ידי רשתות התשלום בהתאמה וכרטיסים שהונפקו מחוץ לרוסיה לא יפעלו עוד במדינה.
אמריקן אקספרס AXP ופייפאל PYPL גם הודיעו כי ישביתו את הפעילות, שעות לאחר שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי קרא לחברות לגנוז את העסקים ברוסיה במהלך שיחת וידאו עם מחוקקים בארה"ב.

מבחינת שוק המניות הלחץ האינפלציוני אשר יגדל הוא הבעיה המרכזית, ועוד יותר מכך שהצעדים המתוכננים בעצם נוגדים את מה שצריך הפד לעשות במצב כזה - הורדת ריבית והרחבת המאזן. נראה אם יגיבו בזמן אם בכלל למצב החדש.

מבחינה טכנית חשוב לנו לראות השבוע שלא יורדים מ 4100 ושנסגור את השבוע מעל 4300 כדי להישאר אופטימיים על השוק לטווח הקצר והבינני. כמו כן מדד הפחד VIX מראה על שוק תקין כאשר הוא מתחת לרמת 25.

באחזקות בתיק - נזכיר שחשוב לשמור על הסטופים כדי לעצור הפסדים בעודם קטנים

יש לנו כרגע כמה החזקות טובות מאוד:

BG מתחום המזון והדגנים שמחירם מרקיע שחקים בימים אלו צפויה לפתוח חיובית מעל היעד שלנו
אפשר לקחת רווחים בפתיחה או לקדם סטופ ל 108.2$ להבטחת רווח.

USO תעודת הנפט - גם הרבה מעבר ליעד המקורי, לקדם סטופים כל הזמן - הכי נמוך 74.5$
מאוד סביר שהתמונה תשתנה כמובן שננסה לתזמן זאת, אך המחיר יכול לרדת ב 50% עד סוף השנה (ראינו תנודתיות גבוהה אפילו יותר מזה ב 2008)

שורט יוניליבר - UL  כמו BG תפתח בירידות שיגיעו מעבר ליעד -  לקדם סטופ לכיוון 45$ או לקחת רווחים בפתיחה

SVFD - למרות מצב השוק הקשה המניה בעליות, היעד שלנו עוד רחוק קדימה

FB  QCOM OPK - לשמור על הסטופים במידת הצורך, כרגע הולכות עם השוק הכללי


בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות


- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il