TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית 6-12-2007

שבוע ראשון לחודש דצמבר מתחיל באופטימיות קלה שבאה לידי ביטוי בעליות שערים קלות לעומת חודש נובמבר, עידכונים של קרן המטבע העולמית המציינים כי 2008 תהיה שנה של צמיחה איטית אם בכלל. לאור זאת ולמרות לחצים אינפלציונים המאיימים על המדיניות המוניטרית המרחיבה שנוקט בה הפדרל ריזרב, (הבנק המרכזי של ארה"ב) בתי השקעות רבים מעריכים כי הפד' יפחית את הריבית בעוד כ- 1% עד אמצע 2008.
אוראל סרור | 6/12/07, 00:00

נכתב ע"י אוראל סרור

 

       סיכום שבועי – נכתב לפני תום המסחר ביום חמישי

שבוע ראשון לחודש דצמבר מתחיל באופטימיות  קלה שבאה לידי ביטוי בעליות שערים קלות לעומת חודש נובמבר,

עידכונים של קרן המטבע העולמית המציינים כי 2008 תהיה שנה של צמיחה איטית אם בכלל.

לאור זאת ולמרות לחצים אינפלציונים המאיימים על המדיניות המוניטרית המרחיבה שנוקט בה הפדרל ריזרב, (הבנק המרכזי של ארה"ב) בתי השקעות רבים מעריכים כי הפד' יפחית את הריבית בעוד כ- 1% עד אמצע 2008.

 

בהמשך להודעות החיוביות משבוע שעבר, גם השבוע הכלכלה הישראלית מגבלת "שאפו" נוסף והפעם מכיוון בית ההשקעות "ליהמן ברדרס" אשר מצמידים לישראל הדירוג הטוב ביותר במדד דמוקלס. המדד מכמת את הסיכונים הנובעים לכלכלות השונות ממשברים חיצוניים.

לטענתם ישראל נחשבת הבטוחה ביותר לצד פרו, סינגפור ומקסיקו.

"ישראל ממשיכה להיות מבין המדינות שהשגיו ציון 0 במדד דמוקלס, זו בוודאי לא הפתעה שכן שיעור הצמיחה בישראל עומד על למעלה מ 5% בשנה ובנוסף מצב החוב החיצוני של ישראל נותר מתון ורזרבות המט"ח גדלות".

 

בשוק ההון, הסתיימה עונת הדוחות לרבעון השלישי של שנת 2007 וכרגע ממתינים בכליון עיניים לפברואר שבו יתפרסמו הדוחות הכוללים של שנת 2007 ולרבעון הרביעי.

בינתים משבר הסאב פריים לא חלף על ישראל כמו שחשבו בהתחלה, וסקירה מקיפה של עיתון גלובס מראה כי הבנקים הגדולים : פועלים, לאומי, מזרחי, בינלואמי, דיסקונט רושמים הפסד גבוה מאוד של 900 מיליון ש"ח מההון העצמי כאשר הצפי הינו להמשך הפסדים במידה ומשבר האשראי (סאב פריים) לא יגיע לסיומו.

הבנקים היו חשופים למכשיר פיננסי שנקרא CDO (תיק חובות ששהמירו אותו לאג"ח סחיר).

ומכשיר SIV (כלי השקעה מובנים ממונפים מאוד).

לא עובר יום במשך 4 החודשים מאז הנפילות והיציאה מהארון של משבר הסאב פריים על בנקים שמוחקים כספים, בתי השקעות המפטרים מאות ואלפי עובדים.

נראה שהבעיות לא תמו, אבל עדין מסרבים להפנים זאת בשווקי ההון, ובבורסות השונות.

שכן אנו קרובים מאוד לרמות השיא ברוב הבורסות והמדדים המובילים, וזאת לעומת הפסדים עצומים, ופגיעה גדולה הרבה ממה שפורסם עד כה בשוק הנדל"ן.

 

הרפורמות ממשיכות להתקיים, כאשר ב 1 לינואר 2008, תיכנס לתקוף הרפורמה המקיפה בקרנות הנאמנות לאחר ועדת בכר שהחליטה שהבנקים יצטרכו למכור אותם.

הקרנת כפי שנסחרות עד סוף השנה פועלות בצורה מאוד לא יעילה ואיך זה מתבצע?

הכסף המושקע באותן קרנות מופנה לפיקדונות בנקאיים שיש להם קצת ייתרונות, אך החיסרון גדול יותר והוא התשואה הנמוכה לעומת אפיקים דומים.

הרפורמה יוצרת תחרבות במישרין בפק"מ הבנקאי בשם "הקרן הכספית" אשר מוגדרת כאפיק השקעה בולידי, שמאפשר למנהל לרכוש ני"ע במח"מ של עד 90 יום.

מוצר נוסף הינו קרן של קרנות Found of founds. מנהלי תיקים רבים רוכשים ללקוחותיהם קרנות ולא מניות סטרייט. בניית תיק השקעות ע"י קרנות נאמנות לפי אחוזי החשיפה שבוחר המשקיע בעת פגישת הייעוץ. כאן הרפורמה באה לפנות למשקיע הקטן שמעונין בניהול תיק דומה לאור ידע מועט בשוק ההון וזאת מבלי לשלם דמי ניהול ועמלות נוספות

הקרן תהיה חשופה להשקעה בקרנות גידור בשיעור של 30% ותהיה קרן סגורה כלומר יחידות ההשתתפות בקרן יהיו מוגבלים והמחיר נקבע כמו מניה, לפי היצע וביקוש.

קרן אינדקס שמטרתה להיות צמודה כמ הישותר לנכס הבסיס, הן אם מדד או סחורה.

ביטול עמלת ההפצה שקיימת בשאר הקרנות נאמנות ובכך הגדלת האטרקטיביות בהשקעה אל מול תעודות סל שתפסו תאוצה ב 4 שנים האחרונות.

 

 

 

 

 

 

 

 

                        גרף ת"א 25 (מעו"ף)

 

 

מהלך העליות האחרון לאחר שהגענו לרמת תמיכה 1165 (קו ירוק) מלווה במחזורים נמוכים ובמגמת ירידה כפי שמצויין ברף ע"י החץ. לאור כך סבירות גבוה לתיקון מהלך העליות.

מה שכן בטווח התותך יומי אפשר לראות כי מהלך העליות האחרון הינו תיקון טכני של שני שלישי מסך מהלך הירידות מאז רמת השיא 1246 ועד 1165 נקודות.

אם כן נראה היפוך סיכוי גבוה לתבנית ראש וכתפים המאותת על סוף מהלך העליות..

איתות שלילי לשוק יהיה לאחר שבירת רמת התמיכה האופקי ת1165 נקודות

 

 

                                דולר \ שקל

שבירת התמיכה האופקית (קו ירוק) לאחר תיקון של חצי ממהלך הירידות של הדולר מול השקל שהחל בפברואר 2006 מאותת כי המשך החלשות הדולר מול השקל צפוי להימשך עד רמת 3.6 ש"ח לדולר שינו יעד ראשון לפי סרגל פיבונאצ'י.

רמת ה 3.9 ש"ח לדולר הינה רמת ההתנגדות הקרובה . פריצה שלה יוביל למהלך התחזקות של הדולר מול השקל מה שכרגע לא צפוי לאור הציפיות להורדת ריבית של 1% עד אמצע שנת 2008 אל מול העלאת ריבית צפויה בישראל עד סוף אותה תקופה.

                

       נפט CRUDE  

הגעה לתמיכה עולה שהייתה רמת התנגדות עולה.

שבירת 90 דולר (קו אופקי ירוק) הופך אותה לרמת התנגדות. שבירת ממוצע נע 50 (קו אודם דק) מאותת גם כן על חולשה בטווח הקצר.

התקרבות לתמיכה העול ה(קו מקוו) מאותת על עצירה במהלך היירדות ויסוי לעליה לכיון ה 90 דולר שוב פעם. שבירת הקו המקוו יוביל להמשך יירדות לכיון 80 דולר שהינה תמיכה קרובה.

 

אופ"ק המספקת יותר מ 40% מסך הנפט הנצרך בעולם החליטה כי נציגי המדינות החברות בארגון יתכנסו שוב ינואר לבחון את ההחלטה לגבי הגדלת יעדי התפוקה.

 

   

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il