פרוספר ג'וניור באקיני, השוטה המוטלי
יום ה', 6 ביוני 2024, 13:00 GMT+34 דקות קריאה
עונת הרווחים יכולה להיות תקופה סוערת בוול סטריט. חברות מסוימות מרשימות מספיק את המשקיעים כדי לראות את המניות שלהן נוסקות, בעוד שאחרות זוכות לתגובה הרבה פחות נלהבת - ולפעמים אפילו קטסטרופלית ממש - מהשוק.
מומחית המסחר האלקטרוני Shopify (סימול: SHOP) הייתה בקבוצה האחרונה במהלך עונת הרווחים האחרונה, ונכון לכתיבת שורות אלה, המניה ירדה ב-24% עד כה. עם זאת, אין מה לדאוג למשקיעים לטווח ארוך; החברה נותרה בחירה מוצקה לטווח ארוך. בואו לגלות למה.
תוצאות הרבעון הראשון של Shopify
הרווחים של Shopify ברבעון הראשון נראו הגונים על פני השטח. הכנסות החברה בסך 1.9 מיליארד דולר עלו ב-23% משנה לשנה, קצב צמיחה זהה לנפח הסחורה הגולמית שלה, שהגיע ל-60.9 מיליארד דולר לתקופה. הרווח הגולמי של Shopify נחת על 51.4%, לעומת 47.5% שדווחו בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, Shopify לא הייתה רווחית. היא דיווחה על הפסד נקי למניה של 0.21 דולר, בהשוואה לרווח נקי של 0.05 דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
המשקיעים התעלמו מהאדום בשורה התחתונה של Shopify במשך זמן רב מאז השורה העליונה שלה גדלה כל כך מהר. אבל דברים השתנו; חלפו מזמן הימים של צמיחה בכל מחיר. בסביבה זו של ריבית גבוהה יותר - לפחות גבוהה ממה שהיו ברוב העשור הקודם - משקיעים מעדיפים לשים את כספם בחברות רווחיות באופן עקבי. זו בעיה עבור Shopify, שההכנסות שלה לא צומחות כמעט מהר כמו פעם.
המצב יחמיר במהלך הרבעון השני מכיוון ש-Shopify צופה צמיחה בשורה העליונה משנה לשנה בבני הנוער הגבוהים. הערכת השווי של החברה רק מחמירה את הבעיה.
גם לאחר הירידה האחרונה שלה, יחס המחיר-למכירות קדימה (P/S) של Shopify הוא כמעט 9; הטווח המוערך בחסר הוא בדרך כלל מתחת ל-2. Shopify נראית יקרה, ללא ספק. האם יש סיבות טובות לקנות את המניה?
מה אופק ההשקעה שלך?
מלאי Shopify לא מתאים לכולם. ברור שאין מה לראות למשקיעי דיבידנד. Shopify לא משלמת כלום. למשקיעי ערך, כנראה שגם המניה לא כל כך אטרקטיבית. עם זאת, עבור משקיעים בעלי אוריינטציה צמיחה שמתכוונים להחזיק במניות החברה לפחות חמש שנים, החברה נראית כמו קנייה חכמה, במיוחד בהתחשב בירידה של 24% מאז תחילת השנה. הבה נבחן שלוש סיבות לכך.
ראשית, Shopify ביצעה כמה שינויים ותיקונים בעסקים שלה בשנים האחרונות שאמורים לאפשר לה להשיג רווחיות עקבית הרבה יותר מהר ממה שהיא הייתה עושה אחרת. במיוחד, החברה מכרה את עסקי הלוגיסטיקה היקרים והנמוכים שלה. שנית, Shopify מיישמת יוזמות שונות - במיוחד מאמצים המופעלים על ידי בינה מלאכותית (AI) - שאמורות לעזור לשפר את הפרודוקטיביות של הסוחרים בפלטפורמה שלה.
בשנה שעברה השיקה החברה את Shopify Magic, חבילת כלים מבוססי בינה מלאכותית. עזרה לסוחרים לעשות דברים כמו לכתוב תיאורי מוצרים מקל על חייהם, מה שבתורו מושך יותר סוחרים לפלטפורמה של Shopify. יש עוד הרבה מקום לצמוח מכיוון שתעשיית המסחר האלקטרוני תתרחב במהירות עד סוף העשור. שלישית, Shopify מרוויחה מעלויות המעבר.
תארו לעצמכם שאתם מבזבזים אינספור שעות בבניית חלון ראווה מקוון מותאם אישית, שילוב פונקציות שונות שרק Shopify מציעה הודות לחנות האפליקציות שלה עם אלפי אפשרויות, למשוך לקוחות דרך כל פלטפורמות המדיה החברתית הגדולות, ולבנות מותג בולט ששוק היעד שלכם מתחיל לזהות. לאחר ביצוע כל זה, מעבר לאחד מהמתחרים של Shopify יהיה מסוכן.
למרות שזה בר ביצוע, הפעולה מסתכנת בשיבוש הפעילות היומיומית של העסק. ולהתחיל מאפס זה לא בא בחשבון. עלויות המעבר הגבוהות של Shopify מעניקות לה יתרון תחרותי רב עוצמה: ככל הנראה, המניה תישאר מובילה בנישה שלה בתחום המסחר האלקטרוני לזמן מה. לכן הוא שווה לפחות קצת פרימיום, לדעתי. אולי היא נסחרת כרגע בפרמיה גבוהה מדי, אבל בעוד חמש שנים או יותר, זה לא משנה הרבה.
Shopify ממוקמת היטב לספק תשואות מנצחות בשוק בטווח הארוך, בדיוק כמו מאז ההנפקה שלה ב-2015. לכן המניה היא קנייה חכמה..
מה קורה בארה"ב?
סקירה שבועית והודעות מתפרצות על הנעשה בארה"ב
ומשפיע על ת"א מופיע רק בפורום HRT23 !
בפורום של HRT23 מופיעות הנחיות לבניית אוכפים לגשרים במעוף שמצליחים ב90% מהמקרים
חובה להיכנס לפורום HRT23 לפחות פעם ביום
אין לראות באמור לעיל משום עצה ו/או המלצה לפעילות כלשהי בניירות ערך.