TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

הסאגה הלא גמורה בחברת טבע

הסאגה הלא גמורה בחברת טבע


מה לא נאמר עדיין על ספינת הדגל של הכלכלה הישראלית והבורסה הישראלית – טבע? החברה עוברת מזה חודש לינץ' ציבורי ותקשורתי שאני אישית לא זוכר כמותו שנים רבות. בין אם אתם נוטים לצדד בעובדים ובין אם אתם בצד המשקיעים תסכימו איתי שטבע חזקה היא אינטרס של כולם.
מרטין | 1/11/13, 11:11


מה לא נאמר עדיין על ספינת הדגל של הכלכלה הישראלית והבורסה הישראלית – טבע? החברה עוברת מזה חודש לינץ' ציבורי ותקשורתי שאני אישית לא זוכר כמותו שנים רבות. בין אם אתם נוטים לצדד בעובדים ובין אם אתם בצד המשקיעים תסכימו איתי שטבע חזקה היא אינטרס של כולם.


חברת טבע עוברת תקופה קשה של טלטלות בצמרת הפנימית של החברה, איומים על תרופת המקור המהווה את עיקר ההכנסות (הקופקסון) מבחוץ וכל זאת כשברקע נשמעות קריאות רמות בטונים אגרסיביים במיוחד הן מצד פוליטיקאים רבים והן מצד עובדי חברה ממורמרים ונציגיהם. המשעשע בכל זה הוא שאם כך נראית טבע כשהמצב בדוחות מצוין אזי איך יראו פני הדברים אם (או יותר נכון כש...) יראו דוחות פחות טובים.


המנכ"ל ש"התפוטר" / עזב ג'רמי לוין לא יישר קו עם המשקיעים ולכן ככל הנראה הראו לו הדרך החוצה. לעניות דעתי, בצמרת טבע מחפשים היום מנכ"ל שהוא גם קוסם. מחפשים שם מנכ"ל שידע לעמוד מול צמרת האוצר, עופר עיני, העובדים – בכך ירצה את רצון המשקיעים לצמצום גדול בהוצאות. יחד עם זאת מחפשים בטבע את המנכ"ל שיהיה לו את החזון להוביל את טבע לשנים הבאות תוך קביעת מדיניות ברורה בקשר לעתידה של החברה, בעיקר בנושאים הבאים: תוכנית הרכישות העתידית, בחירה בדרך הגנריקה (תרופות שפג תוקף הפטנט שלהן) או האתיות (פיתוח תרופות מקור), או אולי שילוב בין השניים.


בכל מקרה, ועל כך יסכימו איתי ככל הנראה כולם, טבע חייבת לעשות רענון כללי בכל הקשור לדרך פרסום הידיעות שהיא משחררת לתקשורת. סביר להניח שטבע לא היתה מקימה עליה ציבור שלם אם לפי כחודש (ימים ספורים לפני פרסום תכנית הפיטורים) היא היתה מפרסמת תוכנית התייעלות רב שלבית ובראשה קיצוץ של כ-5% בשכרם של העשירון העליון של עובדי החברה (הבכירים). העובדים היו בולעים את הצפרדע מתוך הבנת המציאות ומתוך הכרה בבעיות ורק לאחר מכן היתה מפרסמת את תוכנית הפיטורים תוך שהיא נוקבת במספר העובדים המדויק של המפוטרים בישראל (ורצוי מספר מצוצמם ככל האפשר ובשילוב עם תוכנית פרישה מוקדמת - מסודרת). אם הדברים היו נעשים באופן הזה יש להניח כי הציבור היה מקבל את הדברים בהבנה ולא מתקומם, מנהיגות הנהלת החברה לא היתה מתערערת, יתכן כי הפרישה/פיטורים של מנכ"ל החברה היו נמנעים ואמינות החברה בעיני המשקיעים לא היתה נפגעת כפי שהיא נפגעה.


בטבע יאמרו על כל מנכ"ל שימונה (או מונה בעבר) שמצפה לו דרך רצופת אתגרים. לאמיתו של דבר, המנכ"ל הבא של טבע אמור להיות "סופר-מן" משום שטבע באמת ניצבת כעת בצומת דרכים מהחשובות שידעה. אם תדע טבע לצלוח דרך זו נקבל כולנו טבע משודרגת וחסינה יותר אך אם לא – טבע תהפוך לעוד חברה חלשה ומוכה עם עבר מפואר ועתיד לוט בערפל.


נכון לרגע זה הסאגה סביב טבע לא גמורה וממש לא פתורה אך יתכן והשקט ישוב תוך מספר ימים (מאוד תלוי במינוי המנכ"ל החדש). בימים הקרובים אנליסטים סביב העולם ינסו לנתח את עתידה של טבע, להעניק המלצות או לחתוך אותן. למען האמת אין בטבע כל שינוי מהותי עם או בלי ג'רמי לוין (נכון לכתיבת שורות אלו) כך שכל שינוי בהמלצות יהיה יומרני. יתכן ופרסום דוחותיה של טבע מחר ישפוך מעט אור על עתידה של טבע ויוכל לסייע לאנליסטים השונים וליתר המשקיעים במניה לקבל החלטות מושכלות יותר.


לאתר Best trader לחץ כאן


 


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:




- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il