TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית 9/8/2007

השבוע התחלנו ברגל שמאל, אך לא לקח הרבה זמן והשוק בתל אביב החל להראות חוסן והחל במהלך עליות מכובד מאוד מרמת 1048 נקודות שאותה פגשנו ביום ראשון. גם השבוע המסחר בתל אביב ובעולם,התבצע בצל משבר הלוואות ה SUB PRIME.( כושר החזר נמוך) . יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, דיווח השבוע כי ישאיר את הריבית במשק בארה"ב ללא שינוי על 5.25%, (פער של 1.5% לעומת ישראל) כאשר המטרה כרגע הינה "לחימה" כנגד האינפלציה, ולא מתוכנן כל שינוי במדיניות הכלכלית בנוגע לבעית הנזילות בשווקים, והמשבר האחרון שפקד את הבורסות בסוף חודש יולי.
מערכת טלנירי | 9/8/07, 00:00

סיכום שבועי                  הסיכום התבצע ביום חמישי לפני סגירת המסחר

 

השבוע התחלנו ברגל שמאל, אך לא לקח הרבה זמן והשוק בתל אביב החל להראות חוסן והחל במהלך עליות מכובד מאוד מרמת 1048 נקודות שאותה פגשנו ביום ראשון.

גם השבוע המסחר בתל אביב ובעולם,התבצע בצל משבר הלוואות ה SUB PRIME.( כושר החזר נמוך) . יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, דיווח השבוע כי ישאיר את הריבית במשק בארה"ב ללא שינוי על 5.25%, (פער של 1.5% לעומת ישראל) כאשר המטרה כרגע הינה "לחימה" כנגד האינפלציה, ולא מתוכנן  כל שינוי במדיניות הכלכלית בנוגע לבעית הנזילות בשווקים, והמשבר האחרון שפקד את הבורסות בסוף חודש יולי.

מספר גדול מאוד של בתי השקעות, חברות פרטיות, בנקים היו חשופים לאג"ח שהונפק במקום המשכנתאות. האג"ח  דורג AAA כאשר בפועל הסיכון היה גבוה יותר.

חברת המשכנתאות בארה"ב AHM כבר דיווחה הקפאת תהליכים לקראת פשיטת רגל, דויטשה בנק וג'י פי מורגן הוכנסו לרשימת הנושים הגדולים ביותר של חברת המשכנתאות AHM.

 

בעיית חפציבה עדין לא הגיעה לסיומה. כאשר בנק לאומי פותח בהליכי פשיטת רגל כנגד חוב עצמי של בועז יונה בעשרות מיליוני שקלים. חברת אלקטרה הגישה בקשה למינוי כונס נכסים זמני לחברות קבוצת חפציבה. שלדים החלו לצאת אט אט מהארון,

למי שלא זוכר, חברת חפציבה , חברת נדל"ן מהגדולות בארץ דיווחה על בעיות כספיות כבדות , לאחר שרכשה קרקעות בצורה לא כשרה מעבר לקו הירוק  ובג"ץ לא אישר לאכלס את הבתים. חברת חפציבה גייסה כ-  300 מיליון שקל באג"ח ונכון לרגע זה נראה כי הכסף של אותם משקיעים אבד. הנפגעים העיקרים הינם הבנקים הקטנים בניהם בנק מרכנתיל  ובנק ירושלים עם חשיפה פיננסית של 75 מיליון ו 35 מיליון שקל. מסבר שהבנקים הקטנים נמצאים מאחור לעומת הבנקים הגדולים בהקשר של מחלקות שיעבודים אשר תפקידן הוא בדיקה של התחייבויות של החייבים אל מול הביטחונות שמעמידים לטובת הבנק.

 

תקציב המדינה אשר הוגש השבוע  ע"י שר האוצר החדש , רוני ברן-און, הינו הגבוה ביותר בתולדות המדינה ועומד על 311.6 מיליאדר שקל.

הרכב התקציב הינו 232.6 מיליארד הוצאות ממשלה 198 מיליארד הוצאות משרדים כאשר הכנסות ממיסים עומדים על 194 מיליארד שקל וכסף נוסף יילקח מייקור תעריפי מים, שינוי קריטריונים בזכאות למשכנתאות, הגדלת מס הבריאות, ביטול מס מעסיקים, דחיית העלרת שכר המינימום, הקטנת כוח אדם בכוחות הביטחון, הקטנת התקציב למעונות היום, קיצוץ מענים לחיליים משוחררים!  מקצצים במקומות לא נכונים פוגעים באזרח, בכדי שלממשלה יהיה יותר כסף מיותר. חלק אינטגרלי מהכסף ילך לתקציב הביטחון, רפורמה בחינוך שירותי חברה וגמלאות ותשתיות במדינה.

 

לסיכום השבוע, ראינו תנודה חדה מאוד בשווקים. הנובעת מחוסר וודאות של משקיעים.

פידיונות כבדים בקרנות נאמנות מגל הירידות האחרון, אך כמו שנראה הכסף הזה יחזור ברמות מחיר גבוהות יותר.  היום (חמישי) דווח על בנק אירופאי אשר נמצא בקשיי נזילות

לאחר מהלך עליות רציף של 4% השוק נוזל כמעט 1.5% כנראה מהמשך הפגיעה הגלובלית.

מה צפוי לנו שבוע הבא, שאלה די קשה מה שידוע זה שתנודתיות חדה בפתח.

דוחות כספיים לרבעון השני מראים על צמיחה, ועקיפה של תחזיות אנאליסטים.

הבנק המרכזי בארה"ב לא מראה לחץ מירידות האחרונות. הרבה זהירות זה מה שצריך.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              דוחות כספייים :

 

המ-לט – החברה דיווחה על הכנסות של 19.7 מיליון דולר המהווה גידול קל של 7.5% לעומת רבעון מקביל אשתקד.

המכירות לעומת רבעון קודם נחלשו ב 5%. הקבוצה  רשמה רווח נקי  של 6.15 מיליון דולר. לעומת רווח נקי בסך4.3 מיליון דולרי בתקופה המקבילה .

הרווח הנקי של הקבוצה עלה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בעקבות

הגידול במכירות בשני תחומי פעילותה. הרווח הנקי ברבעון השני של תקופת הדוח הסתכם לסך של בסך2.83 מיליון דולר.)לעומת רווח נקי בסך2.92  מיליון  דולר בתקופה המקבילה.

סך הרווח הגולמי בתקופת הדו"ח עלה ב 19% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם לסך 16.4 מיליון  דולר 42% המכירות) בהשוואה ל- 14.26 מיליון דולר44% מהמכירו במחצית הראשונה של שנת 2007

הרווח הגולמי ברבעון האחרון של תקופת הדוח הסתכם על 8.18 מיליון דולר 42% מהמכירות בהשוואה ל- 8-  מיליון דולר מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד. בעוד שסכום הרווח הגולמי נשאר יציב, הירידה בשיעורי הרווח הגולמי לעומת תקופות קודמות מוסברת בעיקרה כתוצאה מההשפעה החשבונאית של התקינה החדשה.

 

אודיוקודס – הכנסות החברה הסכמו ברבעון השני ב 38.4 מיליון דורל המהווה גידול של 15.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וגידול של 5.2% לעומת הרבעון הראשון.

תחזקית השוק להכנסות החברה הייתה מעט נמוכה כ 37.2 מיליון דולר.הרווח הגולמי של החברה ברבעון השני הסתכם כ 56% מההכנסות לעומת 17.2% מהכנסות ברבעון מקביל אשתקד. החברה דיווחה על רווח נקי של מיליון דולר לעומת רווח של 3.25 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. ברבעון השני החברה החלה בהתייעלות תפעולית והתחילו בתוכנית להפחתת עלויות במטרה לשפר את השורה התחתונה במחצית השניה של 2007.

תזרים מזומנים של 2.7 מיליון דולר כאשר בקופת החברה יש 130 מיליון דולר מתחכם 52 מיליון במזומנים ושווי מזומנים.

 

נייר חדרה – המכירות הסתכמו על 141.2 מיליון שקל המהווים עליה של 10.6% בהשוואה לרבעון השני אשתקד. ברבעון הראשון דיווחה החברה על הפסד של 3.5 מיליון שקל כתוצאה מהפסד תפעולי בגין פעילות בטורקיה. בסוף הרבעון השני הסתכם היקף המזומנים ושווי המזומנים במאזן ב 57.4 מיליון שקל בהשוואה ל 13.6 מיליון שקל בסוף 2006. הגידול נבע מהתמורה שנתקבלה עבור מכירת קאקע כן מימוש השקעה בחברת ת.מ.מ .

 

 

 

 

 

                                מדד ת"א 26

 

 

יום היפוך קלאסי. נר אדום אשר בולע את הנר שלפניו

בנוסף הנר הגדול האדום הזה מתרחש על רמת 1080  נקודות המהווה רמת התנגדות. כלומר השוק ניסה לפרוץ אך ללא הצלחה. מחזורי המסחר יורדים במהלך העליות הקצר שחווינו השבוע ואם נראה נזילה למטה ביום ראשון וכלשון בפריצת של אותה רמת התנגדות 1080-1085 (קו אדום) ייחשב איתות שלילי לשוק להמשך ירידות

רמת תמיכה קרובה בטווח התוך יומי הנה 1050 ואחריה 1000 נקודות

 

                        דולר \ שקל

 

 

הדולר ממשיך במהלך התחזקות אל מול השקל, כאשר בתקופת הנפילות הגיע לרמת התנגדות חזקה של 4.35 שקל לדולר. כרגע מהלך התחזקות הדולר הינה כתיקון טכני של התחזקות השקל מתחילת 2006.אך אם פריצת רמת ה 435 ייחשב מהמלך ההתחזקות כמגמה בפני עצמה וצפוי הדולר להתחזק עד רמת 4.50 שקל לדולר.

השבוע ידווח יו"ר הפדרל ריזרב על השארת הריבית בארה"ב ללא שינוי על 5.25% מה שיורצ פער של 1.5% אל מול הריבית בארה"ב.

 

                        נפט

 

לאחר הגעה ליעד פיבונאצי השני  150% אשר חופף לרמת  שיא של 80 דולר החל הנפט לרדת לכיון ממוצ ענע 50 אר מהוו הרמת תמיכה ואילו אם יישבר יבדוק את רמת התמיכה הבאה של ממוצע נע 100 אשר חופף לרמת תמיכה 70 דולר.

 הירידות של הנפט בשבועים האחרונים נובעי םכתוצאה מחשש להאטה בארה"ב וכן האטה מצריכת הבנזין. וכנראה גם מימוש קל לפני המשך מהלך עליות

 

 

                        זהב

הזהב ממשיך לדשדש כאשר הדולר נשאר ברמות שפל לעומת האירו.

לאחר שברננקי יו"ר הפדרל ריזרב השאיר את הריבית ללא שינוי בדומה לאיחוד האירופאי ובריטניה, התחזק מעט דהולר השבוע מה שהוביל לירדות של הזה בשבוע האחרון

רמת התגנדות 680 דולר לאונקיה  רמת תמיכה אופקית 650 דולר לאונקיה

אוראל סרור

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il