TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ביטוח מבנה אל מול ביטוח תכולה

ביטוח מבנה אל מול ביטוח תכולה


ביטוח מבנה ותכולה הן שתי פוליסות המתייחסות לאלמנטים שונים בדירה – הראשונה מכסה על נזקים העלולים להיגרם למבנה עצמו, והשנייה על נזקים לחפצי ערך המצויים בו.
אסף סוזנה | 24/11/14, 00:00
ביטוח מבנה ותכולה הן שתי פוליסות המתייחסות לאלמנטים שונים בדירה – הראשונה מכסה על נזקים העלולים להיגרם למבנה עצמו, והשנייה על נזקים לחפצי ערך המצויים בו. אמנם מדובר בביטוחים הניתנים לרכישה בנפרד, אך ניתן גם לרוכשם ביחד ליצירת ביטוח דירה אחד משתלם.

ביטוח מבנה – הדירה עצמה

ראשית, חשוב לדעת כי ביטוח מבנה הכולל סעיף צנרת ורעידות אדמה, הינו חובה עבור מי שמתכוון ליטול משכנתא מהבנק. בנוסף לכך, מדובר בפוליסה מומלצת עבור מי שרוכש דירה ישנה המועדת לבלאי, וכן למשכירי ושוכרי דירות. בעיקרון, הסעיפים המרכזיים של ביטוח זה מוגדרים בחוק, כך שמרחב התמרון אינו נרחב. הכיסויים כוללים נזקים העלולים להיגרם עקב אסונות טבע, פיצוצים, הצפות ורעידות אדמה, וזאתלמבנה הדירה עצמו ולאלמנטים מחוברים כמו חלונות ודלתות. יחד עם זאת, חשוב לדעת שהביטוח הבסיסי אינו מכסה על נזקי צד ג', כלומר פגיעות שונות באנשים השוהים בתוך המבנה שאינם נמנים על דייריו. כמו כן, הוא אינו מכסה על רעידות אדמה ונזקי צנרת, ולכן את 3 התוספות הללו מומלץ לרוב להרחיב מעבר לפוליסה הבסיסית.

ביטוח תכולה – מה שבפנים


בעוד שביטוח המבנה מתייחס למבנה עצמו, ביטוח התכולה מכסה על נזקים שעלולים להיגרם לפריטים כמו מקרר, ארון, מזנון, תנור ורהיטים שונים. כמו כן, הוא כולל חפצי ערך המצויים בדירה כמו תמונות, מחשב, תכשיטים, מצלמה וטלוויזיה. זאת, כנגד סיכונים שמקורם באירועים שונים, החל בשיטפונות והצפות, דרך שריפות ופגעי טבע, ועד לפריצות וגניבות. מעבר לכך, ניתן להרחיב את ביטוח התכולה כך שיכלול אחריות צד ג', חפצים אישיים שאינם נמצאים בתוך המבנה, ואף אחריות מעביד כלפי מי שעובדים במתחם. יש לציין כי עלותן של הפוליסות משתנה בהתאם להערכת שווי הרכוש על ידי שמאי, וכן בהתאם לפרמטרים שונים של הדירה עצמה. לדוגמא, פוליסות של דירות קרקע ובתים פרטיים יהיו גבוהות יחסית, כמו גם אלו של דירות השוכנות באזורים המועדים לפריצות וגניבות. עוד חשוב לדעת כי במרבית המקרים תושפע עלות הפוליסה ולעיתים אף תותנה בהתקנת מערכות מיגון הולמות על פי דרישתה של חברת הביטוח.

ביטוח אחד משתלם


את ביטוח התכולה והמבנה ניתן לרכוש דרך חברות הביטוח השונות, או באמצעות הבנק שממנו נוטלים את המשכנתא. למעשה, בידיו של האדם הממוצע אין נכס יקר יותר מדירתו, שאף מהווה השקעה וביטחון לשנים ארוכות. על כן, חשוב מאוד להגן עליה מבפנים ומבחוץ מפני טווח רחב ככל האפשר של נזקים, שללא כיסוי ביטוחי עלולים להוביל להוצאות כבדות שהמשפחה לא תוכל לעמוד בהן. בדיוק מסיבה זו מציעות החברות השונות את ביטוח התכולה והמבנה תחת קורת גג אחת, בהגדרת ביטוח דירה. על פי רוב, רכישתן של שתי פוליסות אלו יחדיו תקנה הוזלה בהשוואה לרכישתן בנפרד מחברות שונות, מה שמוביל לביטוח מקיף ומשתלם כאחד.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:




- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il