TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

הכירו את עולם ההשקעה בנדל"ן- מה חשוב לדעת?

הכירו את עולם ההשקעה בנדל"ן- מה חשוב לדעת?


בשנים האחרונות שוק הנדל"ן הפרטי בישראל רותח והמחירים מאמירים שחקים. מצב זה, יוצר בקרב המשקיעים אשר ראו בשוק הנדל"ן הפרטי כאפיק השקעה בטוח ומכניס, ספקות באשר למהות הרווח שיוכלו לקבל מהשקעה כזו ושולח אותם לחפש אלטרנטיבות חדשות להשקעה.
אסף סוזנה | 18/5/16, 00:00
אז מה אופציות ההשקעה הפוטנציאליות שעומדות בפני משקיעים? ב
בורסה ניתן להשקיע במניותקרנות נאמנות, אג"ח או
תעודות סל
וכולם כמובן מהארץ או מחו"ל. מבחינת נכסי דלא ניידי
(נדלן עסקי בשם הפחות רשמי) ניתן למנות את הקרקעות, מחסנים להשכרה, משרדים להשכרה ושטחי מסחר באופן כללי (כמו למשל מרכזי קניות כושלים),
וכמובן דירות להשקעה. מה היתרונות והחסרונות של כל השקעה כזו? הנה פירוט קצר.

קרקעות ודירות להשכרה


מדובר בשתי השקעות הפוכות זו לזו. בעוד השקעה בדירה להשכרה היא לרוב מיידית ומלווה ברווח מיידי, הרי שהשקעה בקרקע היא השקעה לטווח ארוך מאוד שלרוב את פרייה רואים כעבור מספר שנים. בנוסף, בעוד שמחירי הדירות הולכים ומאמירים בשנים האחרונות, מחירי הקרקעות נשארים יציבים למדי וזהו יתרון חשוב של השקעה זו. יחד עם זאת, בתקופה שעד הפשרת הקרקע, בעליה לא יראו ממנה שום רווח בעוד בעלי דירה מתחילים להרוויח כבר תוך מספר חודשים עם מציאתו של שוכר לדירה. חסרון נוסף, שיש כיום לדירות או שהשוק נמצא ברף המחירים העליון ביותר שלו, ומשבר הכי קטן בשוק עלול לגרום לנפילות רווח משמעותיות גם במחיר הנכס עצמו שיתקבל בעת מכירה כעבור מספר שנים וגם בסכום שניתן יהיה לבקש בעבור השכירות בדירה.

השקעה במכשירי שוק ההון השונים

שוק ההון מציע מבחר לא קטן של מכשירי השקעה לטובת המשקיעים הרוצים ליצור לעצמם תזרים מזומנים. בין המכשירים ניתן למנות את המניות שלמעשה מתנהגות בהתאם לבורסה. כאשר זו עולה הרווח בצידן גבוה מאוד, כאשר זו יורדת, הן מתרסקות יחד איתה. מדובר במכשיר פיננסי ריווחי רק למי שמתמצא בו מספיק ומבין את חוקיות השוק ובכך גם יתרונו וגם חסרונו. למי שמחפשים נתיבי השקעה סולידיים יותר מומלץ לבדוק את אופציית תעודות הסל או קרנות הנאמנות שלעיתים אפילו מחקות האחת את השנייה. כמובן שגם באלו ניתן למצוא קרנות הצמודות לבורסה, הפוכות מן הבורסה או שאינן קשורות אליה. בניגוד לקרקעות ולדירות שלרוב נהוג ונוח יותר לקנות אותם בארץ, השקעה במכשירי שוק ההון הגלובליים הוא קל יותר וניתן להעשות כמעט בלחיצת כפתור דרך חשבון הבנק האינטרנטי של המשקיע. כאמור החסרון העיקרי של כל הכלים הללו, הוא הצורך המתמיד ויומיומי במעקב אחריהם והיכולת הנפשית לעמוד במפלות כספיות כבדות בזמנים מסויימים ולהמתין עד שהשוק יתייצב בחזרה למדדים עליונים.

משרדים ושטחי מסחר להשכרה

בניגוד לדירות וקרקעות שבהן יש צורך להמתין או לחפש שוכרים, כאשר קונים שטח מסחרי להשכרה או משרד, לרוב אלו מגיעים עם "הדייר" כבר בפנים. אם המשרד שקניתם אינו מאוכלס, ובדקתם היטב את מקום הקנייה ומדובר במקום מרכזי ומבוקש, ככל הנראה לא תהיה לכם בעיה לגייס משכיר חיש מהר. הוסיפו לכך את העובדה שכמעט לכל בניין משרדים כיום יש חברת ניהול ואחזקה משלו ותקבלו הרבה פחות כאבי ראש ביחס להשקעה בדירה למגורים שם אתם כבעלים מחוייבים לתקן ולסדר כל נזק ולדאוג לתקינות. יחד עם זאת, אחוז הנוכלויות בתחום זה של משרדים להשכרה הוא בין הגבוהים ביותר ומומלץ להכיר את השוק לעומק בטרם קופצ
ים ראש לתוכו. כמו כן, קחו בחשבון כי באזור בו יש עשרות בנייני משרדים מחיר המשרד עצמו יעלה ומחיר השכירות בהכרח יהיה תחרותי מאוד ולא תוכלו להשיג מקסימום רווח על השכירות.
27/6/16
1. מה עם סיכון, מה עם ניהול, מה עם מימון. - פוני יער
אני לא מבקר לרוב כתבות. אבל כתבה על נדל"ן בלי להזכיר את שלושת המילים האלה היא רדודה וריקה מדי.

היתרון העקרי בנכסי נייר היא חוסר בחסמים. אתה יכול לקנות מנייה ויש לה אותה מייד במחיר זול, אתה לא צריך לנהל את הנכס, לנקות לתקן, למצוא שוכרים/ןקונים, לפנות שוכרים בעייתיים, ולהתמודד עם מחיר כניסה ראשוני גבוה, וצרכי מימון והלוואות.

כמובן נייר ערך יכול לעבור ירידות ותספורות ולאבד את כל הערך. ונדלן לרוב לא מאבד יותר מדי עשרות אחוזים.

בקניית דירה לרוב אתה קונה נכס בטוח. אבל בקרקעות. אתה יכול ליפול עמוק כמו הלקוחות של חברת אדמה. שקנו קרקע חקלאית ואכלו אותה בענק.
[סגור תגובה]

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:




- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il