TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

סלקט ביומד

סלקט ביומד


סלקט ביומד היא חברה צעירה אשר פעילותה התמזגה לא מכבר לשלד הבורסאי טי אר אף. גרעין פעילותה מצוי במיון תאי גזע על סמך פונקציונאליות התאים. מטרתם העיקרית היא ניקיון תאי הגזע מגורמים אשר יכולים לערער את המערכת של המושתל. חברת סלקט מובלת ע"י המנכ"ל ד"ר שי ירקוני שלו יש ניסיון עשיר בחברות ביוטכנולוגיה.
etko inc | 4/4/14, 16:05
סלקט ביומד היא חברה צעירה אשר פעילותה התמזגה לא מכבר לשלד הבורסאי טי אר אף. גרעין פעילותה מצוי במיון תאי גזע על סמך פונקציונאליות התאים. מטרתם העיקרית היא ניקיון תאי הגזע מגורמים אשר יכולים לערער את המערכת של המושתל. חברת סלקט מובלת ע"י המנכ"ל ד"ר שי ירקוני שלו יש ניסיון עשיר בחברות ביוטכנולוגיה. איתו בצוות כמדען ראשי מצוי ד"ר נדיר אשכנזי שהיינו רופא בכיר וכן משתיל מח עצם ומוביל דעה בתחום תאי הגזע. יו"ר החברה היינו נוריאל צ'וריצ', אשר השקיע רבות בחברה. בנוסף מצויים פרופסור דב ציפורי ממכון וייצמן וכן ד"ר סוזן אלפרט.
אז על מה מתבססת הטכנולוגיה של סלקט? סלקט רוצה ליצור ערכת מדף אשר תכיל בתוכה שורה של חומרים משריי אפופטוזיס (מוות תאי מתוכנן) אשר יגרמו לנטרול מירב התאים המביאים לערעור מערכת החיסון והפעלת מערכות הדחייה של המושתל. למעשה, הערכה תשאיר באופן יחסי, יותר תאי גזע, תאים פרוגניטורים ותאי T התומכים בקליטת השתל ובפעילות ישירה כנגד הגידול. בעצם התהליך יעבור מתהליך הלוקח יומיים במעבדות לתהליך הלוקח כמה שעות. זה מוזיל את העלויות מכיוון שיזדקקו רק לשני צעדים לקבלת התאים להשתלה, דבר המוריד את הצורך במעבדה מתוחכמת וכמובן תורם להצלחת ההשתלות.
ערכת הברירה מכוונת להיותה מוצר להפקת תאי גזע, מיועדת להיות מוצר מדף רפואי (medical device). החברה מכוונת בשלב זה לשוק השתלת מח עצם בטיפול לאוקמיה מיאלואידית חריפה (AML) ובלאוקמיה מיאלואידית כרונית (CML). על פי התוכנית, בערכה יתבצע הליך ברירה אפקטיבי ללא תאים מזיקים וסיבוכים. אם פרוצדורה זו תצליח הריי ניתן יהיה לעבור גם לפרוצדורות במחלות שאינן מסכנות חיים בשלב הנוכחי. ניתן להגיד כי הערכה הזאת תוכל לשמש לא רק במחלות אלא גם תוכל להימכר למעבדות מחקר ולכך לא דרושה פרוצדורה ארוכה. לכן, אני רואה אפשרות שתוך שנתיים תוכל במידה של הצלחה למכור ארכות למעבדות מחקר לפחות. אומנם אלו המטרות הנוכחיות אבל לטכנולוגיה של סלקט יכולות להיות עוד שימושים. היות ומדובר בערכה של ברירת תאים, ייתכן וחברות המייצרות תאי גזע יאמצו את הטכנולוגיה של מיון התאים. יש לזכור כי המיון הוא קצר משמעותית ממה שיש היום. לכן אין לשלול אפשרות של הסכמים עם חברות תאי הגזע הגדולות.
לחברת סלקט יש מתחרות בתחום ברירת תאי הגזע, בין הבולטות שבמתחרות מצויות Baxter, Cytori ו- MACS miltenyi biotec, אך חברות אלו משתמשות בביומרקרים ואילו סלקט מתבססת על הפרדה לפי פונקציונאליות התאים. לכן, התחרות בעצם היא על יעילות ההפרדה ולהערכתי עם הייחודיות בתחום יכולה לבדל את עצמה מהמתחרות או להיות מטרה לרכישה ע" החברות הנ"ל. הערכה זו מתבססת על שווי שוק המטרה של GvHD לבדה שצפויה ב-2018 להיות כ-600 מיליון דולר. בנוסף לנתון זה, שווי שוק השתלות מח הוא גדול כפי שמתבטא בטבלה המצורפת (נלקחה ממצגת החברה). כמובן שווי שוק המטרה אינו מעיד על הכנסות עתידיות, אך מראה את הפוטנציאל של המוצר.

מה הערך המוסף בסלקט, ידוע שהניסויים המוקדמים הראו שהערכה מסירה את הרעילות מהתאים. בנוסף נמצא כי שימוש בערכה הראה החלמה מלאה בניסויים בסוכרת מסוג 1 (סוכרת נעורים). תחום הסוכרת היינו אחד התחומים החמים בביומד ולכן אני מצפה לשמוע עוד על המחקר בתחום זה. עוד תחום שבו מתעתדת סלקט להיכנס היינו תחום השתלות הלב שהראו שרידות גדולה בחיות מעבדה. עוד תחום הוא שתל עור שבו הראו שיפור בקליטת השתל. למעשה סלקט יכולה להיכנס להרבה תחומים בתחום ההשתלטות ובזה החוזק של החברה.
תוכנית החברה להתפתחות עיסקית היינה מאוזנת, התוכנית המיידית היינה השלמת הניסויים הפרי קליניים, השלמת פיתוח הערכה, קבלת אישורים רגולטורים להתחלת ניסויים, קבלת אישורים למכירת המוצרים באירופה וארה"ב, החבת הפטנטים וכמובן שיווק ומכירת ע"י חתימה עם קונצרניים גדולים בחו"ל. יש לזכור שהחברה עדיין בשלבי הפיתוח אבל היות ומדובר במוצר שיוגדר כ- medical device הרגולציה יותר מקלה. אך עדיין יש סיכון בגלל שאנו בשלבים הראשונים של החברה. נכון להיום לחברה יש מספיק כסף לרבעון עד שני רבעונים לפני שתצא להנפקה אשר צפויה להיות קטנה. אם יידעו לשמור על המשקיעים שלהם מפני דילולים מיותרים ע"י הנפקת זכויות אני מאמין שמשקיעים אלו יראו נחת בשנים הקרובות. למעשה רוב הסיכון בשלב זה מצוי שם, בניהול החברה ואני כולי תקווה שאכן סלקט תצליח לשמור על משקיעיה.
לאחרונה, נחתמו הסכמים לשיתוף פעולה לבניית הקיט וכן צורפו מספר מנהלים. לעניות דעתי, החברה מתקדמת בכיוון הנכון ואני כולי תקוה שתצליח.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:




- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il