TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סיכום שבועי 20/09/2007


שנה חדשה החלה, ובארץ מתחילים ברגל ימין כאשר הבורסה נסחרת בעליות שערים לאחר מהלך ירידות חד שהחל בראשית יולי. כמובן שאין בזאת כדי לאמר שאנחנו נכנסים למהלך עולה בבורסה, אך זו דרך לא רעה לפתוח את השנה היהודית. נראה כי משבר הסאב פריים דועך, אך האדוות אינן חזקות מספיק בכדי להוביל את השווקים בעולם למגמה שוורית נוספת.
אוראל סרור | 20/9/07, 00:00

נכתב ע"י אוראל סרור

 

       סיכום שבועי – נכתב לפני תום המסחר ביום חמישי

 

שנה חדשה החלה, ובארץ מתחילים ברגל ימין כאשר הבורסה נסחרת בעליות שערים לאחר מהלך ירידות חד שהחל בראשית יולי.

כמובן שאין בזאת כדי לאמר שאנחנו נכנסים למהלך עולה בבורסה, אך זו דרך לא רעה לפתוח את השנה היהודית.

נראה כי  משבר הסאב פריים דועך, אך האדוות אינן חזקות מספיק בכדי להוביל את השווקים בעולם למגמה שוורית נוספת.

מבריטניה מגיעים דיווחים כי לקוחות רבים רצים לסניפי בנק "נורטון רוק" (בנק למשכנתאות) בכדי למשוך חסכונות, בשל פחד מקריסה. במקביל ממשלת בריטניה מדווחת כי תהיה ערבות לפקדונות בכל הבנקים.

 

מדד המחירים לצרכן  (בישראל) התפרסם בשבוע שעבר והראה על עליה של 0.7%. זוהי עליה חדה נוספת לאחר עליה ביולי בשיעור של 1.1%. דבר המסמן על אינפלציה גבוהה בשעור של 2.8% מתחילת 2007, נתון שקרוב מאוד ליעד העליון שהציב האוצר.

אם ננטרל את הדולר והאנרגיה, מחירי המוצרים מראים על עליה חדה וליבת האינפלציה כבר בשלבי פריצה של הרצועה העליונה (1%-3% בשנה).

מחד גיסא הדולר יורד בשעור חד אל מול השקל ובכך מקטין את שעור האינפלציה אך מאידך גיסא הנפט מזנק בחדות ורושם שיאים חדשים. לאור כך עדיין קשה לדעת  מי חזק יותר ומה צפוי לנו מבחינת מדידת האינפלציה בחודשים הקרובים.

 

ב 18 לספטמבר (יום שלישי),  דיווח הבנק המרכזי בראשות בן ברננקי על הורדת ריבית של 0.5%, לאחר שנים של מגמה עולה בריבית בארה"ב עד רמת 5.25%. האירוע הוערך בשוק כצעד מסוכן, שכן ארה"ב נמצאת בהאטה ומשבר הסאב פריים הוביל לפגיעה רצינית בנזילות העולמית, כך שעצם הורדת הריבית בשעור חד רק תצדיק את הפגיעה הרחבה בשווקי העולם. כן היה צפוי כי הורדה כזו תגרור ירידות חדות בארה"ב.

 אך צפיות לחוד ומציאות לחוד: הפעילים הופתעו לטובה כאשר לאחר ההכרזה זינקו הבורסות בעולם בשעור חד של למעלה מ 3%.

אט אט נסגר לו פער הריביות בין ארה"ב לישראל, שכיום עומד על 0.75% בסה"כ (ריבית בארה"ב: 4.75% , ריבית בישראל: 4% ). הדולר נחלש בעולם , הנפט מרקיע שחקים והזהב שובר שיאים .

 

ארוע חיובי נוסף שפורסם השבוע הינו זכייתה  של מדינת ישראל בתואר הנחשק – הוכרזה הפיכת הכלכלה מכלכלה מתפתחת לכלכלה מפותחת. (להזכירכם ישראל הוזמנה להצטרף למדינות ה OECD לפני שלושה חודשים, ונכון לעכשיו נמצאת בהמתנה לקבלתה לארגון היוקרתי).

חברת FTSE (על שמה מדד ה FTSE ) קיבלה דירוג "מדינה מפותחת". היינו, יותר משקיעים בינלאומיים יוכלו להשקיע במדינת ישראל, אך הפרמייה שישראל קיבלה כמדינה מתפתחת בסיכון נמוך יורדת. זו התחלת הסוף של תפיסת משקיעים זרים את ישראל כמדינה המתאימה להשקעה בתור מדינה מתפתחת.

 

לא עברו שנתיים וועדת בכר שוב עוברת הערכות מחדש- רפורמה של שר האוצר החדש, בר-און.  מטרת הרפורמה לשפר את מה שעדין טעון שיפור בוועדת בכר, ולתקן את אשר לא עבד עד כה, זאת לאור משבר הסאב פריים שפקד את העולם ביולי האחרון.

הנקודות אליהן תתייחס הרפורמה:

 1. רענון המבנה הרגולטורי לאחר מכירת קרנות הנאמנות וקופות הגמל. האם הרגולציה על הגופים מתאימה לכמות הכסף שמנוהלת?

2. טיפול בכל ניגודי העיניינים שנוצרו בשוק בין חברות הביטוח והברוקרים, חברות החיתום בבורסה, קרנות הנאמנות והפנסיה.

3. רענון הטיפול בריכוזיות הבנקים ובמערכת הבנקאות.

4. בדיקה ורענון הרגולציה על חברות הביטוח לאור מקרה "הראל".

5. כל נושא ה CDO (הפיכת הלוואות לאג"ח, שבגללו החל משבר הסאב פריים).

6. ניסיון חוזר לפתרון רגולטורי על הגופים הפיננסים, תחת גוף אחד.

7. בחינת סוגית רכישת בנק ע"י חברת ביטוח וההפך ומניעת כל אפשרות לכך בעתיד.

8. רענון נושא האשראי החוץ בנקאי והפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים.

 

 

 

                                    גרף ת"א 25 (מעו"ף)

 

 

לאחר דשדוש בחודש האחרון סביב רמת 1050 נקודות זינק המדד מעל רמת ההתנגדות 1080 נקודות אך במקביל הגיע לרמת התנגודת ממוצע נע 100 (קו שחור).

לאור כשלון פריצה שלו סיכוירב לירידות ליכון 1080 נקודות ולבדיקה חוזרת של רמת ההתנגודת שהפכה להיות רמת התמיכה.

הצלחה בפריצה של ממוצע נע 100 (קו שחור) שהינו רמת ההתנגודת הקרובה באזור רמת 1100-1095 נקודות יוביל להמשך עליות ליכון 1150 וייתכן ולרמת השיא.

מחזור המסחר בפריצת 1080 נקודות גבוה מאוד יחסית למסחר בחודשים האחרונים, מה שמציןי כי הפריצה חזקה ואמיתית.

 

                                    נאסדק

 

 

לאחר דשדוש בחודשים האחרונים סביב רמת 2500-2520 נקודות, זינק המדד וכן שאר הבורסות בעולם לאור הורדת הריבית בארה"ב.

סטיה חיובית מול עליות בגרף ופריצת הממוצעים הבינונים והארוכים (100,200)  מציינים סיכוי גבוה מאוד לעליה עד רמת 2670-2700 נקודות שהינה רמת השיא האחרונה ורמת ההתנגדות.

כשלון בפריצה יוביל לתיקון חוזר מטה לכיון 2600 עד 2500 נקודות.

 

 

 

  

                                דולר \ שקל

 

 

לאחר הורדת הריבית בארה"ב בחצי אחוז מ 5.25% ל 4.75% ממשיך הדולר להחלש בעולם, גם מול השקל, כאשר בארץ קיימת מגמת עליית ריבית.

סגירת פער הריביות בין ארה"ב לישראל הנו הגורם להחלשות הדולר מול השקל.

לאחר שבירת הממוצעים הנעים באוזר רמת 4.15 שקל לדולר התקבל האיתות להמשך ירידות לכיוון ה 4 שקלים. שבירה של אותה רמה תוביל להמשך ירידות לכיון רמת השפל (קו ירוק) באזור 3.7 שקל לדולר.

 

 

                                            נפט CRUDE

 

לאחר פריצת רמת ההתנגדות האופקית (קו אדום) מתרוממים החוזים על הנפט, ופורצים גם את רמות ההתנגדות לפי סרגל פיבונאצ'י (כלי לזיהוי יעדים עתידיים ורמות תמיכה)  למהלך שהחל מתחילת 2007 ועד מארס 2007.

 

 

 

מהלך נוסף שנבדק החל במאי 2007 ועד יולי 2007 , בו בדק הנפט את רמת ההתנגדות של 78 דולר לחבית, ביצע תיקון טכני יורד שנתמך על רמת 70 דולר והחל במהלך עולה חד ללא הפסקה שפרץ את רמות השיא וההתנגדות כולן.

כרגע קיימת רמת התנגדות אחת, חלשה יחסית, סביב 83 דולר, שהינה היעד הראשון לפי יעדי פיבונאצ'י למהלך העליות שהחל במאי 2007 ועד יולי 2007.

 

מחירי הנפט ממשיכים לנסוק ופורצים רמות שיא, כולל את רמת 80 הדולר הפסיכולוגית.

סופת ההוריקן הומברטו אשר שיבשה את אספקת החשמל ואף גרמה לסגירת 3 בתי זיקוק בטקסס, וכן סופות נוספות, מאיימים לפגוע בתפוקת הנפט בארה"ב.

נתוני המלאי בארה"ב מראים על ירידה בכמויות החביות  בנזין ובנפט.

אופ"ק הודיע כי יגדיל את תפוקת הנפט שלו בשיעור קטן מהתחזיות,

החלשות הדולר בעולם עוזרת לייקור הנפט. קצב הפקת הנפט במפרץ מקסיקו נמצא במגמת החלשות גבוהה מהצפוי, אופ"ק לא צפויים להגדיל את התפוקה לאור ירידת הדולר. כל אלה מצביעים על המשך עליה במחיר הנפט.

 

מנהל מחקר האנרגיה של חברת גלובל אינסייט, סימון וורדל, לסוכנות הידיעות בלומברג:

"אנו מעריכים כי פגיעת המשבר הפיננסי בביקוש לנפט תורגש רק בשנה הבאה. לפיכך, צפוי גידול בביקוש ברבעון הרביעי של השנה, ופשוט אין מספיק היצע בשביל לענות על הביקוש של כולם".

תפוקת הנפט של ארגון אופ"ק מסתכמת ביותר מ-30 מיליון חביות ליום, למעלה משליש תפוקת הנפט העולמית, של 85 מיליון חביות.

 

 

                                                זהב

 

החלשותו החדה של הדולר בעולם, בעיקר מול האירו, מובילים את הזהב לפרוץ רמות התנגדות (קו אדום ) וכן גם פריצה של רמות השיא בקול תרועה.

לאחר הפריצה ייתכן ונראה תיקון קל למטה שיבדוק את אותה רמת התנגדות, שהפכה לרמת תמיכה, סביב רמת 714 דולר לאונקיה.

שבירת רמת התמיכה תאותת במקביל הן על התחזקות הדולר מול האירו, והן על ירידות לכיוון 680 דולר . נכון לעכשיו הזהב נמצא במגמה שוורית חזקה וצפוי להמשיך ולהתחזק.

 

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il