הפוך לדף הבית | כלים לבעלי אתרים | תכנה לניתוח טכני | פורומים | חיסכון בעמלות מסחר | מניות מומלצות | אודות טלנירי | צור קשר |
ברור שההפחתה היא לא בגלל השליטה (איזו טענה היא זו?), אלא דיסקאונט החזקות. אלא, שאני טוען שזה צריך להיות נכון רק לחברות שמחזיקות "סתם", לא בגרעין שליטה. כי על החזקה בגרעין שליטה צריך לתת פרמיה. שתי סיבות בדרך כלל לגישה של דיסקאונט החזקות: האחת מה שכתבתי למעלה שאם ימכרו ימכרו בלחץ אז בפחות ממחיר השוק (וזו טענה שלא רלוונטית לדעתי לדלק בשום תסריט נורמלי). והשנייה - שלחברת האחזקות יש בעצמה הוצאות (מימון+מטה). אלא, שבמקרה של דלק ההוצאות האלה בטלות בשישים לעומת הערך הכלכלי של השליטה המוחלטת, ללא עוררין, בחברות הבנות. זה אולי כמה עשרות מיליונים בודדים, לעומת פרמיית השליטה שנמדדת לדעתי במיליארדי שקלים (כפי שראינו עם הצעת הרכש של ניו מד). הכי מצחיק, שיש מודלים שגם מורידים הוצאות מטה וגם עושים דיסקאונט. אני טוען, שהיה"שים של ניו מד שווים יותר אצל דלק מאשר לשוק. והמניות של איתקה שוות לדלק יותר מאשר לשוק. והמניות של מהדרין שאצל דלק שוות יותר מאלה שבשוק. בגלל גרעין השליטה. לכן כשעושים שווי נכסי נקי לדלק - לא זו בלבד שלא צריך להוריד דיסקאונט של חברת החזקות, אלא צריך לתת פרמיה על מחיר השוק לאחזקות שלה. כל הכתוב הוא דעה אישית שלי ולא ייעוץ. לתשומת לב: לפעמים אני כותב דברים בציניות. |
טלנירי אישי | סגור |
---|
התיק שלי | ההתראות שלי |
---|
באמצעות מערכת תיק המניות של טלנירי ניתן לנהל מספר תיקי השקעות ומספר תיקי מעקב.
תצורת תיק ההשקעות מאפשרת לך לעקוב אחרי השקעותיך האמיתיות ו/או לנהל תיק וירטואלי.