TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה
> > > הנצפים ביותר

הפחתת ארנונה לעסקים: באיזו עיר הכי משתלם להיות בית תוכנה?

הפחתת ארנונה לעסקים: באיזו עיר הכי משתלם להיות בית תוכנה?


סיווג בית תוכנה הוא אחד הסיווג המשתלמים בארנונה שכן הוא מציע הפחתת גובה הארנונה בשיעור של למעלה מ-50%. אילו רשויות מקומיות מציעות את התעריפים המשתלמים ביותר ואיך תוכלו להגדיל את הסיכוי לקבל את הסיווג הנחשק?
וינגרדיום לביוסה | 12/3/18, 00:00
בחלק מהרשויות המקומיות, תחת סיווג תעשייה ניתן למצוא סיווג עבור "בית תוכנה", "הייטק" או "תעשיות עתירות ידע". סיווג זה נועד לשכנע חברות הייטק להעביר את משכנן אל הרשות המקומית מתוך אמונה כי כך יוכלו ליהנות מאחת ההטבות הגדולות ביותר בתחום הארנונה - הפחתת ארנונה לעסקים בשיעור של למעלה מ-50%!

אילו רשויות מקומיות מציעות את תעריפי הארנונה הכי אטרקטיביים לבתי תוכנה? 


את התעריף הנמוך ביותר עבור סיווג זה, ישלם בית תוכנה שיקבע את משכנו במודיעין. שם גם מדובר בהפחתת ארנונה של כ-56% ביחס לסיווג משרדים, וגם בתעריף של כ-53 ש"ח למ"ר בלבד.  גם בראשון לציון סיווג ארנונה בית תוכנה יקנה למקבליו תעריף דו ספרתי, והפחתת גובה ארנונה משמעותית - כ-93 ש"ח במקום 271 ש"ח למ"ר של סיווג משרדים.

את ההקלה המשמעותית ביותר ירגישו בתי תוכנה שפועלים באזור מודיעין-מכבים-רעות ויקבלו את הסיווג. במקום לשלם על תעריף משרדים כ-386 ש"ח למ"ר, הם ישלמו כ-127 ש"ח למ"ר בלבד.


ומה לגבי תל אביב? אזור ההייטק של תל אביב ממוקם כולו באזור 1 שתעריף הארנונה שלו הוא כ-380 ש"ח למ"ר לפני הפחתת ארנונה לעסקים בשיעור של כ-56%. המשמעות היא שעסק שיזכה להנחה זו, ישלם סכום של כ-166 ש"ח למ"ר בלבד. לבתי תוכנה גדולים מדובר בחסכון מצטבר של עשרות אלפי שקלים בשנה.

איך מקבלים סיווג ארנונה מופחת לבית תוכנה?


אחת הטעויות שבתי תוכנה רבים עושים היא להגיש את הבקשה לסיווג ארנונה בית תוכנה לבד. על אף שהאופציה אכן קיימת, מכיוון שהיא מפחיתה את שיעור הארנונה משמעותית, היא לא מחולקת לציבור על נקל. הצו עצמו מגדיר בצורה מאד צרה מי עונה להגדרת בית תוכנה, ובעת הגשת הבקשה נבדקים הדו"חות הכלכליים של העסק, המבנה שלו (היחס בין אזורי הפיתוח מול אזורי המכירות, המנהלה, השיווק וכו'), ואף התוכן באתר החברה. נתונים שאינם תומכים בהיותו בית תוכנה שליבת הפעילות שלו היא ייצור תוכנה, יכולים לפסול אותו מקבלת הסיווג, גם אם בפועל ההגדרה מתאימה לו בדיוק.

על מנת להגדיל את הסיכוייים לזכאות לסיווג המיוחל, כדאי להגיש את המסמכים בזמן - לפני ה-31.3, ובסיועו של עו"ד ארנונה המתמחה בהפחתת ארנונה לעסקים.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:




- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il