TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

1000$ ביום - יומנו של מסטר אופציות - מסחר יומי חלק א

1000$ ביום - יומנו של מסטר אופציות - מסחר יומי חלק א


מסחר יומי - למקצוענים בלבד אבל גם אתם יכולים להיות כאלו, אל תמהרו להשקיע שם את כספי הפנסיה, אבל אפשר להתחיל בקטן ולהצליח בגדול
economist99 | 15/7/13, 07:46
במאמר שפירסם המגזין פורבס בשנת 2012 נטען כי מסחר יומי הוא מתכון לאסון למי שמתכוון לסחור בכספי הפנסיה שלו. הרשו לי להסכים – מסחר יומי אינו מתאים לכל אחד והוא טומן בחובו המון מתח ועצבים לסוחר הלא מיומן שעשוי לגלות שינוי דרמטי בחשבון – אולם בכיוון הלא נכון.

גם בתוך המסחר היומי יש נישות שונות של רמות סיכון. כך, שיטת המסחר שלי שמשלבת מסחר יומי ומסחר באופציות עשויה להוביל אתכם מהר מאוד להתקף לב, אם תשקיעו בה את כספי הפנסיה או כל סכום גדול אחר.

מסחר יומי, כמו גם מסחר באופציות חשופות, מיועד לסוחרים הטובים ביותר, אלו שיודעים לרכוב על המגמה, לתת לרווח לזרום ולחתוך הפסדים כשהם קטנים. הללו יהנו מתשואות מרשימות בפרקי זמן קצרים ואם ידעו לנטרל רגשות ולשלוט היטב בטריידים – יוכלו לנצח ובגדול בשוק ההון.

נטרול רגשות ופסיכולוגיית מסחר שלילית קריטיים ביותר במסחר זה. כמו כל סוחר שהצליח לבסוף גם אני הפסדתי אלפי ועשרות אלפי דולרים בדרך להצלחה הרציפה והיציבה.

אני סבור שבתחום זה, לכל סוחר, יהיו בהתחלה הפסדים רבים וכבדים. למי שאין את אורך הרוח ללמוד במסחר יומי את כספי הפנסיה שלכם, או כל כסף יקר אחר שמיועד לטווח הארוך. הגדילו בהדרגה את הסכום בו אתם משקיעים/סוחרים – בהתאם לתוצאות ארוכות הטווח שלכם.

ובכל מקרה, השקיעו רק סכום כסף שאתם יכולים להרשות להפסיד מבלי שאחר כך לא תשנו בלילה במקרה הטוב, או לא יהיה לכם עם מי לישון בלילה במקרה הפחות טוב.
בכמה כסף אפשר להתחיל?

אפשר להתחיל ולסחור בחשבונות ברוקר אמריקניים עם 2,000$. למסחר יומי צריך 25,000$, אבל לא מדובר על סכומים בלתי סבירים לסוחר שרוצה לבנות קריירה בתחום. תחשבו על כל עסק שהייתם מקימים. האם הייתם נכנסים לשותפות בבניית עסק חדש או רכישת קיים בכ-90,000 ₪? נשמע פתאום לא כל כך הרבה כסף ליזמות.

ופה היזמות היא אתם. בהמשך למאמר הפתיחה שלי – הנכס שמניב במסחר יומי הוא היכולת שלכם לזהות נכון הזדמנויות אדירות בטווחי זמן קצרים בשוק ההון, שיניבו לכם עשרות אחוזי תשואה ביום.

זה לא יקרה תמיד ויהיו גם אכזבות, אבל תוך מספר חודשים בלימוד מאסיבי ורציני ניתן להגיע לתוצאות מרשימות. ובמיוחד כשלומדים לנהל את הצד הקשה יותר – צד ההפסדים. אם אתם לא מאמינים שאפשר לייצר בעקביות רווחים של עשרות אחוזים ביום – אז אל תאמינו. חובת ההוכחה היא עליי ונעשה את זה יחדיו בתקופה הקרובה.

השוק לא סימטרי והוא יודע לרדת מהר יותר ממה שהוא עולה. גם אנחנו לא סימטריים בגישתנו לרווח והפסד ולפעמים אנו ממהרים לגרוף רווחים וכשאנחנו בצד המפסיד אנחנו "זורמים" עם ההפסד ומייחלים לשינוי, בניגוד גמור לצורך ההפוך: לזרום עם רווחים ולחתוך הפסדים.

במסחר יומי לא יהיה לנו הרבה זמן להתלבט. ישנו רווח מרשים – צריך להתחיל לממש, רצוי בחלקים, כדי לאפשר גידול נוסף שלו. ישנו הפסד ולו קטן – לחתוך לחתוך לחתוך.
באופציות זה ייכאב מאוד כי לפעמים תנודה קטנה במניה בכיוון הלא נכון מבחינתנו תפעיל לנו את הסטופ, וזה יהיה ניעור שנקלל עליו, כשנראה כמה דקות לאחר מכן שהמניה נעה באגרסיביות ליעד שלנו ואנחנו בחוץ. אבל זה עדיף ממצב שבו נחתכנו בחמישים אחוזים בשעה ואנחנו מייחלים עדיין לתיקון.

פקודות המסחר המתקדמות של הברוקרים האמריקנים (ובקרוב נכתוב פוסט על הברוקרים הטובים ביותר) מאפשרות להגדיר מראש את יחס הרווח הרצוי לעומת ההפסד שאנו מוכנים לספוג. ככל שנחתור ליעד קיצוני יותר לטובת הרווח, הסיכוי לממשו קטן יותר הן בגלל המרחק הגדול יותר שהמניה צריכה לעבור ו/או בגלל הסטופ הקרוב של ההפסד. בכל מקרה יחסים שבין 1: 2 ועד 1:4 בהחלט קבילים ורצויים ואנחנו כל הזמן בשטח לשחק עם הלימיט המקורי. המניה לא עולה מספיק? נסתפק ברווח קטן ונברח מהר לפני שיום המסחר ייגמר. לא רוצים להישאר בלילה עם פוזיציות, למעט במקרים חריגים. כי אין סיבה לקבל את הגאפ של יום המסחר הבא – שעשוי להיות לרעתנו.

ואם המניה "טסה" ניתן להרחיק את הלימיט למכירה ברווח. רק אנא מכם אל תשחקו עם הסטופ במקרה של הפסד. מחקתי אלפי דולרים בפסיכולוגיית מסחר דפוקה, שבה כשכבר הייתי מופסד 20 או 30 אחוזים האמנתי שכבר הכל מתהפך לטובתי וכמובן שב-40 ו-50 אחוזים אני ממשיך להתפלל/או ממצע מחירים, ובסוף נמחק לגמרי.

חברים, בתור סוחר יומי בינוני ידעתי להרוויח בלי קושי רב 1,000-2,000 דולרים ליום. וכל זאת בסיכון של סכומים לא גדולים ובחשבון של פחות מ-30,000$. למסטר אופציות אמיתי נהפכתי רק ביום שבו ידעתי לחתוך הפסדים ולהרוויח בתוחלת בממוצע יותר ממה שאני מפסיד.
אם יודעים לנהל סיכונים בצורה מיטבית אנחנו יכולים להיות עם 30-40 אחוזים טריידים מרווחים מול 60-70 אחוזים טריידים מופסדים ועדיין להרוויח בשיטתיות.

זה פשוט כמו שזה נשמע - הסכום הממוצע של טרייד מרווח יהיה גדול פי כמה מזה של טרייד מופסד. אבל אם המצב יהיה הפוך או אפילו תוחלת הפסד ורווח זהים - מצבנו לא יהיה מזהיר. במצב זה אני צריך לפחות 50% הצלחה בטריידים שלי וקשה להסתמך על זה.

אז בוא נסכם ככה: אתם מרווחים רק באחד מתוך שלושה טריידים (איזה כיף מותר לטעות הרבה ולא מפחדים לטעות), אבל רווח גדול פה 3 מהפסד. הרווחתי פעם אחת 1500 והפסדתי פעמיים 500 בממוצע. מה התוחלת שלי? יש לנו 500$ רווח בתוחלת!
נניח שזה קורה פעמיים ביום, כלומר 2 טריידים מצליחים לנו ומניבים 3000$ רווח ועוד ארבעה מופסדים ואנחנו מנכים מהחשבון 2000$ והנה לנו 1,000$ ביום.

אז בסדר, יהיו ימים שלא נרצה לסחור או לא נוכל ויהיו ימים מופסדים והתוחלת תהיה רק 400$ ליום מסחר ונניח שסחרנו 14 פעמים בחודש. עדיין יצא לי 5,600$ רווח בחודש. נשמע לא רע.

אז רגע איך עושים את זה? איך מאתרים את ההזדמנויות הכי טובות ואיך בוחרים את האופציות המתאימות למסחר יומי? האם אני בכלל מתאים למסחר יומי? באילו כלים עלי להשתמש? באיזה ברוקר לפתוח חשבון? איך לומדים את זה בכלל? על כך בפוסטים הבאים.
שלכם מאסטר האופציות
אפשר לעקוב אחר חשבון הטוויטר העולמי שלנו (מעל 450 עוקבים, מכל העולם):
@economist99
אפשר לכתוב לנו:
Economist99@gmail.com






15/7/13
1. כתוב בהיר ומעניין - nir
אני בא מעולם ההשקעות לטווח הארוך, וסווינגים לכל היותר - ניסיתי מסחר יומי במשך כמה חודשים ונכוויתי חזק - לחתוך הפסדים, ולזרום עם הרווחים זו אכן אומנות הלחימה של להיות סוחר יומי.
תודה על השיתוף, אמשיך לעקוב.
[סגור תגובה]
15/7/13
2. המשך - nir
הקושי במסחר יומי, הוא להבין ולהגיב בזמן לשינויים - זה האתגר.
מצאתי שזה שוחק, ומעוות את היכולת שלי לקרוא נכון את המפה כשאני עסוק כל יום במסחר היומי.
יש לך עצה איך להמנע מהשחיקה הזו לאורך זמן?
[סגור תגובה]

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:




- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il