TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית 03-01-2008

שבוע ראשון בשנת 2008, מתחיל לא טוב לאחר פרסום נתוני מאקרו מאכזבים בארה"ב ובאסיה המציינים כי הכלכלות הגדולות נמצאות בהאטה. סקירות רבות, וכתבות בלתי פוסקות על שוק הנדל"ן שנמצא בתיקון חד מאוד מאז שנות ה 30 בארה"ב שהיו השפל הכלכלי הגדול ביותר.
אוראל סרור | 3/1/08, 00:00

 

נכתב ע"י אוראל סרור

 

       סיכום שבועי – נכתב לפני תום המסחר ביום חמישי

 

שבוע ראשון בשנת 2008, מתחיל לא טוב לאחר פרסום נתוני מאקרו מאכזבים בארה"ב ובאסיה המציינים כי הכלכלות הגדולות נמצאות בהאטה.

סקירות רבות, וכתבות בלתי פוסקות על שוק הנדל"ן שנמצא בתיקון חד מאוד מאז שנות ה 30 בארה"ב שהיו השפל הכלכלי הגדול ביותר.

ההפסדים מהמשכנתאות (לא נזקי הסאב פריים) עלולים להצטבר ל 30-25 מיליארד דולר כאשר משכנתאות הסאב פריים יעודכנו לריביות גבוהות בהרבה בשנה הבאה וכך התשלומים יישארו גבוהים על נכסים שערכם לא מפסיק לרדת.

הפרוטוקולים של ועדת השוק בפתוח מ ה- 11 בדצמבר פורסמו ביום רביעי בערב ומציינים כי קובעי המדיניות חוששים ממשבר האשראי ויגרום לפגיעה משמעותית בצמיחה ועל כן לא יהיה מנוס מהורדת ריבית נוספת כנראה בחודש הקרוב.

בוועדה ציינו כי "המצב די נזיל וייתכן שמהלכים להורדות ריבית יתהפכו אם המצב בשווקים הפיננסים ישתנה לטובה , התנאים הכלכלים עשויים להשתפר במהרה".

להערכתם מדד ליבת האינפלציה צפוי להתמתן במהלך השנים הקרובות ובכך מקטינים את החשש מהורדת ריבית נוספת, אשר צפוה דווקא כן להעלות את האינפלציה.

 

הלמ"ס פרסמה השבוע סקירה על השוק בישראל המציין 5 שנים של צמיחה רציפה בשיעור של 23%. את ההובלה רשם המגזר העסקי שתוצריו עלו ב 6.3%.

הצריכה הפרטית רשמה עליה חדה של 7.2% השנה וזאת לאחר עליה של 4.5% בשנת 2006.

מדד אמון הצרכנים של ישראל סיים את שנת 2007 ב 79.3 נקודות רמה קרובה מאוד לסוף שנת 2006 אשר סגרה על 78 נקודות.

המדד מבית "גלובס" ו"קסלמן וקסלמן" הראה על אופטימיות רבה במחצית הראשונה של שנת 2007 ופסימיות הגוברת במחצית השנייה של אותה שנה.

למרות הפרסומים החיובים של הלמ"ס אמון הציבור רושם ירידה והפסימיות צפויה להשפיע באופן שלילי על מגמות הצריכה הפרטית במחצית הראשונה של 2008.

 

הבורסה בתל אביב פרסמה השבוע כי היא  בדרכה להנפקה עצמית.

עיתון גלובס דיווח כי רעיון ההנפקה נמצא בשלביו הראשנים וכרגע קיימת מגבלה רגולטורית וזאת לאור שבורסת תל אביב מוגדרת כחברה שאינה יכולה לחלק את רווחיה.

בנוסף בשנה הקרובה צפויות להיכנס מסקנות ועדת "פרוקצ'ה" אשר יאפשרו מתן רישיון להפעלת בורסות נוספות לזירות מסחר שונות הקיימות בשוק, צעד אשר יהפוך את הבורסה לחברה למטרות רווח וכך גם יאפשר את הנפקתה לציבור. חברי הבורסה הינם 14 בנקים ו 14 ברוקרים ישראלים וזרים ולהם יחלקו מניות החברה כאשר הערכות הן חלוקה שווה.

 

לסיכום השבוע, ראינו פתיחה חיובית אצלנו, עם נייסון פריצה של רמות השיא, אך פתיחתהמסחר בארה"ב השבוע לאחר הסלבסטר, החלה על רגל שמאל ושוב כתוצאה מהחששות ממיתון, דולר חלש, אינפלציה גבוהה , נפט ברמות שיא של 100 דולר ומשבר הנדל"ן אשר לא מבייש את השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30.

 

 

 

                        גרף ת"א 25 (מעו"ף)

 

לאחר ניסיון נוסף לפרוץ את רמת ההתנגודת היורדת בתוך התעלה (קו אדום מקווקו) שלא צלח אנו רואים ירידות שערים וכרגע תמיכה מעל ממוצע נע קצר 50 יום.

שבירה של הממוצה הנע הקצר יוביל לירידות שערים כאשר היעד הינו 1200 כרמת תמיכה רקובה ואחר כך 1165 נקודות. פריצה של התעלה היורדת יוביל לעליה לרמות השיא וניסיון פריצה של רמת השיא. מחזורי מסחר גבוהים חייבים להיות קיימים בכדי להראות כי כמות הקונים גדולה יותר מכמות המוכרים

 

 

 

                                דולר \ שקל

 

לאחר כלשון בפריצת רמת התהנגודת 4 ש"ח הדולר חוזר להחלש לכיון 3.83 ש"ח המהווה רמת תמיכה אופקית קצרת טווח. שבירה של 3.83 יהווה איתות טכני להמשך החלשות הדולר מול השקל כאשר היעד יהיה 3.6 ש"ח לדולר.

 

                                נפט CRUDE

 

פריצה של רמת ההתנגדות האופקית (קו אדום) מסמן על מהלך שוורי נוסף אשר צפוי להתקיים בשבועות הקרובים. התבססות מעל ייחשב אתות חיובי, כאשר הSTOPLOSS יהיה שבירה של אותה רמה המהווה היום רמת תמיכה.

 

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il