TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה
> > > הנצפים ביותר

דנאל כ"א- סיקור הדוחות המצויינים לרבעון 3

דנאל כ"א- סיקור הדוחות המצויינים לרבעון 3


חברת דנאל עוסקת בשלושה תחומים והם סיעוד, כח אדם, טיפול באוכלוסיות מיוחדות. תחומי הסיעוד וטיפול באוכלוסיות מיוחדות הם תחומים שצומחים היטב בחברת דנאל לאורך מספר רב של רבעונים.
ניר כהן1 | 1/12/13, 00:45
מאירועי הפרקים הקודמים

חברת דנאל עוסקת בשלושה תחומים והם סיעוד, כח אדם, טיפול באוכלוסיות מיוחדות.
תחומי הסיעוד וטיפול באוכלוסיות מיוחדות הם תחומים שצומחים היטב בחברת דנאל לאורך מספר רב של רבעונים. יחד עם זאת תחום כח אדם היה עקב אכילס של החברה והציג שחיקה מתמשכת כך שהתחומים האחרים נאלצו לכסות על חולשה זו. ברבעון השני גם תחום כח אדם חזר לצמוח כך שלמעשה כל מנועי הצמיחה של דנאל חזרו לצמוח ולמעשה לתמוך בצמיחתה של חברת דנאל כולה.

רבעון 3

ברבעון השלישי תחום הסיעוד ממשיך לצמוח וגם תחום האוכלוסיות המיוחדות ובנוסף תחום כח אדם עדיין שומר על צמיחה ברבעון זה כלומר כבר 2 רבעונים רצופים שתחום זה חוזר לצמוח.
בנוגע לתחום האוכלוסיות המיוחדות, למרות צמיחה במגזר זה, משקל מגזר זה בדנאל עמד על אחוזים בודדים. בתחילת הרבעון השלישי החליטה דנאל להעמיק את אחיזתה בתחום זה ורכשה את חברת בית אקשטיין. רכישה זו מעניקה לדנאל אחיזה במעונות לחוסים, הוסטלים לאוטיסטים ובתי ספר לאוכלוסיות מיוחדות. בעקבות רכישה זו, גדל משקל מגזר זה בהכנסותיה בצורה דרסטית.

הדוחות עצמם

תחום הסיעוד ממשיך מספר רב של רבעונים לצמוח וברבעון האחרון הציג עליה של 9.5 אחוזים.
תחום כח אדם כאמור חזר לצמוח ונרשם גידול של 6.5 אחוז בהכנסות.
תחום אוכלוסיות מיוחדות ללא בית אקשטיין גדל ב 2.2 מיליון שקל ואם נוסיף את הכנסותיה של בית אקשטיין, תחום האוכלוסיות המיוחדות גדל ב 50.2 מיליון ₪ המשקף גידול של 555 אחוזים.
ניתן להבין מנתונים אלו שדנאל צומחת גם ללא בית אקשטיין אך כעת כשהיא כן חלק מדנאל, שורת ההכנסות טסה.
סך הכל דנאל הציגה בשורת ההכנסות עליה מ 177 מיליון שקל ל 241 מיליון שקל-עליה של 36.4 אחוז.

לפני שאני מדבר על הרווח, חשוב לדבר רגע על שיעור הרווח כלומר היכולת לתרגם כמה שיותר הכנסה קיימת לרווח.
על פי נתוני הדוחות, דנאל הצליחה בשורת הרווח הגולמי לשפר את שיעור הרווח מ 18.9 אחוז ל 19.6 אחוז ואת שיעור הרווח התפעולי מ 6.6% ל 7.2%. כלומר היכולת של דנאל לתרגם את הכנסותיה לרווח השתפרה.השיפור נבע בעיקר בזכות העלאת תעריפי ביטוח לאומי וקליטת סיעודיים חדשים.

הרווח הגולמי עלה מ 33.5 מיליון ל 47 מיליון- עליה של 41 אחוז.(בית אקשטיין תרמה 13.2 מיליון שקל).
רווח תפעולי עלה מ 11.7 מיליון ל 17.3 מיליון- עליה של 48 אחוז.
רווח נקי עלה מ 8.2 מיליון ל 10.7 מיליון- עליה של 30.5 אחוז(בית אקשטיין תרמה 3.4 מיליון שקל).
רווח למניה 2.54 וחלוקת דבידנד 1 שקל.

עוד בנוגע לשורת הרווח שתרמה בית אקשטיין

בית אקשטיין תרמה כאמור 3.4 מיליון שקל לשורת הרווח. כדי להבין בצורה טובה יותר את איכות הרווח של בית אקשטיין לדנאל חשוב לדעת שאם דנאל היתה רוכשת את בית אקשטיין בתחילת השנה, בית אקשטיין היתה תורמת לשורת ההכנסות 143 מיליון שקל ולשורת הרווח 10.1 מיליון שקל ואם ננסה לדמות את השנה כולה, ניתן להניח שבית אקשטיין שווה תרומה של 13 מיליון שקל לשורת הרווח. אין ספק רכישת בית אקשטיין מתבררת כעסקה מאוד חכמה.

חשוב לי בנוסף להתמקד בנושא הדבידנד.

דנאל היתה(ועדיין) עד כה "סקסית" בעיני הודות למדיניות דבידנד מאוד אבל מאוד נדיבה. תשואה דו ספרתית שזה נתון מעולה ביחס לריבית האפסית בארץ ואף ביחס לחברות מחלקות דבידנד אחרות.
ברבעון זה ייצרה דנאל רווח למניה על סך 2.54 ₪ המשקף קצב דבידנד שנתי של 11.7 אחוז. בזמן רגיל, דנאל היתה מחלקת את כל הרווח הזה כדבידנד.

הבעיה היא שלעת עתה החגיגה הזאת תצטמצם בכל הנוגע לרבעונים הקרובים. הסיבה לכך נובעת שדנאל נטלה הלוואה כדי לרכוש את בית אקשטיין ובתנאי ההלוואה הוסכם שדנאל למעשה תחלק פחות דיבידנדים למשקיעים כלומר הכסף ישאר בהון העצמי של דנאל.
מצד אחד זה נתון מאכזב אך מצד שני אנו נקבל חברה שכעת תבסס עצמה לא רק כחברה המחלקת דבידנדים אלא כחברה שצומחת ומחלקת דבידנדים. אני אף מרשה לעצמי להניח שדנאל הסכימה לקצץ בדיבידנדים משום שהיא מתכוננת לרכוש מהשותף שלה בהמשך את חלקו בבית אקשטיין וכך היא תוכל להכין מזומנים מראש שיהוו בסיס להשתלטות מלאה. גם במידה וזה לא יקרה, הרי שכשיושלם פרעון ההלוואה או כשדנאל בשלב מאוחר יותר תדרוש לשנות את תנאי ההלוואה, הכסף שלא חולק כדבידנד, כן יחולק וכך הזמן האבוד בגין חלוקת דבידנד יפוצה.

לסיכום אומר שדנאל מוכיחה רבעון אחר רבעון את יכולותיה לצמוח. מגזר כח אדם חזר לצמוח וכמובן חברת הבת החדשה תורמת בהחלט לקבוצת דנאל. עדיין נקבל כל רבעון דבידנדים ויש להמתין בסבלנות עד שהמגבלה הזו הזו תוסר ואז נחזור לקבל שוב דבידנדים נדיבים.
12/1/14
1. אחלה סקירה ,תודה [ל"ת] - משה

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:




- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il