קתרינה קומפולי
יום רביעי, 17 ביולי 2024, 18:30 GMT+34 דקות קריאה
(בלומברג) - המניות קרובות לשיא של כל הזמנים. הפיגורים של השנה מצטרפים לעליה
עם זאת, מאחורי הקלעים, הדאגה הגוברת לגבי האופן שבו הצרכנים האמריקאים מחזיקים מעמד עומדת בדרכה של עלייה מתמשכת בהערכות המכירות והרווחים של וול סטריט, אות שעלול להיות מבשר רעות עבור שוורים בתוך האופוריה.
אינדיקטור שנצפה מקרוב למדד S&P 500 המכונה מומנטום עדכון אומדנים - מדד לשינויים כלפי מעלה ומטה בתחזיות האנליסטים ל-12 חודשים - נעצר לאחרונה לאחר שהיה חיובי הן להכנסות והן לרווח למניה במשך רוב השנה, בלומברג נתוני מודיעין מראים. המומנטום היה הגרוע ביותר עבור מגזר שיקול הדעת של הצרכנים ברבעון השני, עם תיקונים שליליים למכירות ולרווחים שעקפו את השינויים החיוביים במשך תשעה שבועות רצופים עד ה-5 ביולי.
זוהי מגמה מדאיגה הן עבור מניות צמודות לצרכן והן עבור השוק הרחב יותר כאשר עונת הרווחים של הרבעון השני מתגברת. חברות מנייקי בע"מ לדלתא אייר ליינס בע"מ ואפילו ענקית החטיפים והמשקאות הקלים PepsiCo Inc. כבר הזהירו מפני ביקוש רך יותר, ווול סטריט תחפש כל ראיה נוספת לכך שהצרכנים בולמים את הרכישות שלהם. אחרי הכל, כוחות ההוצאות של משקי הבית הם כשני שלישים מהכלכלה האמריקאית.
"צרכנים מודעים לאן הם הולכים להוציא", אמר אריק קלארק, מנהל תיקים ב-Accuvest Global Advisors. "אתה באמת צריך להבדיל מה אתה עושה כדי שצרכן יקבל חלק מהמוח שלו ויקח את חלק הארנק שלו. ואנחנו הולכים לראות את זה לא רק בדוחות, אלא אנחנו הולכים לראות את זה בהנחיה".
מדד S&P 500 Consumer Discretionary Index עקב אחרי השוק הרחב יותר בשנת 2024, והעליות שהוא רשם נבעו בעיקר על ידי Amazon.com Inc. מניות המסעדות היו אזור חולשה בולט של המגזר בשבועות האחרונים, עם Chipotle Mexican Grill Inc., Domino's Pizza Inc. ו-Starbucks Corp. בין הביצועים הגרועים ביותר של המדד החודש.
שירותי צרכנים כמו מסעדות הם אזור שכדאי לצפות בו בשבועות הקרובים, לפי אנליסטית ה-BI Wendy Soong, במיוחד אחרי רשתות כמו Starbucks ו-Yum! Brands Inc. דיווחה על תוצאות חלשות מהצפוי ברבעון האחרון. צרכנים מוציאים בזהירות רבה יותר, ומפעילי מסעדות נלחצים גם על ידי עלויות עבודה גבוהות יותר, אמר סונג.
אנליסטים של Evercore ISI התרחקו מהדירוגים השוריים שלהם בסטארבקס ויאם ביום שלישי, תוך ציטוט של תחזית מכירות רכה יותר למחצית האחורית של השנה ודאגה לגבי היחלשות הביקוש הצרכני בסין. מורגן סטנלי גם חזה שמפעילי מסעדות ידווחו על יותר החמצות מאשר פעימות ברבעון זה, ושהפרשנות שלהם על המגמות האחרונות תהיה "מושתקת".
אנליסטים מעריכים כי תוצאות הרבעון השני של חברות S&P 500 צריכות שיקול דעת יראו עלייה של 4.1% במכירות בהשוואה לשנה קודמת, מתחת לעלייה של 4.7% הצפויה למדד הכולל, כך עולה מנתוני BI.
מה שבטוח, נתונים שפורסמו ביום שלישי הראו שהמכירות הקמעונאיות בארה"ב, ללא השפעת מתקפת סייבר על סוכנויות רכב, עלו ביוני בשיעור הגבוה ביותר מזה שלושה חודשים. הדו"ח, יחד עם עדכון חיובי לחודש מאי, מצביע על כך ש"הצרכן האמריקני החשוב ביותר, על אף שהוא בעל אבחנה גוברת לגבי רכישות, ממשיך להוציא בקצב גמיש", לדברי קווינסי קרוסבי, אסטרטג עולמי ראשי ב-LPL Financial.
צמיחת הרווח של מגזר שיקול הדעת הצרכני צפויה לעלות על זו של S&P 500 לשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, כך עולה מנתוני BI.
קלארק ב-Accuvest מעדיף חברות צרכניות עם קונים וסועדים נאמנים, וכאלה שצוברים נתח שוק. Accuvest מחזיקה בחברות כולל אמזון, Costco Wholesale Corp. וצ'יפוטלה.
"השוק יישאר קצת יותר גבשושי מנקודת מבט של החזרות מכיוון שחלק מהמותגים פשוט מנצחים עם הצרכנים", אמר.
סנדי וילרה, מנהלת תיקים ב- Villere & Co., נזהרת מהתחזית עבור צרכנים בעלי הכנסה נמוכה, אשר מתמודדים עם עלויות שכר דירה גבוהות, בנוסף למחירים גבוהים יותר עבור מוצרים חיוניים אחרים כמו מצרכים. בינתיים, צרכנים אמידים יותר נוטים להיות בעלי בתים הנעולים בריביות משכנתא נמוכות, והם נהנים מההערכה בשוק המניות. אחת מההחזקות הנוכחיות של Villere היא On Holding AG, שאותה הוא אוהב בין היתר בגלל שנעלי הספורט שלה מושכות לקונה ברמה הגבוהה ביותר.
מה קורה בארה"ב?
סקירה שבועית והודעות מתפרצות על הנעשה בארה"ב
ומשפיע על ת"א מופיע רק בפורום HRT23 !
בפורום של HRT23 מופיעות הנחיות לבניית אוכפים לגשרים במעוף שמצליחים ב90% מהמקרים
חובה להיכנס לפורום HRT23 לפחות פעם ביום
אין לראות באמור לעיל משום עצה ו/או המלצה לפעילות כלשהי בניירות ערך.