TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה
> > > הנצפים ביותר

דנאל כ"א- דוח מצוין עם ציפיה להמשך דוחות חזקים

דנאל כ"א- דוח מצוין עם ציפיה להמשך דוחות חזקים


דנאל כ"א הינה חברה אשר עוסקת בשלושה תחומים- העסקת עובדים למען האוכלוסיה הסיעודית, כח אדם משאבי אנוש והפעלת מגוון סוגי מסגרות לאנשים בעלי צרכים מיוחדים. האסטרטגיה של דנאל כ"א היא למלא את נקודות התרופה של השיפור בתוחלת החיים וירידה בתמותה הן מבחינת הגיל הצעיר הזקוק לסיוע בצרכיו המיוחדים והן לקשישים אשר אינם מסוגלים להיות עוד עצמאיים. נקודת תורפה זו רק תלך ותגבר וקהלים אלו ממשיכים לגדול ולהזדקק לשירותי הסיוע מהסוגים שמציעה דנאל כ"א. עקב כך תוצאותיה של דנאל כ"א משביעות רצון לשנת 2013 וצפויות להמשיך ולגדול בשנת 2014.
ניר כהן1 | 23/3/14, 00:00
דנאל כ"א הינה חברה אשר עוסקת בשלושה תחומים- העסקת עובדים למען האוכלוסיה הסיעודית,  כח אדם משאבי אנוש והפעלת מגוון סוגי מסגרות לאנשים בעלי צרכים מיוחדים.

ההתקדמות הטכנולוגית לאורך השנים גרמה לעלייה בתוחלת החיים ולירידה בשיעורי התמותה בעולם המערבי כולל ישראל. הדור הקשיש מאריך חיים הודות לטיפול תרופתי,מעקב רפואי וטיפול טוב יותר. עקב כך הצורך בעובדים סיעודיים הולך וגובר.
בנוסף ההתקדמות הטכנולוגית גרמה לעליה חדה ביילוד תינוקות פגים בהצלחה אשר חלקם ישתייכו בהמשך לקטגוריית של אוכלוסיה מיוחדת. עוד סיבות לגידול בקטגוריית האוכלוסיות המיוחדות הינם אבחונים מאוד מוקדמים החל מגיל שנה,הרחבת הגדרת לקויות המכניסה לתוך קבוצת האוכלוסיות המיוחדות והגברת המודעות בקרב המגזרים שאינם ייחסו חשיבות או ידעו שילדיהם שייכים לקבוצה זו.

דנאל כאמור עוסקת בסיעוד והעליה בתוחלת החיים גורמת ליותר ויותר קשישים להזדקק לשירותיה.
לדנאל 34 סניפים ברחבי הארץ ובשנת 2012 טיפלה דנאל בכ 12350 מטופלים סיעודיים ובשנת 2013 עלה מספר המטופלים ל 13470 עליה של 9.1 אחוזים.
עם שיפור תוחלת החיים,מגמת הזדקקות הקשישים לשירותים סיעודיים צפויה להימשך ואף להתגבר.

דנאל כאמור גם עוסקת בתחום האוכלוסיות המיוחדות ובתחילת הרבעון השני לשנת 2013 רכשה מחצית מחברת בית אקשטיין וצפויה בהמשך לרכוש גם את החצי השני.
דנאל בעצמה ובאמצעות בית אקשטיין מטפלת במגוון אנשים בעלי לקויות קלות וקשות הזקוקים לסיוע בצרכים מיוחדים. לבית אקשטיין יש מעונות לחוסים, הוסטלים לאוטיסטים ובתי ספר למגוון אוכלוסיות מיוחדות.
בית אקשטיין יותר מהכפילה את הכנסותיה בשנים האחרונות וצפויה לתת משקל משמעותי להכנסותיה ורווחיה של חברת דנאל בעקבות הגידול באוכלוסיות המיוחדות כפי שציינתי בתחילת הסקירה.
דנאל אף מתכוננת להאיץ את אחיזתה בתחום זה באמצעות זכייה במכרזים שיפורסמו במהלך השנה הנוגעים להפעלת מסגרות לאנשים עם צרכים מיוחדים.

התחום השלישי של דנאל הוא כח אדם משאבי אנוש. תחום זה הינו די סטטי בשנים האחרונות ואף איבד נתח ממשקל הפעילות של דנאל. יחד עם זאת לאחרונה חל בו שיפור מבחינת הכנסות ודנאל הגדילה את אחזקתה בחברת בת הנקראת "נישה הייטק".
"נישה הייטק" נהנת ממוניטין מצוין וממוצבת כאחת מחמש החברות המובילות בתחומה.

                                     תוצאות כספיות

הביצועים הכספיים של דנאל בהחלט מרשימים  ולהלן תוצאותיהם

הכנסותיה של דנאל גדלו מ 709 מיליון ל 862 מיליון שקל. עליה של 21.6 אחוז.
חשוב לראות את המרכיבים שתרמו לגידול: בתחום האוכלוסיות המיוחדות הודות לבית אקשטיין חל גידול של 288.5 אחוזים, תחום הסיעוד גדל ב 7.7 אחוזים ותחום כח אדם גדל ב 5.2 אחוז.
יש לציין ולהזכיר שבית אקשטיין הצטרפה לדנאל רק במחצית השניה של 2013 כך שלמעשה בשנת 2014, מלוא ביצועיה יבואו לידי ביטוי על פני שנה מלאה  וזאת בניגוד לחצי שנה בשנת 2013.

רווחיה של דנאל גדלו מ 32.8 ל 40.1 מיליון שקלים עליה של 22 אחוזים שזה מאוד מכובר.
בנוסף חשוב להבהיר שרכישת בית אקשטיין יצרה גידול בהוצאות מימון וככל שיעבור הזמן הוצאות המימון צפויות לרדת מה שיגדיל את הרווח. בנוסף שוב אני מזכיר שבשנת 2014 בית אקשטיין תתן את מלוא תרומתה לדוחות מה שעוד יסייע לעליית רווחי דנאל באופן משמעותי.

דנאל גם משתפת בצורה קבועה את בעלי המניות ברווחיה וכעת תתן שקל 1 לכל מניה אשר משקף קצב דבידנד של 3.5 אחוז בשנה. לאחר שתוסר מגבלת הדבידנד, דנאל תשוב לתת תשואה הרבה יותר גבוהה.
                                                      
                                             סיכום

דנאל כ"א הינה חברה שהאסטרטגיה שלה היא למלא את נקודות התרופה של השיפור בתוחלת החיים וירידה בתמותה הן מבחינת הגיל הצעיר הזקוק לסיוע בצרכיו המיוחדים והן לקשישים אשר אינם מסוגלים להיות עוד עצמאיים. נקודת תורפה זו רק תלך ותגבר וקהלים אלו ממשיכים לגדול ולהזדקק לשירותי הסיוע מהסוגים שמציעה דנאל כ"א.
התוצאות הכספיות של דנאל כ"א משביעות רצון גם ללא בית אקשטיין אך אין ספק שכניסתה של בית אקשטיין כחברת בת לדנאל, מעניקה לה צמיחה מואצת אשר באה לידי ביטוי במחצית השניה של 2013 ותעניק לה צמיחה חזקה יותר בשנת 2014.
כמו כן בעלי המניות נהנו וימשיכו ליהנות מרווחי דנאל אשר מחולקים מדי רבעון בצורה קבועה וזאת על רקע הריבית האפסית במשק.

פרסומת
רוצה לקבל כסף מהמדינה? עיון מהיר ברשימה המזכה בהחזרי מס בוודאי יבהיר לך שמגיע לך סכום גדול ממס הכנסה. עיין ברשימה, פנה אלינו ותוך 3 חודשים תקבל הפתעה כספית נעימה בחשבון הבנק שלך.
לחץ כאן לפרטים נוספים

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:




- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il