TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית 22-11-2007

עוד חודש מגיע לסיומו, כאשר הפקיעה על נגזרי מדד ת"א על רמת 1197 נק'. בית ההשקעות מריל לינץ פרסם סקירה השבוע כי ייתכן ולאור הירידה בשער החליפין שקל\ הדולר, הריבית בישראל יכולה לרדת לאחר שתי העלאות ריבית בחודשים האחרונים. ומצבו של המשק המקומי (ישראל) הינו טוב קצב הצמיחה גבוה מעל 5% והאינפלציה תרשום מתחת ל 2% בשנת 2007. בית ההשקעות סיטי (סיטיגרופ בדימוס) מדווחים יחד עם מריל לינץ כי היציבות הפיננסית של ישראל משתפרת למרות ההאטה שצופים למשק בשנת 2008.
מערכת טלנירי | 22/11/07, 00:00

 

נכתב ע"י אוראל סרור

 

       סיכום שבועי – נכתב לפני תום המסחר ביום חמישי

 

עוד חודש מגיע לסיומו, כאשר הפקיעה על נגזרי מדד ת"א על רמת 1197 נק'.

בית ההשקעות מריל לינץ פרסם סקירה השבוע כי ייתכן ולאור הירידה בשער החליפין שקל\  הדולר, הריבית בישראל יכולה לרדת לאחר שתי העלאות ריבית בחודשים האחרונים.

 ומצבו של המשק המקומי (ישראל) הינו טוב קצב הצמיחה גבוה מעל 5% והאינפלציה תרשום מתחת ל 2% בשנת 2007.

בית ההשקעות סיטי (סיטיגרופ בדימוס) מדווחים יחד עם מריל לינץ כי היציבות הפיננסית של ישראל משתפרת למרות ההאטה שצופים למשק בשנת 2008.

בסקירה של שבוע שעבר ציין שקרן המטבע העולמית מעריכה כי הצמיחה  במשק הישראלי צפויה לרדת מ 5.2% בשנת 2007 לרמת 3.8% בשנת 2008. 

השבוע פרסם ראש מחלקת המחקר בבנק ישראל, ,ד"ר קרנית פלוג, כי היא סבורה שתחזית הצמיחה של 4.2% שעמדה בבסיס התקציב לשנת 2008 כבר אינה תחזית שמרנית אלא סבירה, ועוד מקודם לעדכן אותה.

עוד מבית היוצר של מריל לינץ, דיווח השבוע על הפסד  של עוד כ 3 מיליארד דולר  לסך 7.9 מיליארד דולר כתוצאה ממשבר ה"סאב פריים".

אירוע אשר הוביל את ארה"ב לירידות שערים חדות של עד 3% ביום ביעי ובמקביל אותם ירידות נסגרו מהר מאוד כאשר בחדרי המסחר הסתובבו שמועות על הפחתת ריבית הניכיון בעוד כרבע אחוז ועד חצי אחוז. פעם אחרונה שהריבית על הניכיון ירדה הייתה ב 17 לאוגוסט , כאשר הפדרל ריזרב החליט על הורה של חצי אחוז לרמה של 5.75%.

השוק הגיב לכך בעליות שערים חדות, וזה היה האיתות הראשון לסיום הירידות כתוצאה ממשבר הסאב פריים.

בית ההשקעות מורגן סטנלי פרסם  דעתו בנושא מדיניות בנק ישראל, כי להערכתו האינפלציה תנודתית מידי, ואם ננטרל את הדולר שמשפיע על התנודתיות באינפלציה, רמתה תהיה גבוהה מידי ," האינפלציה הפנימית במשק הישראלי, לאחר שמעקרים את השפעת שער החליפין, עולה על 3% הביקושים דוחפים לעליות מחירים שאינן נובעות מהשינויים בערך הדולר. במקביל המדיניות המוניטארית של בנק ישראל אינה מתואמת עם מצב הכלכלה הישראלית, בנק ישראל החליט להותיר את הריבית ברמה של 4% בציפייה שהשקל יתחזק מול הדולר וזה ירסן את האינפלציה, אבל נו מאמינים שהייסוף בשקל לבדו לא יוכל לעצור את האינפלציה.".

 

בסוף השבוע האחרון סטנלי פישר ,נגיד בנק ישראל, ניפגש עם בכירים בחברות הדירוג S&P ומוד'יס כאשר הציג בפניהם את ביצועי המשק הישראלי בתקופה האחרונה, הירידה בשיעור החוב לכ - 80% מהתל"ג ,העבודה שהמשק לא נפגע כמעט ממשבר הסאב פריים וצפי כניסת ישראל לארגון ה OECD. דירוג האשראי עומד על A\A2 כאשר התחזית לעתיד היא חיובית.

ביום שני השבוע נפגש רוני בר-און , שר האוצר, עם מנכל ארגון ה OECD במטרה לקצר את זמן ההמתנה שבו ישראל תיכנס לארגון. 

 

לסיכום בבורסות בעולם וגם אצלנו יש חוסר וודאות מוחלט, וזאת ניתן לראות לפי התנודות נכון פרצנו שיאים חדשים, אבל התנודות בארה"ב כפי שראינו השבוע משפיעות לרעה על כל העולם ומגמה וודאית ומוחלטת עדיין  לא קיימת.

כולם מרגישים שהאוויר בגובה הזה דליל מידי ובינתיים כל ירידה היא לצורך עליה כך לפחות נראה. אני אישית חושב שכדאי לנקוט במדיניות שמרנית., כך אני עושה.

לשקול אפיקי השקעה נוספים ולא להיות חזירים.

 

 

 

 

 

                        גרף ת"א 25 (מעו"ף)

מהלך העליות שהחל באמצע ספטמבר הגיע לסיומו כאשר הבורסה פרצה רמות שיא.

רמת ה 1200 נקודות מהווה רמת התנגדות ברורה ייתכן ואף נוצרת לה תבנית משולש הפוך אשר מתארת חוסר וודאות בשוק.

פריצה במחזור גובה של רמת 1200 נקודות והתבססות מעל ייחשב איתות חיובי לשוק

שיברה של רמת 1165 ייחשב איתות שלילי לשוק והמשך תיקון טכני לכוון 1140

 

 

 

                                דולר \ שקל

 

הדולר ממשיך להיסחר סביב רמת ה 4 שקלים שהנה רמת תמיכה.

מאחר ונמצא מתחת לממוצעים הנעים ייתכן ונראה המשך חולשה מול השקל כאשר מהצב הפונדמנטלי צפי משקיעים להורדת ריבית בארה"ב לאור נתוני מאקרו המעידים על האטה יכול לעודד חולשת הדולר.

מהפן השני, חולשת הדולר מול השקל מקטינה את האינפלציה במשק, ועל כן יכולה לגרום לכך שהנגיד, סטנלי פישר, יחליט להוריד את הריבית ברבע אחוז ובכך לגרום לשקל להיחלש.

 

 

 

 

 

                                            נפט CRUDE

הנפט הגיע ליעד פיבונאצי הראשון סביב 90 דולר.

פריצה של 90 דולר תוביל את הנפט למהלך עליות כמעט רציף לכיוון 100 דולר.

מחירי הנפט מרקיעים למרות רגיעה קצרה השבוע, רמת השיא של 90 דולר לחבית מלחיצה משקיעים רבים בבורסות השונות.

בארץ כבר מעדכנים את מחירי הדלקים מעלה והשיחות על 100 דולר לחבית נשמעים כדבר נורמאלי ולא איזה שהוא חלום כפי שהיה נדמה לפני חצי שנה.

שבוע שעבר ציין ארגון אופ"ק כי לא יעלה את תפוקתו בטווח הקרוב, אופ"ק "דואג" מעליית מחירים חדה ומאשים את הספקולציות שנעשות על הנפט , ירידת ערך הדולר בעולם וכן המתחים הגיאופוליטיים במזרח התיכון שבראשם טורקיה ועירק.

הירידה החדה במלאי הנפט במדינות בעולם תוך כדי ביקוש גובר בסין, שילוב עם ירידה בתפוקה צפוי להמשיך להעלות בקצב מהיר את מחירי החוזים על הנפט.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il