TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית 1-11-2007

את הסיכום נתחיל בברכת החלמה מהירה לראש הממשלה, כאשר השבוע דווח ע"י כי התגלה סרטן הערמונית בתחילתו. ולמרות הכול ימשיך בתפקודו כראש הממשלה. המגמה החיובית לא נפגעה מהצהרה זו, והבורסה בתל אביב פורצת שיאים עם תחילת עונת הדוחות לרבעון השלישי, כאשר חברות הטכנולוגיה מובילות את העליות.
מערכת טלנירי | 1/11/07, 00:00

סיכום שבועי – נכתב לפני תום המסחר ביום חמישי

 

את הסיכום  נתחיל בברכת החלמה מהירה לראש הממשלה, כאשר השבוע דווח ע"י כי התגלה סרטן הערמונית בתחילתו. ולמרות הכול ימשיך בתפקודו כראש הממשלה.

המגמה החיובית לא נפגעה מהצהרה זו, והבורסה בתל אביב פורצת שיאים עם תחילת עונת הדוחות לרבעון השלישי, כאשר חברות הטכנולוגיה מובילות את העליות.

 

בזמן שהדולר נחלש, הנפט עולה בחדות ופורץ שיאים, האינפלציה "מרוסנת" כך טוענים בהלמ"ס ומשרד האוצר, אבל מה האמת מאחורי האינפלציה.

פרט לדולר שמשפיע רבות על מדד המחירים לצרכן, ולאור כך האינפלציה רושמת ירידה בחודשים האחרונים, אין אנו מרגישים זאת בכיסינו יותר מידי.

גל ההתייקרויות בחודשיים האחרונים שצפוי להמשיך בתקופה הקרובה החל עם עלית מחירי הקמח כתוצאה מקיטון בהיצע החיטה בעולם, לאחר שגידולי התירס תופסים יותר מקום ליצירת חלופה לאנרגיה, ואם זה לא מזעזע אתכם, אז אולי עליה משמעותית במחירי הבירה בעולם הלא גם היא מיוצרת (בחלקה) מחיטה.

מוצרי החלב מתייקרים בשיעור ממוצע של 6%. מוצרי הפלסטיקה, הנייר,.הדלקים וחיתולים.

כולנו שומעים בחדשות וקוראים במוספים הכלכלים כי האינפלציה נמצאת בתוך הרצועה הרצויה של 1%-3% בחישוב שנתי, אך בכיס ההשפעה משמעותית יותר.

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, נשא לפני באי כנס ועידת ראש הממשלה לייצוא ולשיתוף פעולה בינלאומי, בדבריו התייחס להליכי הקבלה לארגון ה OECD  (מדינות מתועשות)

"הצמיחה של השנים האחרונות היא תוצאה של תהליך ארוך של שינוי ובהקשר לכך אציין גם את קודמי בתפקיד בייחוד את פרופ' יעקב פרנקל, זה לא יתאפשר בלי משמעת פיסקאלית שאומצה בשנת 2003 ומאז החוב יורד ברציפות לפי דברי שר האוצר".

"הכלכלה שלנו מאפשרת למגר הפרטי לצמוח בשיעורים גבוהים".

"יותר מרשים שבהסתכלות על מספרי המשק לשנת 2006 שוכחים לעיתים שהייתה פה מלחמה ולמרות זאת הכלכלה התאוששה מהר והפכנו לכלכלה איתנה מתמודדת עם זעזועים חבל על המלחמה אך היה זה סימן טוב".

 

יום שני 29 לאוקטובר דווח ע" נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, כי ישאיר את הריבית במשק בשיעור של 4% במקביל לכך ב 31 לאוקטובר יום רביעי הודיע יו"ר הבנק המרכזי, בן ברננקי, על הורדה נוספת של הריבית במשק בארה"ב בשיעור של 0.25% לאחר הורדה בחודש שעבר של 0.5%. בנוסף לכך הוריד את הריבית האשראי של הבנקים ב עוד 0.25% וגם זאת לאחר שהוריד לפני חודשיים את הריבית ב 0.5% גם כן .

נתוני מאקרו פסימים דווחו השבוע בארה"ב בהובלת מדד אמון הצרכנים אשר ירד לשפל של שנתיים , מחירי הבתים בערים הגדולות נמצאים בשפל של 16 שנים.

חברות הבלו צ'יפ דיווחו על דוחות מאכזבים ברבעון השלישי.

מומחים בשוק ההון בארה"ב מזהירים כי בחודשים הקרובים נשמע עוד חדשות רעות מצרכנים ומשוק הנדל"ן –" שוק הנדל"ן למגורים ף בעיות האשראי ומחירי הדלק הגבוהים יוצרים ענן מעל ביטחון הצרכנים והכלכלה".

הירידה במחירי הבתים לא מראה על סימני עצירה  או היפוך לטובה.

 

לסיכום השבוע, המגמה החיובית בשווקים ממשיכה, כאשר את הטון תקבע ארה"ב כך נראה.

עם כל עליה, הסיכון גדל אך בתי השקעות ממשיכים לטעון כי התמחור במניות עדין לא יקר מידי וכן יש עוד מקום לעליות לפחות בשנה הנוכחית.

עם כל עליה הסיכון גדל בצורה אקספוננציאלית כך שעצתי, זהירות זהירות זהירות.

 

 

 

 

 

 

 

 

                        גרף ת"א 25 (מעו"ף)

 

 

19% בחודש וחצי משפל של 1037 ועד שיא 1248.8 נקודות ללא מעצורים.

היום יש יום היפוך לפי השיטה הטכנית – נרות יפנים.

ייתכן ויום ראשון נחווה תיקון טכני למהלך עליות חד לכיון 1200 נקודות.

מחזורי המסחר הגבוהים במהלך העליות האחרון מאשררים את המגמה העולה.

 

 

                                דולר \ שקל

 

הדולר לאחר שנתמך כמה ימים סביב רמת 4 ש"ח לדולר, שברה אותה השבוע לאור החלטות הריבית כפי שצוין בתחילת הסקירה.

רמת ה 4 שקלים הוכפת להיות רמת התנגדות ורמת התמיכה 3.91 ש"ח לדולר.

דברי סטנלי פישר בועידת OECD השקל הוא לא החזק אלא הדולר הוא החלש מאז אמצע אוקטובר השקל עלה לרמות גבוהות מזה שנים וזאת רק בשל חולשת הדולר בעולם ף אולם צריך להסתכל גם על האירוף על הלירה שטרלינגף ושאר המטבעות מולם השקל מאוד תחרותיף מצד שני אנו מאבדים חלק מהתחרותיות מול ארה"ב.

 

 

 

                                            נפט CRUDE

 

 

מגמה עולה חזקה ללא סימנים לעצירה בטווח הנראה לעיין.ייתכן ורמת ה 100 דולר תהווה רמת התנגדות פסיכולוגית נטו, ללא שום התנגדות קונקרטית

הציפיות שמחיר הנפט ינסו קל 100 דולר לחבית נראים כמציאות כואבת.

מחיר הנפט שנגע ברמת 92דולר נחלש מעט בימים האחרונים אך מגמת ההתחזקות רק תופסת תאוצה ולא מראה סימנים של חולשה.

ככל שמחיר הנפט עולה, כך גדלים הגידורים השונים שאמורים להגן מפני עלית מחירי החוזים, וככל שהגידורים עולים, כך ממשיכים לעלות החוזים על הנפט.

הביצה או התרנגולת מי בא קודם, ומה יכול לעצור את המהלך הזה, כרגע שום דבר.

למרות מחירי השיא והצניחה החדה במלאי ארה"ב דר אופ"ק  בעמדתו שהיצע הנפט בשוק משביע רצון"אין שיבושים באספקה, יש המון נפט בשוק".

המתיחות באיראן, כניסת הצבא הטרוקי לצפון עירק כל אלא קיימים זמן לא מבוטל, וממשיכים לדחוף את מחירי הנפט מעלה.

מחירי הנפט נמצאים קרוב מאוד לרמת השיא של שנת 1979 שבה מחיר חוזה לחבית נפט עלה 93 דולר במונחים  נומינאלים בומונחים ריאלים (קצת יותר יקר מהיום).

חולשת הדולר האמריקאי לא תורמת לנסיקת מחירי הנפט.

במהלך יום חמישי (היום) הסוחרים בשוק הנפט מגדילים את ההימור על מחיר החוזים העתידים על הנפט לחודש דצמבר ל 125 דולר לחבית וזאת על רקע חשש לצמצום היצע הנפט עקב התרחשויות במזה"כ בשילוב היקושים הגדלים.

בתוך כך נרשם זינוק במסחר בחוזים על 100 דולר לחבית. מחיר הנפט הגיע במסחר היום ל 96 דולר לחבית ורושם שיא כל הזמנים

 

 

אוראל סרור

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il